Ma indult el az Atmedia saját fejlesztésű platformja, a Podpad.hu, ami podcast gyűjtőoldalként jogtiszta és exkluzív tartalmat kínál. A felületen hetente, illetve részben naponta frissülő tematikus podcastok, valamint streamelt rádióadások a felhasználók számára ingyen érhetőek el idén online verzióban, és jövőre applikáción keresztül is.
A kereskedőház azért döntött a termékfejlesztés mellett, mert egyértelműen látszott a gyűjtő podcast platform iránti piaci igény. Az NRC kutatása szerint Magyarországon jelenleg 800 000 felhasználó hallgat hetente, közülük 250 000-en pedig naponta adásokat. A tartalomkínálat is jelentős, 300-nál több olyan aktív podcast érhető el, amely legalább hetente frissül.
„Büszkén jelentem be, hogy elindítottuk a Podpad.hu audio tartalmakat gyűjtő oldalunkat, ami vállalatunk életében az első saját fejlesztésű termék. Stratégiánk az online üzletágunkhoz hasonlóan itt is a jogtiszta, exkluzív tartalmak széles kínálatának biztosítása. Látva ennek a piaci szegmensnek a gyors fejlődését, népszerűségét, úgy véljük, hogy most érdemes olyan podcast gyűjtő weboldallal megjelennünk, amely kiemelkedően széles tartalmi portfóliót és áttekinthető kínálatot biztosít a felhasználók számára” - mondta el Erdélyi Eszter, az Atmedia online üzletfejlesztési és értékesítési vezetője.
A Podpad.hu kínálatának felépítésében elsődleges szempont a minőség és a széles tematikus kínálat, olyan népszerű témakörökkel, mint például a pszichológia, a szórakozás, a kvíz, a gasztro, a művészet, az egészség vagy a gyermeknevelés. A platform indulásakor már számos ismert műsorvezető, illetve podcaster csak ezen a felületen érhető el, köztük: Garami Gábor (Sláger FM), Niedermüller Péter wellnesspodcaster, Limpár Imre szakpszichológus, az Animal Cannibals zenekar Sztárkvíz című heti műsora, Péter Petra rádiós műsorvezető (Manna FM) Szívemcsücske podcastja, Linczényi Márkó (Kispapám), Riha Zsófi és Limpár Imre Lélekhangsáv pszichológiai adása. A platform nyitott a független podcasterek megjelenésére is.
A kínálat folyamatosan bővül, jön az egészséges életmód, az autós, illetve a tudomány és történelem témák, miközben a felületen már streamelt rádiós tartalmak, valamint az online rádiók linkjei is megtalálhatóak. A Podpad.hu ingyen elérhető, regisztráció után az érdeklődők saját műsorlistát szerkeszthetnek maguknak, bejelölhetnek számukra érdekes tartalmakat, és ha nincs idejük végighallgatni a műsort, akkor bármikor ott folytathatják, ahol abbahagyták.
A kereskedőház hirdetési bevételre is számít, amely a tervek szerint egyrészt online audio spotokból másrészt szponzorált tartalmakból, natív együttműködésekből érkezik majd.