A harmadik negyedévben tovább növelte bevételét és előfizetői számát is a Netflix, azonban érezhetően lassul a bővülés üteme, ahogy a streaming szolgáltatások piaca egyre inkább telítődik.
Összesen 4,4 millió új előfizető csatlakozott a Netflix táborához az idei harmadik negyedévben, ezzel 214 millióra nőtt a szolgáltatásért fizetők száma. Ez több, mint az előzetesen várt 3,5 millió és jócskán felülmúlja a tavalyi harmadik negyedév eredményét is, amikor 2,2 millióval bővült az előfizetőik száma.
A társaság a július-szeptemberi időszakban 7,48 milliárd dolláros bevételt ért el, az 16,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Bár a növekedést sikerült megtartani, az mindenképpen figyelmeztető jel lehet a vállalat számára, hogy 2019-ben még 31, 2020-ban pedig 28 százalékkal bővült a forgalmuk a harmadik negyedévben.
Az idei teljes évre összesen 18,26 millió új felhasználóval számolnak a Netflixnél, az utolsó három hónapra 8,4 millió további előfizetőt remélnek. Összehasonlításként, 2020-ban 36,5 millióval bővült a netflixes tábor, igaz ebben meghatározó szerepet játszott a COVID-járvány hatása.
A Netflix üzleti eredményei mostani bejelentésekor ismét közölt adatokat arról, hogyan teljesítettek sorozataik és filmjeik. A sorozatok közül a kínálatba kerülést követő négy hét alatt a Bridgerton család iránt volt a legnagyobb érdeklődés a beszámoló szerint, 82 millió háztartásban néztek bele a szériába – azóta a Squid Game című koreai sorozat felülmúlta ezt, a Bloomberg szerint 132 millió háztartásból néztek bele -, a Lupin 76 és a Vaják szintén 76 millióval követték.
A Netflix jelentésében kitért arra is, hogy nagyon erős kínálattal készülnek az év végére, érkezik többek között a Vaják és a Kobra Kai következő évada, A nagy pénzrablás ötödik évadának befejezése, illetve számos film, köztük a Gal Gadot, Dwayne Johnson és Ryan Reynolds főszereplésével készült Red Notice.
Drágulás itthon
Október 7-től többe kerül itthon a Netflix két csomagja, első körben az új előfizetők számára – tudta meg a SorozatWiki. A szolgáltató Standard csomagja 9 százalékkal, 3190 forintról 3490-ra drágult, míg a Prémium csomag havidíja 13 százalékkal, 3990-ról 4490 forintra emelkedett. Az alap csomag árát nem változtatták meg, továbbra is 2490 forint marad, de azzal csupán SD-ben lehet tartalmakat fogyasztani. Az áremelés érinti majd a Netflix jelenlegi magyar előfizetőit is, akik e-mailben értesítést kapnak 30 nappal az árváltozás előtt, hacsak nem váltanak díjcsomagot.