- Hirdetés -

Már egymillió fát ültetett a ŠKODA

|

A 2007-ben indult „Egy autó, egy fa” elnevezésű vállalati társadalmi felelősségvállalási program keretében a ŠKODA AUTO elültette az egymilliomodik fát Mladá Boleslavban. Minden Csehországban kiszállított jármű után az autógyártó egy facsemetét ültet. A fenntarthatóság és környezetvédelem elkötelezettjeként a vállalat számos más projektet is indított nemzetközi gyártási helyszínein.

Maren Gräf, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a humán erőforrás területért felelős tagja részletezte a programot: „Minden, a Cseh Köztársaságban átadott jármű után egy fát ültetünk, ezzel is aktívan támogatva az erdősítést. Vállalati társadalmi felelősségvállalási kezdeményezésünk azt is jelenti, hogy hozzájárulunk a biológiai sokféleség támogatásához. Izgalommal tölt el, hogy elérkeztünk az egymilliomodik fa ültetéséhez, ezzel is hosszú távon hozzájárulva a környezet védelméhez a ŠKODA AUTO otthonában. A fenntarthatóság kulcsfontosságú szerepet kap az átalakulási folyamatunkban és alapjaiban meghatározza „NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030” programunkat.”

A ŠKODA AUTO és Mladá Boleslav város illetve a partner alapítvány (‘Nadace partnerství’) képviselői voltak jelen az egymilliomodik fa – egy angol tölgy – ültetésénél, amely Mladá Boleslavban a Három Császár Parkban kapott helyet. A következő napokban további fákat ültetnek majd az autógyártó cseh üzemeinek területére: egy páfrányfenyő lesz a kezdeményezés egymillió-egyedik fája, amely Vrchlabí Királyi kertjében ereszthet majd gyökeret. Az egymillió-második fa egy vadgesztenye lesz, amelyet a Kvasiny-i üzemtől nem messze, Solnice településén ültetnek majd el.

Az év végéig a több, mint 170 helyszínen ültetett fák száma eléri majd az 1 093 000 darabot. A beültetett terület megegyezik 347 futballpálya méretével, amely 227 hektárnyi új erdőnek felel meg. A projektben Csehország minden részéből összesen 190 partner vesz részt.

Minden évben a partner alapítvánnyal együttműködésben egy támogatási programot is indítanak a Grantys rendszeren keresztül. A bizottság – amelynek tagjait a ŠKODA AUTO és az alapítvány adják – a városok, falvak, önkormányzatok, non-profit szervezetek, iskolák, nemzeti parkok és egyéb intézmények által benyújtott jelentkezések közül választja ki a támogatandó projekteket. A támogatott szervezetek gondoskodnak a fák beszerzéséről, a ŠKODA AUTO pedig a facsemete árát állja illetve a kifizetett támogatási összeg öt százalékát a fák gondozására és öntözésére fordítja. 2017 óta a ŠKODA kereskedői hálózata és az ügyfelek is részt vehetnek a kezdeményezésben. Egyedül 2021-ben 36 jelentkezőt támogatott a márka.

2016 óta a ŠKODA AUTO működteti egy weboldalt, ahol a már korábban elültetett „ŠKODA fákat” regisztrálhatják, így nyomon követhető azok helyzete. Az év eleje óta minden fa lokációját rögzítették ezen a weboldalon.

A ŠKODA mindemellett – a kezdeményezésen túl – elkötelezett támogatója a biodiverzitásnak és figyelmet fordít a vegetációra. Az autógyártó három csehországi gyártási helyszíne több, mint 1 400 fának, sövénynek és cserjének ad otthont, összesen több, mint 27 500 nm területen. Ezek számos rovarfajnak és egyéb állatnak biztosítanak lakóhelyet. Ezen kívül közel 100 000 négyzetméternyi területen helyi eredetű virágzó növények kaptak helyet. A ŠKODA AUTO központi üzemének területén Mladá Boleslavban 22 000 négyzetméternyi gyepterületet és zöldtetős felületet illetve 700 négyzetméternyi védett méhlegelőt gondoz a márka. A Vrchlabí gyár területén négy kaptár biztosít otthont 240 000 méhnek nyáron és 60 000 egyednek télen.

Indiában az autógyártó a Latur régióban, az Aurangabadban és Puneban található indiai üzemeinek környezetében támogat egy fejlesztési projektet. Itt ezidáig összesen 27 000 fát ültettek, öt mintagazdaságot hoztak létre és 100 embert képeztek ki a fenntartható gazdaságok működtetésére. A mezőgazdasági termelés lehetősége és a vízhez való hozzáférés az igen száraz régiókban jelentősen javult az alkalmazott intézkedéseknek köszönhetően. Az International Association for Human Values indiai egyesületével közösen a ŠKODA AUTO további 10 000 gyümölcsfát telepít Pune Taluka Shirur régiójába a helyi gazdaságok művelhető területeire. Középtávon a cél az, hogy ezek a gyümölcsfák hozzájáruljanak a gazdák megélhetéséhez.

A ŠKODA AUTO a „Green Future” stratégia ernyője alatt a teljes értéklánc mentén érvényesíti a fenntarthatóság iránti elkötelezettségét és olyan intézkedéseket hoz, amelyek következetesen minimalizálják üzleti tevékenységének ökológiai lábnyomát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...