Szerencsések vagyunk, mert sok hatékony hirdetési megoldásunk van, és a piacra is sikerül bevezetni őket – mondta Nyári Fruzsina, az Adaptive Media operatív vezetője, aki szerint idén a teljes digitális reklámpiac nagyjából tíz százalékkal bővülhet.
– Összességében mennyire vagy elégedett az Adaptive Media idei évével?
– A hazai piac és mi is örülhetünk, mert a folyamatos vírusveszély ellenére visszatért a hagyományos szezonalitáshoz a kampányok jó része, így tervezhetőbb lett újra a működés. Vannak termékcsoportokhoz és ellátási problémákhoz kötődő kiesések, de 2021 összességében egy erős év, miközben a negyedik negyedév esetében a tavalyi magas bázist nem minden fronton lehet megugrani.
– Mekkora a teljes portfóliótok?
– Jelenleg nagyjából 80-90 site-tal dolgozunk együtt, akikkel több, mint 4,5millió belföldi internetezőt érünk el.
– Ezen a téren még van növekedési tartalék?
– Nagyságrendi növekedést nehéz elérni, a nagy szereplők általában letáboroznak egy-egy sales house-nál, persze mindig van egy egészséges mozgolódás a piacon. Új oldalak is születnek minden évben, mi pedig keressük azokat a partnereket, akik minőségi tartalmat gyártanak a hirdetők számára is fontos célközönségnek.
– Vannak olyan hirdetési megoldásaitok, amelyek szerinted nagyon hatékonyak lehetnek, de a hirdetők még nem fedezték fel?
– Szerencsések vagyunk, mert sok hatékony hirdetési megoldásunk van, és a piacra is sikerül bevezetni őket. Ilyen volt év elején az outstream videós megoldásunk, ami gyorsan ment át a piacon, de még mindig látunk benne fejlődési potenciált. Az online videós piac Magyarországon véges inventoryval rendelkezik, az outstream pont ezt a végességet tudja kiküszöbölni. Ötvözi a videós hirdetés előnyeit a display hirdetések skálázhatóságával.
A másik termékcsoport, ahol látjuk a növekedési potenciált, a podcast-piac: több partnerünk is gyárt népszerű podcastokat – például 444, WMN, Qubit – ahol jelenleg szponzorációs megjelenést nyújtunk a hirdetőknek, de tervben van a dinamikus hirdetések bevezetése is.
– Arra vonatkozóan van becslésed, hogy a teljes digitális reklámpiac idén mekkora növekedést érhet el?
– Úgy látom, hogy a mi piacunkon ezt még utólag is nehéz pontosan látni, de 10 százalék körüli növekedés a becslésem.
A sales house-okról készített teljes összeállításunkat megtalálja a Marketing & Média legfrissebb lapszámában.