Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között.
Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna közönségaránya csökkent egy kicsit az elmúlt hét napban. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Klub nyerte a hetet 14 százalékkal, a TV2 pedig 13,5 százalékkal végzett a második helyen. Elég szoros volt a verseny, a TV2 hétfőtől péntekig nyerte a főműsoridőt, hétköznap magasabb közönségarányt (14,9%) értek el, mint az RTL Klub (13,7%). Utóbbi a hétvégének köszönhetően húzta be a teljes hetet. Szombaton ugyanis az RTL Klub 13 százalékos share-t ért el a TV2 11,2 százalékával szemben. Vasárnap pedig 16,3 százalékot hozott az RTL Klub, miközben a TV2 9,4 százalékot.
Csoportszinten gyakorlatilag döntetlennel zárult a hét, hiszen az RTL Magyarország csatornái 28,9 százalékos, a TV2 Csoport pedig 28,8 százalékos közönségarányt produkált. A nemzetközi portfólióknál történt némi változás, mert az AMC régóta tartó jó szériáját megtörte a ViacomCBS. Utóbbi múlt héten 7,5 százalékos share-t, az AMC 6,5 százalékot hozott, az Antenna Group pedig 5,7 százalékot ért el.
2. hét / 1. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14% / 14,5%
TV2 – 13,5% / 14,4%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (2. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 5,2%
Híradó – 18,5% – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 17,8%
Keresztanyu – 17,9%
Nyerő páros – 10%
TV2
Remények földje – 15,6%
Tények – 18,1% – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,1% – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 16,2%
Ahogy a fentiekből látható a TV2 az Exatlonnak köszönhetően nyerte a hétköznap estéket. A vele párhuzamosan futó Keresztanyu még kifejezetten jól teljesített, azonban a Nyerő páros ismétlése már csak 10 százalékot hozott heti átlagban az RTL Klubnak. Utóbbi eredmény egy ismétléstől nem is rossz, de az Exatlonnal szemben már kevés volt.
A 18-49 éveseknél a hét legnézettebb műsorának ismét az RTL Klubon futó Cápák között bizonyult, ami 243 ezer nézőt vonzott. Ezzel éppen megelőzte a Keresztanyu keddi epizódját, ami 242 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A 18-49 éveseknél a TV2 legnézettebb műsora az Exatlon, annak is a pénteki adása volt 206 ezer nézővel, a második legnézettebb címnek pedig a hétfői Tények örülhetett, amire 201 ezer 18-49 éves néző volt kíváncsi.
A teljes lakosságnál kicsit más sorrend alakult ki. Ennél a célcsoportnál a hétfői Tények vonzotta a legtöbb – 834 ezer – nézőt. Utánuk a keddi RTL Híradó (803 ezer néző) és a keddi Keresztanyu (760 ezer néző) következett. A Cápák között ebben az összevetésben a negyedik helyre futott be 643 ezer nézővel.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.