Hirdetési bevételeik jelentős növelését ígéri a magyar médiatulajdonosoknak a hazai médiapiacon bemutatkozó cseh R2B2 technológiai cég. A 2008-ban két diák által alapított vállalat digitális hirdetési hálózatával a kiadóvállalatok hirdetési bevételeit maximalizálni tudja, a társaság szolgáltatásain keresztül az utóbbi négy évben megnégyszerezte a médiatulajdonos partnerei számára generált hirdetési árbevételt, amelynek összege 2020-ban 11,7 millió euró volt.
Saját programozott hirdetési technológiájára alapozott szolgáltatásával az R2B2 az évek során több mint 130 kiadóvállalat számára generált bevételt. A digitális hirdetési hálózatukhoz csatlakozott nívós weboldalak száma négy év alatt csaknem megnégyszereződött és ma már meghaladja a 750-et – derül ki a cég közleményéből.
Az IAB kutatása szerint az Egyesült Államokban 2021-ben a hirdetések 86%-a programozott módon valósul meg és a trend megállíthatatlannak tűnik mindenütt, Magyarország sem kivétel. Az R2B2 meggyőződése szerint a programozott hirdetésekből származó bevételek számottevő növelésére Magyarországon is lehetőség van még akkor is, ha a médiatulajdonosok már széles körben alkalmazzák a programozott hirdetések különböző – akár saját fejlesztésű – technológiáit és aránylag elégedettek az ebből származó bevételeikkel.
Az R2B2 módszere az SSP-k nagy számának és az új hirdetésformátumok használatának köszönhetően többletbevételt hoz számukra. Az SSP-k, amelyekhez a cégen keresztül az ügyfél kapcsolódik, több hirdetési igényt hoznak a weboldal számára. Az új hirdetésformátumok is nagy hasznot hoznak, olyanok is, amelyeket általában minden érintett SSP használ. Mindkét esetben a kiadók lehetőséget kapnak bevételeik növelésére.
Az R2B2 a hirdetések integrációjára számos lehetőséget kínál beleértve az olyan népszerűeket, mint a Prebid, a GTM és az AdServer.