A harmadik negyedévben 178,1 milliárd forintos bevételt ért el a Magyar Telekom, ez 6,2 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. A társaság adózott eredménye 19,4 milliárd forint volt, ez 1,3 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, a csökkenés hátterében az áll, hogy a működési eredmény javulását ellensúlyozta a kevésbé kedvezőbb pénzügyi eredmény, elsősorban a kedvező egyszeri, bázisidőszaki hatások hiánya miatt.
A Magyar Telekom mobil bevételei éves összehasonlításban 2021 harmadik negyedévében 6,5%-kal, 98,6 milliárd forintra nőttek a mobil adat-, SMS és visitor bevételek további emelkedésének köszönhetően, ami teljes mértékben ellensúlyozta az alacsonyabb kiskereskedelmi hangbevételek hatását.
A vezetékes bevételek éves szinten 2,2%-kal, 56,3 milliárd forintra nőttek 2021 harmadik negyedévében, mivel a szélessávú és TV bevételek javulása ellensúlyozta a hangalapú bevételek csökkenését mindkét országban.
A rendszerintegrációs és informatikai bevételek előző év azonos időszakához képest 16,1%-kal, 23,2 milliárd forintra nőttek 2021 harmadik negyedévében, ami a magyarországi projektbevételek kedvezőbb szezonális alakulását, valamint Észak-Macedóniában az egyedi megoldási projektekből származó bevételek növekedését tükrözi.
A Magyar Telekom 2021 első kilenc hónapjában 4,6%-kal 506,5 milliárd forintra növelte forgalmát, elsősorban a távközlési szolgáltatási bevételek, különösen a mobil adatbevételek, valamint a rendszerintegrációs és IT (RI/IT) bevételek mindkét országban tapasztalható bővülésének köszönhetően.
Az EBITDA éves összevetésben 9,3%-kal, 66,4 milliárd forintra nőtt a negyedévben, az EBITDA AL 9,7%-kal javult az előző év azonos időszakához képest, 60,3 milliárd forintra. 2021 első kilenc hónapjában az EBITDA 7,7%-kal, az EBITDA AL pedig 8,0%-kal nőtt éves szinten. A javuló eredményt elsősorban a szolgáltatási bevételek és ebből adódóan a bruttó fedezet növekedése okozta.
„2021 harmadik negyedévében is kedvezően alakult a működési környezet, mivel tovább csökkent a COVID-19 piacra és a Magyar Telekomra gyakorolt hatása. Stratégiánkkal összhangban folytattuk gigabit-képes hálózatunk építését és modernizációját, aminek köszönhetően a harmadik negyedév végére 2,89 millió hozzáférési pontot értünk el. Éves összevetésben a társaság jelentősen tudta növelni árbevételét, bruttó nyereségét és EBITDA-ját egyaránt. Ez a kiváló hálózati minőségnek és a kiemelkedő ügyfél-elégedettségi eredményeinknek köszönhető, amely lehetővé tette, hogy sikeresen monetizáljuk a távközlési és adatszolgáltatásaink iránti erős piaci keresletet” - mondta el az eredmények kapcsán Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.