- Hirdetés -

Szárnyal a háztartási gépekre fordított reklámköltés

|

A teljes reklámpiaci átlag felett teljesítenek az idén a háztartási készülékeket népszerűsítő hirdetések a Zenith, a Publicis Groupe Hungary tagügynökségének friss jelentése szerint. Utóbbi kategória az előrejelzés szerint 12,6 százalékos bővülést érhet el a 12 kulcsfontosságú piacon 2021-ben, miközben a teljes szektor 11,5-kot produkálhat. Mivel a fogyasztók több időt töltenek otthonaikban, ezért szívesen beruháznak a körülmények kellemesebbé tételébe, felhasználva a társasági élet visszaesése és a nyaralás elmaradása miatt felszabaduló pénzek egy részét.

Mindez gyors keresletnövekedésben csapódik le a nagy- és kisgépek, különösen a tűzhelyek, mosógépek, mosogatógépek és légkondicionáló berendezések területén. A Zenith arra számít, hogy a fogyasztók a világjárvány okozta korlátozások enyhülése ellenére is több időt és pénzt szánnak otthonaikra, mint a COVID-19 megjelenése előtt. Ebből adódóan éves szinten 6 százalékos növekedési ütemet prognosztizálnak 2022 és 2023 között a háztartási gépekre fordított reklámköltésekben: ez az érték 2019-ben elköltött 4,5 milliárd dollár volt, tavaly visszaesett 4,4-re, az idén eléri majd a 5 milliárdot, 2023-ra pedig az 5,6 milliárd dollárt.

Lakásfelújításból sosem elég

„A legtöbb piacon megnövekedett a lakásfelújítási kedv, és ez arra ösztönzi a háztartási gépek gyártóit, hogy jelentősen fokozzák kommunikációs tevékenységüket” – mondta Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary médiaügynökségekért felelős vezetője. A szakember szerint a növekmény zöme a digitális csatornákra zúdul annak érdekében, hogy az e-kereskedelem gyorsan bővülő igényeit támogassák. Ugyanakkor a hagyományos média, például a televízió és az out-of-home is alapvető eszköz marad a tömeges márkaismertség fenntartásához.

Márkaépítés a célkeresztben

A márkaépítéshez elsődlegesen használt online videók, natív hirdetések és közösségi média megjelenések, valamint a konverzióhoz használt fizetett keresések terjedése vezetett oda, hogy tavaly már a háztartási készülékekre fordított reklámbüdzsé 55 százaléka ment digitális reklámokra (2019: 51%).

Rohamosan terjed az e-kereskedelem

Még fontosabbá teszi a digitális hirdetéseket az e-kereskedelem folytatódó térnyerése. A háztartási gépek gyártói már 2020 előtt is jóval a piac előtt jártak ezen a téren, a világjárvány azonban felgyorsította az áttérést: az Euromonitor International szerint a háztartási gépek kiskereskedelmi értékesítéséből tavaly már 32 százalékot hasított ki magának az e-kereskedelem (a piac egészén 21%-ot), míg egy évvel korábban 23 százalékos (16%) volt az arány.

A Zenith szerint önmagában az, hogy a háztartási gépek gyártói a következő években is folytatják az e-kereskedelmet célzó fejlesztéseket, évente átlagosan 10 százalékos növekedést eredményez a digitális reklámköltéseikben 2020 és 2023 között. Ez idő alatt a digitális hirdetések részesedése is emelkedni fog, 55-ről 57 százalékra.

Maradnak a képernyők is

Horváth Rita szerint a televízió és az out-of-home továbbra is létfontosságú marad a háztartási gépek márkaépítésében. Ezekre a médiumokra lényegesen többet költenek ezek a márkák, mint az átlag: 2020-ban a költségvetésük 29 százalékát fordították televíziós hirdetésekre (átlag: 24%), out-of-home-ra 7 százalékot (4%). A Zenith úgy számol, hogy 2020 és 2023 között évente 8 százalékkal nőhetnek az out-of-home költések, míg a televízió, amelyet továbbra is érzékenyen érint a közönség folyamatos átvándorlása a digitális csatornák felé, ettől némileg lemaradó, átlagosan évi 6 százalékos bővülésre lesz képes.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...