A magyar PR és kommunikációs szakma jelenét és jövőjét részletesen elemző tanulmányt adott ki a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ). A közel 150 oldalas PR Trendriport Magyarország 2021 című kiadvány stratégiai szintű, exkluzív publikációkat tartalmaz, amelyek bemutatják a szektor helyzetét, legfontosabb trendjeit, lehetséges jövőbeli növekedési irányait.
Az első hazai PR Trendriport elkészültét 19 társszerkesztő segítette Román Balázs főszerkesztő és Bánhegyi Zsófia MPRSZ alelnök irányításával közel 100 hazai és nemzetközi megszólaló közreműködésével a szektorból. A szakmában közvetlenül dolgozó szakértőkön túl megszólítani kívánja a vállalati felsővezetők körét is a szektor üzleti és társadalmi értékteremtő erejének és eszközrendszerének bemutatásával. Az MPRSZ közlése szerint a kiadvány fontos tudásanyagot nyújt a felsőoktatási intézményben, kommunikáció szakterületen tanuló diákok és pályakezdők számára is, hiszen valós, a szakmát tükröző aktuális kiegészítést ad a számukra.
A 150 oldalas áttekintés tartalmi íve lefedi a PR összes területét és fejlődési irányait olyan új területeket is beemelve az elsődleges felelősségi területre, mint a digitális kommunikáció, az employer branding, a kríziskommunikáció, a személyes márkaépítés vagy a service design.
A hiánypótló kiadvány létrejöttét egyedülállóan széleskörű összefogás tette lehetővé: a SPAR és tizenegy hazai PR és integrált ügynökség segítette a megjelenést: ACG Pro, DeepInsight, DOT Media, Double Decker Communications, FleishmanHillard Café, Lounge Communications, Noguchi Porter Novelli, Positive Adamsky, Republic PR, Salt Communications, Uniomedia. Médiaoldalról a Betone Stúdió, Digital Hungary, Hello Biznisz, Marketing&Média, Márkamonitor szakmai médiumok támogatták megjelenését.
A 2021-ben először megjelenő PR Trendriportban Román Balázs főszerkesztő összefogásával fejezetekre osztották a PR területeit és fejlődési irányait.
“Ismereteim szerint a PR-szakmáról ennyire átfogó kiadvány magyar nyelven nem készült. Összesen 19, a saját területén kiemelkedő szakembert kértünk fel egy-egy tartalmi blokk szerkesztésére. Ők kerestek meg számos hazai és nemzetközi szereplőt, hogy járuljanak hozzá az anyag tartalmának elkészítéséhez. A sokszínű kör bevonása szavatolja, hogy valóban egyedi és izgalmas tartalom került be az első magyar szektorriportba” - ismertette a részleteket a főszerkesztő.
„Bátran kimondhatjuk, hogy újra a PR reneszánszát éljük” – emeli ki a Trendriport alapján kibontakozó egyik legfontosabb trendet Bánhegyi Zsófia, a projekt vezetője, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója, az MPRSZ alelnöke. „A riport legfontosabb értéke a PR területeinek széles körű megjelenítése és a releváns megszólalók, publikálók sokszínűsége. Különleges kiadvány mind a megszólalók számának, mind a megrendelői, média, ügynökségi és szakmai szervezeti oldal megjelenése tekintetében. Büszkeség számunkra, hogy a kommunikációs szakma kohéziós ereje működik, és ennyi szakértő kollega csatlakozott a munkához, hogy közösen hírt adjunk a szakmáról, számvetést készítsünk, és közösen gondolkozzunk jövőjéről.”
“A Magyar Public Relations Szövetség egyik fontos célkitűzése, hogy megismertesse és megértesse a szakterületünk működését a tágabb üzleti környezetünkkel. Ennek a 150 oldalas szakmai anyagnak az egyik legfontosabb értéke, hogy teljes körű betekintést enged a PR szakma néhol szerteágazó területeibe. Több nemzetközi hasonló kezdeményezést is figyelembe vettünk a kiadvány tervezésekor és különösen öröm számomra, hogy a felkérésünk alapján ennyi szakember vállalta, hogy tudását megosztja velünk. A végeredmény pedig értékes tartalmat ad a diákoknak, junior és senior szakembereknek, kommunikációs és üzleti vezetőknek egyaránt és bízom benne, hogy a globális piacon is be tudunk vele mutatkozni” - összegezte Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A magyar nyelvű PR Trendriport PDF formában bárki számára ingyenesen letölthető, regisztrációt követően a https://www.prtrendriport.hu/pr-trendriport/ oldalról.