- Hirdetés -

Lokális célzás: kell hozzá a tapasztalat

|

Az idei második félév minden várakozásunkat felülmúlta, nagyjából 50 lokális kampányt bonyolítottunk, amelyek mintegy 200 helyi médiumot érintettek – mondta Hauk Zoltán, az online és offline geotagetinggel foglalkozó Geotarget ügyvezető igazgatója.

– 2020 nyarán indult el a Geotarget. Mennyire vagy elégedett a cég első másfél évével?
– A vállalkozásomat a járvány első és második hulláma között indítottam, ebben az időszakban a 2020 tavaszi lezárások forgalomcsökkenését próbálták a cégek tompítani, amelyhez intenzív reklámkampányokat indítottak. Az optimista hangulatban a Geotarget Kft. is több megbízásokhoz jutott, de összességében a 2020-as esztendő inkább a tapasztalat szerzésről, illetve a piacfelmérésről szólt. 2021 elején több megbízást elnyertünk, azonban a Covid tavaszi hulláma miatt ezeket részben elveszítettük. Az idei második félév viszont minden várakozásunkat felülmúlta, nagyjából 50 lokális kampányt bonyolítottunk, amelyek mintegy 200 helyi médiumot érintettek.

– Mi a fő erősségetek?
– Offline és online geotargetinggel foglalkozunk. Online szinte minden platformon pontosan be lehet határolni a földrajzi régiót, nincs másra szükség, mint egy kiváló számítógépre és professzionális digitális tudással rendelkező szakemberre. Az offline geotargeting ennél emocionálisabb tudomány, nincs vagy ritka a piackutatás az adott régióban működő médiumok hatékonyságáról. A Geotarget Kft. olyan évtizedes lokális tapasztalattal és kapcsolatrendszerrel rendelkezik, amellyel az online reklámfelületeket hatékony offline médiafelületekkel egészítjük ki. Sőt, 2021-ben a helyi tartalomszolgáltató weboldalakat edukáltuk, megtanítottuk őket, hogyan szerkesszék be a bannerekbe a mérőkódokat, melyik banner mérettel érik el leghatékonyabban az olvasóikat, továbbá hálózatba kapcsoltuk őket, országos kampányokat bonyolítottunk.

– Miért éri meg szerinted egy országos kampányt tervező hirdetőnek aktívabban használni a lokális médiaeszközöket?
– A lokálisan átlag feletti affinitású, adott településhez emocionális kötődő célcsoport, – kiemelten a közösségi véleményvezérek – jelentősen befolyásolják a helyiek életét, fogyasztási szokásait. A lokális szolgáltatók a helyi hagyományokat, szokásokat, mikrogazdasági, geopolitikai igényeket figyelembe véve szolgálják ki a lakosság tartalom- és médiafogyasztási igényeit. A lokálisan erős brand befolyásolja a fogyasztási szokásokat, ezért is javasoljuk helyi médiumok használatát.

– Az elmúlt időszakban közreműködtetek olyan kampányokban, amelyek médiaválasztás, vagy hirdetési megoldás szempontjából különlegesek voltak?
– Különleges kampányunk volt, amikor a Hamé balatoni biciklitárolókon helyezett el reklámokat. Ennek során mi optimalizáltuk a helyszíneket, hogy a kampány leghatékonyabban elérje a célközönségét. Komplex megoldást igényelt, amikor településlista alapján, lokális tartalomszolgáltató weboldalakon és önkormányzati újságokban kínáltunk a Telenor ügynökségének hatékony reklámmegjelenési lehetőségeket. Az ügynökségi kampánytervezését követően részfeladatunk volt a kampány lokális részének, a Telenor vezetékes szolgáltatása alapján területileg pontosan behatárolt lebonyolítása. Az idei Budapesti Adventi és Karácsonyi Vásár kapcsán pedig az összes kerületi és agglomerációs önkormányzati újságban megjelenő hirdetések és PR riportok a Geotarget Kft. közreműködésével valósultak meg.

A sales house-okról készített teljes összeállításunkat megtalálja a Marketing & Média legfrissebb lapszámában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...