- Hirdetés -

Magyar befektetők a bukaresti fintech cégnél

|

- Hirdetés -

Magyar befektetők részvételével, nyolc és fél millió dollárral az idei év egyik legnagyobb európai magvető befektetését zárja a bukaresti székhelyű FLOWX.AI. A cég mesterséges intelligenciával segíti a bankok és egyéb pénzügyi intézmények elavult IT rendszereinek gyors és hatékony digitalizációját. A mostani befektetési körben a két budapesti befektető, a PortfoLion Capital Partners és a DayOne Capital mellett, a bukaresti székhelyű befektetési platform, a SeedBlink, valamint több sikeres vállalkozó angyalbefektetőként vesz részt.

A bankszektor világszinten évente 200 milliárd dollárt költ technológiai célokra, ennek 85 százalékát kizárólag a mindennapi, folyamatos működtetésre, például az infrastruktúra fenntartására és a szabályozói előírásoknak való megfelelésre fordítják. A digitális transzformáció nehezen leküzdhető kihívások elé állítja a jelenleg működő rendszereket, ezeket a kihívásokat célozza és oldja meg a FLOWX.AI.

A FLOWX.AI lehetővé teszi, hogy a pénzintézetek mindössze tíz hét alatt komplex hitelezési vagy ügyfélregisztrációs folyamatokat indítsanak el anélkül, hogy megszakítják működésüket vagy elhagyják régi rendszereiket, így folyamatos szolgáltatás mellett tudnak egyre jobb felhasználói élményt nyújtani ügyfeleiknek. A platformot a bankszektor mellett az energetika és a telekommunikáció is használja, olyan cégekkel az ügyfelek között, mint Délkelet-Európa legnagyobb bankja – a Banca Transilvania, a Vienna Insurance Group és az OMV.

A céget 2020 végén alapította három szakember, akik korábban a Qualitance nevű, globális nagyvállalatokat kiszolgáló digitális tanácsadó cég vezetőiként dolgoztak együtt. Ioan Iacob, Serban Chiricescu és Radu Cautis a termékfejlesztés után azonnal vállalati környezetben próbálták ki terméküket. A csapat a mostani, 2,6 milliárd forint értékű seed kör során bevont tőkét további európai és tengerentúli terjeszkedésre fogja felhasználni, emellett folytatja az mesterséges intelligencia és gépi tanulás széleskörűbb használatához szükséges technológiai fejlesztéseket, és új funkciókat vezet be a platformra.

„A FLOWX.AI elindítása után kevesebb mint egy évvel ez a seed kör is bizonyítja, hogy a probléma, amellyel foglalkozunk, rendkívül fájdalmas – a jelenlegi infrastruktúra jelentősen korlátozza a bankokat és pénzügyi szolgáltatókat a növekedésben. A mostani befektetésnek köszönhetően, megfelelő partnerek segítségével juttathatjuk el szolgáltatásunkat a globális piacokra” – mondta Ioan Iacob, a FLOWX.AI társalapítója és vezetője.
„Arra számítunk, hogy a FLOWX.A csapata nagyon gyorsan kiaknázza majd a technológiájukban rejlő lehetőségeket és a cég világszinten is meghatározó szereplővé válik a banki digitalizáció területén. A szolgáltatásuk úgy tud gyors és hatékony lenni, hogy közben a legmagasabb biztonsági elvárásoknak is megfelel. Nem meglepő, hogy már most jelentős érdeklődés övezi a technológiai és banki szakemberek körében” – emelte ki Pozsonyi Gábor, a PortfoLion partnere.
Simó György, a DayOne Capital ügyvezető partnere hozzátette: „Nem titok, hogy a vállalatokat sokszor gúzsba kötik a saját informatikai rendszereik, ezért nem tudnak megfelelő élményt biztosítani ügyfeleik számára. A FLOWX.AI platform lehetővé teszi a pénzintézetek számára, hogy új termékeket építsenek a meglévő infrastruktúrájukra, nagyságrendekkel javítva a szolgáltatásuk sebességét, teszi mindezt a magas szabályozói elvárások mellett. Örömmel támogatjuk a csapatot az előttük álló úton.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...

Egyre fontosabb a fogyatékossággal élők munkaerőpiaci integrációja

Nem csak kiemelt társadalmi ügyként kezelik, hanem el is várják a munkáltatóktól a fogyatékosággal élők munkaerőpiaci integrálását a dolgozók – derült ki a Szerencsejáték Zrt. megbízásából a közelmúltban készített 1000 fős online kutatásból. A...

Nyáron érkezik hozzánk a Disney+

A Disney hivatalosan is bejelentette, hogy idén nyártól újabb 42 országban teszik elérhetővé a Disney+ streaming szolgáltatást, az újabb bővítési körbe pedig Magyarország is bekerült. Az új piacok között, ahol megjelenik a Disney+ számos európai...

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. A csomagok többsége házhoz szállítással érkezett, a...

Világhírű befektető csapott le a magyar startupra

Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt. A korábban a Start it @K&H inkubátorban fejlődött csapat most bekerült a Techstars „Cities of the Future” akcelerátor programjába, ami...

Komoly kockázatot jelenthet az ügyfélazonosítás

Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült...

Ezek hatnak a pénzügyeinkre az idén

Egy sor olyan változással kell számolnunk 2022-ben, melyek alapvető hatással lesznek a pénzügyek intézésére. A digitalizáció és az adat alapon személyre szabott szolgáltatások megjelenése nem csak új termékeket, de más ügyfélélményt is teremt, míg...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre a marketingtrendekre kell figyelni idén

Az üzleti szempontok és a társadalom iránti felelősség összehangolása, a fogyasztói tudatosság egyre magasabb szintre emelkedése, az élmények iránti fokozott vágy, járvány-fásultság – többek között ezekre a trendekre lesz érdemes odafigyelniük idén a marketingszakembereknek....

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...