Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt a 2019-es azonos időszakitól a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (MAGYÜSZ) összesítése szerint.

Az első három hónapban az ízesített víz és szénsavas üdítőital kivételével minden terméktípus fogyasztása csökkent. A következő fél évben viszont jelentősen nőtt a forgalom, amit a közlemény a járvány enyhülésével, valamint a vendéglátás bővülésével magyaráz – írja az MTI a MAGYÜSZ közlése alapján.

 

Éves összevetésben az ásványvizek eladása az első negyedévben csaknem 15 százalékkal csökkent. A második negyedévben 16 százalékkal, a harmadikban 9 százalékkal nőtt ugyan a forgalom, de a járvány előtti szinttől így is több mint 7 százalékkal maradt el.

 

Az ízesített vizek és szénsavas üdítőitalok eladása alig változott az év elején, majd 6 százalékkal és 1 százalékkal nőtt. A korábbi időszakhoz képest 3 százalékos visszaesésben maradt.

A gyümölcslevek mindhárom kategóriája csökkenéssel kezdett az idén, a 100 százalékos gyümölcslevek értékesítése 7 százalékkal, a nektároké 20 százalékkal, a gyümölcsitaloké 6 százalékkal esett. A második és harmadik negyedév bővülése ellenére az összforgalom a járvány előtti időszakhoz képest átlagosan 3 százalékkal csökkent, legnagyobb mértékben a nektároké.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 90 százalékát képviseli. Tagvállalatai évente mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül 4 ezer embert foglalkoztatnak Magyarországon.