- Hirdetés -

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

|

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok szerint is lehet (sőt, szükséges is) használni. Hogy mennyire kezelik hatékonyan ezeket a felületeket a magyar cégek, arról Berta Gergő, marketing szakértő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető tulajdonosa árul el néhány meglepő és hasznos információt.

Kezdjük az elején: a Facebook és a Google az online téren mindent visz: aki ezeken a felületeken nincs jelen vállalkozásával, termékével, óriási versenyhátrányból indul. Ne feledjük, a két cég valójában egy szerteágazó hálózatot fed le, a Facebookhoz tulajdonába tartozik például az Instagram is.

„Nagyon sok olyan eszközt használunk, amiről legtöbb esetben nem tudjuk, hogy melyik vállalathoz tartozik. A Waze például a Google tulajdona, ahogy a Google Maps vagy a Google Earth is, a What’s up pedig a Facebooké” - tudtuk meg Berta Gergőtől.

Gyors a fejlődés, de van, ami nem változik

Kétségtelen, hogy az online marketing szerepe napról-napra fontosabb (hiszen maga a online világ is egyre jobban jelen van az életünkben), és az is biztosan kijelenthető, hogy ha csak az utóbbi tíz évet vesszük figyelembe, nagyon sokat változtak a social platformok. Az Instagram például még nem is létezett, ahogy TikTok sem, ahol ma elsősorban a 17 év alatti generáció a fő közösség. Ezzel szemben a Facebook mondhatni elöregedik, ezen a felületen a 60 feletti korosztály is jelen van, egyre bővülő arányban.

„Jelenleg nincs még egy olyan piac a világon, ami annyira dinamikusan fejlődik, mint az online világ. Nincsenek határok, a felvevő, fizetőképes piac pedig állandóan elérhető”- véli Berta Gergő. Bár a fejlődés folyamatos, az kizárt, hogy a social felületek egyik napról a másikra megszűnjenek létezni. Ha az egyik valamiért mégis eltűnne, azonnal megjelenne helyette egy másik.

„A social felületek annyira az életünk szerves részeivé váltak, hogy nem kérdés: hihetetlenül nagy rá az igény. Ezek nélkül a közösségi felületek nélkül élni ma nagyjából olyan lenne, mintha az okostelefonunkról kellene lemondani” – mondja a szakember.

Lemaradásban vagyunk

A már fentebb említett online oldalakon szinte minden megjeleníthető és eladható, a magyar cégek 70%-a azonban mégsem hirdet ezeken a felületeken. Amerika online marketing trendjeihez viszonyítva idehaza három éves a lemaradásunk, noha a magyar vállalkozók marketingtudatossága folyamatosan nő. Mégis, sokan vannak, akik nem nyitnak az online tér felé, nem teszik meg az ehhez szükséges lépéseket, fejlesztéseket sem. Az a maradék 30%, aki használja az online tér marketinglehetőségeit sem feltétlenül csinálja megfelelő eredményességgel. A szakember szerint a magyar cégek mindössze 10%-a ér el olyan sikereket ezeken a felületeken, amiből végül anyagi nyeresége származik. A tény, hogy a közösségi platformokon sokan feleslegesen költötték el a pénzüket azért is nagyon bosszantó, mert néha elég lett volna néhány alapbeállítást megváltoztatni, hogy sikersztorivá váljon a történet.

Kérjünk segítséget a szakembertől

A megoldás egyszerű: olyan szakembertől kell segítséget kérni, aki garanciát vállal a munkájára. A legjobb, ha valaki tűpontossággal méri az elköltött marketingköltséget, és garanciát nyújtanak arra, hogy több bevételt hoznak a cégnek, mint amennyit az korábban megkeresett az adott felületeken.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...