Nagy Zoltán Péter
OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató
– Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint?
– Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez.
– Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?
– Az, hogy bármi, amit megtanultunk vagy tudni vélünk, bármikor érvényét veszítheti.
– Mit ajánlana egy diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni?
– Ügyfélközpontúság mindenekfelett, technológiai ismeretek naprakészen tartása, üzleti szemlélet.
– Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre?
– Stanisław Lem: Az Úr Hangja, Sánta Ferenc: Az ötödik pecsét.
– Milyen marketingtrendek jellemzik majd 2022-t, lesz-e olyan közülük, ami még jobban kiemelkedhet, felerősödhet jövőre?
– Marketingtrendek tekintetében jelen pillanatban a 2022-es év nem látszik kitüntetettnek; arra viszont készen kell állni, hogy minden tervünket, ha kell, a kukába hajítsuk, és újratervezzük az előttünk álló feladatokat.
– Van olyan kreatív díj akár itthon, akár külföldön, akár Cannes-ban, amit nagyon szeretne megnyerni?
– Díjat nyerni jó érzés, de a marketingesek teljesítményét véleményem szerint nem azok alapján lehet megítélni.
– Igaz az, hogy az influenszereké és a videós megoldásoké a jövő?
– Erre vonatkozóan nem mernék jóslásokba bocsátkozni.
– Ha a marketingköltéseket vizsgáljuk, a nagyobb cégek még mindig a televíziókra szánják a legtöbb pénzt. Lesz-e ebben változás, az online-nak sikerül-e még inkább megközelítenie a tévét?
– A digitális költések súlyának növekedése mint tendencia folytatódni fog, ugyanakkor a televíziós kampányok is velünk maradnak mindaddig, amíg az értékteremtő képességük ezt indokolni fogja.