Visszavette az első helyet a leglátogatottabb hazai honlapok versenyében a 24.hu, a TOP10-be pedig bekerült a nosalty.hu és a portfolio.hu is szeptemberben – derül ki a DKT friss elemzéséből, ami a havi belföldi látogatószám alapján állítottak össze.
A szeptemberi toplista első 10 helyezettje közül 6-nak a helyezése semmit sem változott augusztus óta. Ugyanakkor pont az első két hely birtokosa között helycserére került sor, a szeptemberi versenyt a látogatószám (real user) alapján a 24.hu nyerte, megelőzve az első helyet előle átmenetileg – augusztusra – átvevő Indexet. Az Origo őrzi harmadik, a Blikk.hu negyedik helyét.
Az ötödik-hatodik helyre most is, akárcsak augusztusban két női site került, a femina.hu és a nlc.hu. Nem változott a hvg.hu helyezése sem, a közéleti oldal most is a 7. a listán. Ezzel szemben a lista 8. helyezettje, a nosalty.hu három helyet lépett előre, ezzel bekerült a TOP10-be. A 9. helyen változatlanul a ripost.hu van, míg a 10. helyre a Portfolio ugrott fel az augusztusi 12. helyéről.
Kiesett viszont az első tízből a Telex, amely augusztusban még a 8. helyen állt és a life.hu, amely akkor még éppen befért az első tízbe. De egy-egy ilyen változásból még nem érdemes mélyreható következtetéseket levonni, mert amelyik oldal most visszaesett, akár már egy hónap múlva is előre törhet, és ugyanez igaz fordítva is.
A honlapok listája mellett – nyár óta - lehetőség van brand alapú listák vizsgálatára is. Egy brand-nek számítanak az azonos vagy gyakorlatilag azonos névvel rendelkező oldalak, applikációk és stream-ek, így egy-egy brand vizsgálatakor mindezek forgalmát figyelembe vesszük. Jelen esetben a brand-lista első 9 helyezettje megegyezik a weblapok listájának első 9 helyezettjével, viszont a 10. helyen a Portfolio helyett – jelentős látogatottságú stream-je jóvoltából – a TV2 áll. De ha honlapok helyett a brandek versenyére figyelünk, akkor megváltozik a Telex és a Portfolio sorrendje is, a brandek között jelenleg 11. a Telex eggyel előzve a Portfoliot.
A következő csoportot azok a híroldalak jelentik, amelyeknek havi olvasótábora jelenleg kb. 2,3-2,5 millió fő, sorrendben a hvg.hu, a ripost.hu, a portfolio.hu és a TOP10-ből éppen kiesett Telex.
Érdemes még megemlíteni a sorban a jelenleg kb. 2 millió havi látogatóval rendelkező 444.hu-t is, amely augusztushoz képest egy helyet hátrébb csúszva 17. az összes mért oldal között, valamint a metropol.hu-t, ami most csak körülbelül 9000 látogatóval van lemaradva mögötte. Ez utóbbi oldal meglehetősen széles sávban mozog, látogatóinak száma április-májusban még csak 1,3 millió körül alakult.
Az elemzést a DKT készítette, amely magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet; gyakorlatilag az összes meghatározó hazai digitális médiavállalat részt vesz méréseiben. Több mint 600 weboldal, applikáció és video stream statiszikái ismerhetők meg a mérésekből. Ügyfélkörét jelenleg 60 cég alkotja, beleértve a hazai médiapiac legmeghatározóbb szereplőit is. Együttműködő partnere a Gemius, amely Közép-Kelet-Európa legnagyobb online kutatóintézete.