- Hirdetés -

Magányossá tette a munkavállalókat a COVID

|

- Hirdetés -

Egy globális tanulmány szerint az emberek több mint 75 százaléka úgy érzi, hogy személyesen és szakmailag is megrekedt. A munkavállalók 88 százaléka szerint a világjárvány kezdete óta megváltozott a siker fogalma, 85 százalékuk szeretné, ha a technológia segítene meghatározni a jövőjét.

Az Oracle és a Workplace Intelligence HR-kutató és tanácsadó cég új tanulmánya szerint az emberek a robotokhoz fordulnak karrierfejlesztési iránymutatásért, miután a COVID-19 járvány miatt magányosnak és a saját életükben is kívülállónak érzik magukat. A 13 ország több mint 14 600 alkalmazottja, menedzsere, HR-vezetője és C-szintű vezetője körében végzett tanulmány szerint az emberek szerte a világon úgy érzik, hogy megrekedtek személyes és szakmai életükben, de készen állnak arra, hogy visszaszerezzék az irányítást jövőjük felett.

A globális munkaerő magányosnak, elszigeteltnek és irányt vesztettnek érzi magát

A több mint egy éve tartó korlátozások és a világjárvány miatti folyamatos bizonytalanság sok munkavállalót felkavart érzelmileg, és úgy érzik, hogy életük és karrierjük kicsúszott a kezükből.

A megkérdezettek 80 százalékát negatívan érintette az elmúlt egy év, sokan küzdenek anyagi gondokkal (29 százalék), szenvednek a romló mentális egészségtől (28 százalék), nincs karriermotivációjuk (25 százalék), és úgy érzik, hogy elvesztették az irányítást a saját életük felett (23 százalék).
62 százalékuk szerint 2021 volt az eddigi legstresszesebb év a munkahelyükön. Több mint felüknek (52 százalék) 2021-ben több gondja volt a munkahelyi mentális egészség megőrzésével, mint 2020-ban.
A világjárvány kezdete óta megduplázódott azoknak az embereknek a száma, akik úgy érzik, hogy kevéssé vagy egyáltalán nem ők irányítják a magán- és szakmai életüket. A megkérdezettek elvesztették az irányítást a jövőjük (43 százalék); a magánéletük (46 százalék); a karrierjük (41 százalék); és a kapcsolataik (39 százalék) felett.
A válaszadók 76 százaléka úgy érzi, hogy megrekedt a magánéletében, szorong a jövőjével kapcsolatban (31 százalék); csapdába esett ugyanabban a rutinban (27 százalék); és minden eddiginél magányosabb (26 százalék).

Az emberek motiváltak a változtatásra, de nagy kihívásokkal kell szembenézniük

Az elmúlt év küzdelmei ellenére az emberek világszerte szívesen változtatnak szakmai életükön.
A megkérdezettek 93 százaléka az elmúlt évet arra használta, hogy átgondolja az életét, és 88 százalékuk számára a világjárvány óta megváltozott a siker jelentése. A legfontosabb prioritások közé most a munka és a magánélet egyensúlya (42 százalék), a mentális egészség (37 százalék) és a munkahelyi rugalmasság (33 százalék) tartoznak.
75 százalékuk úgy érzi, hogy szakmailag megrekedtek, mert nincsen előrelépési lehetőség a karrierjükben (25 százalék), és túlságosan leterheltek ahhoz, hogy változtassanak (22 százalék).
Az emberek 70 százaléka szerint a karrierjükben való megrekedés negatívan hat a magánéletükre is, mivel plusz stresszt és szorongást okoz (40 százalék); hozzájárul a személyes elakadás érzéséhez (29 százalék); és elvonja a figyelmet a magánéletről (27 százalék).
83 százalékuk készen áll a változtatásra, de 76 százalékuk szerint ez komoly akadályokba ütközik. A legnagyobb akadályok közé tartozik, hogy instabil a pénzügyi helyzetük (22 százalék); bizonytalanok, hogy milyen karrierváltásnak lenne értelme számukra (20 százalék); nem érzik magukat elég magabiztosnak a változáshoz (20 százalék); és nem látnak fejlődési lehetőséget a vállalatuknál (20 százalék).
2022-ben a személyes fejlődés az első helyen áll, és sokan hajlandóak lemondani az olyan kulcsfontosságú juttatásokról, mint a szabadság (52 százalék), a pénzbeli bónuszok (51 százalék), vagy akár a fizetésük egy része (43 százalék) a szakmai fejlődési és előrelépési lehetőségekért.
A globális munkaerő 85 százaléka azonban nem elégedett munkáltatója támogatásával. Azt várják a szervezetektől, hogy biztosítsanak több tanulási és készségfejlesztési lehetőséget (34 százalék); magasabb fizetést (31 százalék); és lehetőségeket a vállalaton belül új feladatkörök betöltéséhez (30 százalék).

