Újabb világmárkák jelentek meg Magyarországon, átnevezték az egyik legnagyobb házhoz
szállító céget, mesterséges intelligencia segíti az étel- és a taxirendelést. Az idei év hazai
brandsztorijaiból válogattunk.
Robotdiszpécserrel erősített a Főtaxi
A hazai taxitársaságok közül elsőként a Főtaxinál lett elérhető a robotdiszpécser szolgáltatás, amely főként azoknak az utasoknak jelent segítséget, akik csúcsidőszakban szeretnének telefonon taxit rendelni. Mindez egy újabb lépés a Főtaxi működésének modernizálásában: november közepén már az összes taxirendelés több mint 50 százalékát digitális csatornákon, vagyis a taxirendelő mobilapplikáción és a robotdiszpécseren keresztül kezelték.
Skandináviában terjeszkedik a Randivonal
A legnagyobb hazai társkereső oldalakat működtető Dating Central Europe Zrt. tulajdonosai, Weiler Péter vezérigazgató és a befektető Russmedia Equity Partners a Mötesplatsen nevű, Svédországban és Norvégiában működő prémium társkereső oldal felvásárlásával erősíti tovább online társkereső portfólióját. A szájt korábbi tulajdonosa, a Schibsted 15 év után válik meg a vállalattól. A Randivonalat és a Mötesplatsent működtető Dating Central Europe így az európai társkeresőpiacon már hat országban lesz jelen, konszolidált árbevétele pedig meghaladja a 2,5 milliárd forintot.
Nevet váltott a Netpincér
Október elejétől Foodpandára keresztelték át a Netpincért, amely új arculattal működik tovább. Az 1999-ben alapított Netpincér 2016-ban a több mint ötven országban jelenlévő Delivery Hero vállalatcsoport tagja lett.
A cég ma már szinte bármit kiszállít, amire a vásárlóknak rövid időn belül szüksége lehet. A vállalat részben emiatt döntött a márka újrapozicionálása mellett. Egy másik, ezzel párhuzamos törekvés, hogy a Delivery Hero cégcsoporton belül szeretnék egységesíteni a márkákat Európában, ennek első lépéseként a kontinensen Németország után Magyarországon vezették be elsőként az új Foodpanda márkát.
Szalont nyitott Budapesten az Alpine
A 60 négyzetméteres kiállítótermet a Váci úton nyitotta meg a Renault egyik partnere, a Carnet Triplex Kft., amely a gépjármű-kereskedelemmel foglalkozó Carnet Csoport tagja. A lépés része az Alpine nemzetközi terjeszkedési stratégiájának, amelynek keretében a Renault Csoport innovatív, eredeti és exkluzív sportkocsimárkája egyre több európai piacon terjeszkedik a következő hónapokban.
Baross Gábor
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.