- Hirdetés -

Szoros nézettségi versennyel indult az év

|

Az RTL Klub és a TV2 gyakorlatilag fej fej melletti eredményt ért el az elmúlt héten. A teljes portfóliókat nézve pedig a TV2 Csoport végzett az élen. Ez volt az első hét, amikor új módszer szerint közölt közönségarány adatokat az RTL Magyarország.

Az idei év azzal indul, hogy az RTL Magyarország mostantól más bontásban közli a közönségarányra vonatkozó adatokat. A változtatást azzal indokolják, hogy az úgynevezett Other tévézés (= egyéb nagyképernyő használat) mértéke nagyon megugrott az elmúlt években, tavaly már meghaladta a 20 százalékot. Minden ide tartozik, ami nem a hazai lineáris csatornák nézése, azaz például külföldi csatornák, DVD, játékkonzolok, mobiltelefon képernyőjének a tükrözése, tévés alkalmazások: Netflix, YouTube.

Az általuk publikált share (közönségarány) adatok tehát mostantól csak a lineáris csatornákat foglalják magukban. Ez azt is jelenti, hogy a korábbiakhoz képest nagyjából 25 százalékkal növekednek a share-értékek. Az nézőszámokat nyilván mindez nem fogja érinteni.

Annyiból jelenthet ez kavarodást a jövőre nézve, hogy a televíziók által publikált Nielsen adatoknál még az eddigieknél is jobban oda kell figyelni, hogy a fentiek szempontjából milyen gyakorlatot alkalmaznak. Elvileg a többi piaci szereplő is követheti az RTL-es módszert, hiszen magasabb közönségarányokat kommunikálhatnak. Elképzelhető ugyanakkor, hogy képbe kerülnek egyéb megoldások. Például az, hogy pusztán a szpotmérésbe bevont lineáris csatornák adatait veszik alapul (ezt pedzegette az Atmedia), ami még magasabb share-t jelenthet.

(Kicsit hasonló ez ahhoz, hogy mindkét nagy csatornacsoport piacvezetőként hivatkozik magára, ami igaz is, hiszen eltérő célcsoportokat néznek. 2021 egésze tekintetében a TV2 Csoport volt piacvezető teljes napon a teljes lakosság, a 18-49 évesek és a 18-59 évesek körében. A TV2 teljes napon és a teljes lakosságnál, valamint a 18-49 éveseknél vezetett. Az RTL Magyarország és az RTL Klub pedig főműsoridőben és a 18-49 éveseket nézve piacvezető, valamint a legtöbb nap nyerték meg a főműsoridős nézettségi versenyt).

Az RTL-es új share-számítás első hetében gyakorlatilag egál eredményt ért el az RTL Klub és a TV2 (18-49 éveseknél és főműsoridőben). Az RTL Klub 14,5 százalékos lineáris share-t (továbbiakban share), a TV2 pedig 14,4 százalékosat hozott össze. Négy estét nyert a TV2, hármat az RTL Klub.

A teljes csatornacsaládokat nézve a TV2 Csoport nyerte 2022 első hetét 31 százalékos közönségaránnyal, az RTL Magyarország csatornái 28,9 százalékot értek el. A nemzetközi portfóliók közül az AMC televízióinak a lendülete ebben az évben sem tört meg, hiszen 9 százalékot produkáltak. Utánuk a ViacomCBS következett 6,9 százalékos, majd az Antenna Group 5,8 százalékos közönségaránnyal.

A műsoros heti nézettségi rangsort az új share-számítás nem érinti. Azért egész érdekes eredmény született, ugyanis a 18-49 éveseknél a RTL Klubon sugárzott Cápák között bizonyult a hét legnézettebb produkciójának a maga 274 ezer nézőjével. A teljes lakosságnál viszont egy TV2-s műsor áll a toplista élén, méghozzá a hétfői Tények, ami 903 ezer nézőt vonzott.

Jól teljesített a Keresztanyu is. A sorozat a 18-49-es toplista második, a teljes lakosságos harmadik helyét foglalja el, 261 ezres, illetve 793 ezres nézőszámmal. A 18-49 éveseknél az Exatlon bizonyult a TV2 legnézettebb műsorának, a hétfői rész 245 ezer nézőt érdekelt, a teljes lakosságnál pedig 737 ezres nézettséget produkált a műsor legjobban teljesítő adása.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

hetitop2022_1het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

hetitop2022_1hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...