A munkavállalók világszerte szeretnének új készségeket elsajátítani, és a technológiához fordulnak segítségért

A változó munkahelyi dinamika közepette a legjobb tehetségek megtartása és kinevelése érdekében a munkáltatóknak minden eddiginél nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalók igényeire, és a technológia segítségével jobb támogatást kell nyújtaniuk.

A megkérdezettek 85 százaléka szeretné, ha a technológia segítene meghatározni a jövőjét azáltal, hogy azonosítja a fejlesztendő készségeket (36 százalék); ajánlásokat tesz az új készségek elsajátítására (36 százalék); és megadja a karriercélok felé vezető következő lépéseket (32 százalék).
Az emberek 75 százaléka változtatna az életén a robotok ajánlásai alapján.
82 százalékuk úgy véli, hogy a robotok jobban támogatják a karrierjüket, mint egy ember azáltal, hogy elfogulatlan tanácsokat adnak (37 százalék); gyorsan válaszolnak a karrierjükkel kapcsolatos kérdésekre (33 százalék); vagy olyan új állásokat találnak, amelyek megfelelnek a jelenlegi képességeiknek (32 százalék).
A válaszadók úgy vélik, hogy az embernek még mindig kritikus szerepe van a karrierépítésben, és úgy gondolják, hogy egy ember jobb támogatást tud nyújtani azáltal, hogy személyes tapasztalatokon alapuló tanácsokat ad (46 százalék); azonosítja az erősségeket és gyengeségeket (44 százalék); és az önéletrajzon túlmutatva a személyiséghez illő munkaköröket ajánl (41 százalék).
Az emberek 87 százaléka úgy véli, hogy munkahelyüknek többet kellene tennie azért, hogy meghallgassa igényeiket, és 55 százalékuk nagyobb valószínűséggel maradna olyan vállalatnál, amely fejlett technológiákat, például mesterséges intelligenciát használ a karrierépítés támogatására.

„Az elmúlt másfél év megváltoztatta a munkánkat, beleértve azt is, hogy hol dolgozunk, és sokak számára azt is, hogy kinek dolgozunk. Bár mind a munkavállalók, mind a munkáltatók számára rengeteg kihívást jelentett, ez egy lehetőség is arra, hogy jobbá tegyük a munkahelyeket” – mondta Dan Schawbel, a Workplace Intelligence ügyvezető partnere. „Az eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy a készségekbe és a karrierfejlesztésbe való befektetés ma már kulcsfontosságú megkülönböztető tényező a cégek számára, mivel jelentős szerepet játszik abban, hogy a munkavállalók úgy érezzék, irányíthatják a személyes és szakmai életüket. Azok a vállalkozások, amelyek befektetnek alkalmazottaikba és segítik őket a lehetőségek megtalálásában, a produktív, elkötelezett munkaerő előnyeit fogják élvezni.”

„Az elmúlt év új irányt szabott a munka jövőjének. Meglepő módon a globális világjárvány okozta stressz, szorongás és magány közepette a munkavállalók megtalálták a hangjukat, megerősödtek, és most már felszólalnak az akaratuk érvényesítéséhez” – mondta Yvette Cameron, az Oracle Cloud HCM vezető alelnöke. „A munkahely változó jellege megváltoztatta a sikerről való gondolkodásmódot, és átalakította az emberek elvárásait a szervezetek által nyújtott legjobb támogatással kapcsolatban. A tehetségek vonzása és megtartása érdekében a vállalkozásoknak nagyobb hangsúlyt kell fektetniük arra, hogy segítsék a munkavállalókat az új készségek azonosításában és fejlesztésében, valamint személyre szabott karrierutakat kell biztosítaniuk számukra, hogy újra úgy érezhessék, maguk irányítják a szakmai életútjukat.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderül, hogy Magyarországra jön-e a NASCAR

Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez...

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....