- Hirdetés -

Kiadta az első PR Trendriportot az MPRSZ

|

- Hirdetés -

A magyar PR és kommunikációs szakma jelenét és jövőjét részletesen elemző tanulmányt adott ki a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ). A közel 150 oldalas PR Trendriport Magyarország 2021 című kiadvány stratégiai szintű, exkluzív publikációkat tartalmaz, amelyek bemutatják a szektor helyzetét, legfontosabb trendjeit, lehetséges jövőbeli növekedési irányait.

Az első hazai PR Trendriport elkészültét 19 társszerkesztő segítette Román Balázs főszerkesztő és Bánhegyi Zsófia MPRSZ alelnök irányításával közel 100 hazai és nemzetközi megszólaló közreműködésével a szektorból. A szakmában közvetlenül dolgozó szakértőkön túl megszólítani kívánja a vállalati felsővezetők körét is a szektor üzleti és társadalmi értékteremtő erejének és eszközrendszerének bemutatásával. Az MPRSZ közlése szerint a kiadvány fontos tudásanyagot nyújt a felsőoktatási intézményben, kommunikáció szakterületen tanuló diákok és pályakezdők számára is, hiszen valós, a szakmát tükröző aktuális kiegészítést ad a számukra.

A 150 oldalas áttekintés tartalmi íve lefedi a PR összes területét és fejlődési irányait olyan új területeket is beemelve az elsődleges felelősségi területre, mint a digitális kommunikáció, az employer branding, a kríziskommunikáció, a személyes márkaépítés vagy a service design.

A hiánypótló kiadvány létrejöttét egyedülállóan széleskörű összefogás tette lehetővé: a SPAR és tizenegy hazai PR és integrált ügynökség segítette a megjelenést: ACG Pro, DeepInsight, DOT Media, Double Decker Communications, FleishmanHillard Café, Lounge Communications, Noguchi Porter Novelli, Positive Adamsky, Republic PR, Salt Communications, Uniomedia. Médiaoldalról a Betone Stúdió, Digital Hungary, Hello Biznisz, Marketing&Média, Márkamonitor szakmai médiumok támogatták megjelenését.

A 2021-ben először megjelenő PR Trendriportban Román Balázs főszerkesztő összefogásával fejezetekre osztották a PR területeit és fejlődési irányait.

“Ismereteim szerint a PR-szakmáról ennyire átfogó kiadvány magyar nyelven nem készült. Összesen 19, a saját területén kiemelkedő szakembert kértünk fel egy-egy tartalmi blokk szerkesztésére. Ők kerestek meg számos hazai és nemzetközi szereplőt, hogy járuljanak hozzá az anyag tartalmának elkészítéséhez. A sokszínű kör bevonása szavatolja, hogy valóban egyedi és izgalmas tartalom került be az első magyar szektorriportba” - ismertette a részleteket a főszerkesztő.

„Bátran kimondhatjuk, hogy újra a PR reneszánszát éljük” – emeli ki a Trendriport alapján kibontakozó egyik legfontosabb trendet Bánhegyi Zsófia, a projekt vezetője, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója, az MPRSZ alelnöke. „A riport legfontosabb értéke a PR területeinek széles körű megjelenítése és a releváns megszólalók, publikálók sokszínűsége. Különleges kiadvány mind a megszólalók számának, mind a megrendelői, média, ügynökségi és szakmai szervezeti oldal megjelenése tekintetében. Büszkeség számunkra, hogy a kommunikációs szakma kohéziós ereje működik, és ennyi szakértő kollega csatlakozott a munkához, hogy közösen hírt adjunk a szakmáról, számvetést készítsünk, és közösen gondolkozzunk jövőjéről.”

“A Magyar Public Relations Szövetség egyik fontos célkitűzése, hogy megismertesse és megértesse a szakterületünk működését a tágabb üzleti környezetünkkel. Ennek a 150 oldalas szakmai anyagnak az egyik legfontosabb értéke, hogy teljes körű betekintést enged a PR szakma néhol szerteágazó területeibe. Több nemzetközi hasonló kezdeményezést is figyelembe vettünk a kiadvány tervezésekor és különösen öröm számomra, hogy a felkérésünk alapján ennyi szakember vállalta, hogy tudását megosztja velünk. A végeredmény pedig értékes tartalmat ad a diákoknak, junior és senior szakembereknek, kommunikációs és üzleti vezetőknek egyaránt és bízom benne, hogy a globális piacon is be tudunk vele mutatkozni” - összegezte Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.

A magyar nyelvű PR Trendriport PDF formában bárki számára ingyenesen letölthető, regisztrációt követően a https://www.prtrendriport.hu/pr-trendriport/ oldalról.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA