- Hirdetés -

Online marketing: erre kell figyelni idén

|

Három meghatározó trend alakíthatja az idei évben az online marketinget: a videók előtérbe kerülése mellett az arc felvállalása és a 360 fokos marketingeszközök kerülhetnek középpontba 2022-ben. Napjainkban a hirdetéseknél már nemcsak a klasszikus értelemben vett demográfiai adatokkal lehet dolgozni, hanem előtérbe kerül az anyagi státusz, a hobbi és hogy éppen milyen érzelmi állapotban van valaki, így gyakorlatilag személyre szabhatók a reklámok.

A koronavírus-járvány óriási lökést adott az e-kereskedelemnek, és szakértők szerint 2-3 éven belül eljuthatunk hazánkban is arra a szintre, hogy a fogyasztók többet vásárolnak online mint offline. Ugyan konzervatív országnak számítunk, ami az elöregedő társadalommal magyarázható, de az e-kereskedelem számai dinamikusan nőnek. A szemléletformálás célba ér, ezt pedig tovább gyorsítja, hogy már egy magánszemély is mindent meg tud vásárolni a tetőcseréptől kezdve a kenyérig az interneten.

Ezt a visszafordíthatatlan és egyben kedvező trendet most tudják igazán meglovagolni a vállalatok, de ehhez nemcsak az értékesítésre, hanem az online marketingre is kiemelt figyelmet fordítani.

„Alapvetően három fő újdonság lesz az online marketingben 2022-ben: a videós tartalmak felerősödnek, az arc felvállalása létfontosságúvá válik és a 360 fokos marketingeszközök is kiemelt szerepet kapnak idén. Már tavaly elkezdett hódítani a videó a képpel szemben, ezt jól mutatja a TikTok térhódítása. De ez nemcsak a felhasználók szemében izgalmasabb, hanem a közösségi platformok algoritmusa is jobban kedveli ezeket a tartalmakat. Egy videónak mindig értéket kell közvetíteni, olyan hasznos információkat kell átadni, amiért a fogyasztó fizetne is” – jelezte az új trendek kapcsán Berta Gergő, a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető, tulajdonosa.

 

Rámutatott arra is, sok cég még nem vállalja fel az arcát, nem mer beállni a kamera elé, mert nem érzi komfortosnak azt. Ezek a vállalatok ma már hátrányba kerülnek a fogyasztók szemében azokkal a cégekkel szemben, akik közelebb engedik magukhoz a közönségüket.

A 360 fokos marketingeszközökkel összefüggésben Berta Gergő azt mondta, már nem elég egy-egy platformot használni a cég népszerűsítésére. Több területnek kell összehangolva működnie ahhoz, hogy átütő sikert éljünk el.

„Ha jön egy látogatónk a Google-ből a weboldalunkra, kifejezetten nekik tudunk Facebook-hirdetéseket futtatni, majd lehetséges csak azokat YouTube-videókkal célozni, akik közülük visszatérnek a honlapra. A különböző platformokon futtatott hirdetések tehát nem összeadódnak, hanem egymásra épülnek, és ezt sokan elfelejtik” – nyilatkozott a Maximum Business Web és Marketing Ügynökség ügyvezető, tulajdonosa.

A testre szabott reklámok kora

Berta Gergő megjegyezte, a Google és a Facebook olyan éles profilozásokat képes végezni a hatalmas adatmennyiségnek köszönhetően, hogy a hirdetéseknél már nemcsak a klasszikus értelemben vett demográfiai adatokkal lehet dolgozni, hanem előtérbe kerül az anyagi státusz, a hobbi és az illető érzelmi állapota is.

„Az algoritmus egy célzás után tanul és tanul, így teljes mértékben személyre szabja a hirdetést, olyan, mintha az adott felhasználó lenne kifejezetten megszólítva. A Facebooknál ráadásul nem hivatalosan működik a hangfelismerés típusú hirdetés is. Ha a célközönségi tag akár lefordított, akár nem használt állapotban beszél a telefonja mellett például a fűnyírókról, akkor van rá esély, hogy ha feloldás után megnyitja a Facebook applikációt, szembejön vele egy ilyen típusú reklám” – árulta el.

Elmondása szerint jelentős jogszabályi változások nincsenek 2022-ben, de vannak dolgok, amikre érdemes odafigyelni. A Google többek közt tiltja a CBD, kannabisz olaj reklámozását, miközben a Facebook erősen szűri a kisállat-hirdetéseket, de ügyelni kell a nyereményjátékokra is, mert ha nem tartjuk be szigorúan a feltételeket, a közösségi médiaóriások ezeket is egyik pillanatról a másikra blokkolhatják.

Mivel a szakma olyan komplexé vált, hogy egy ember nem tud minden részéhez érteni, Berta Gergő azt javasolja a cégeknek, állítsanak maguk mellé egy ügynökséget, amely teljes szakmai hátteret tud biztosítani. A sikerre éhes vállalatoknak legalább 15 értékesítési csatornával kell rendelkezniük, ami egyszemélyes marketinggel nem kivitelezhető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...

Megérkezett az HBO nagyszabású sci-fi sorozata

Már elérhető a hazánkban forgatott Dűne: Próféciák az Max és az HBO kínálatában. A Pioneer Stillking Film és az HBO által készített sorozat 10 000 évvel Paul Atreides születése előtti időszakot mutatja be. Friss...

Egyre népszerűbbek a minilakások

Formálódik a minilakások iránti kereslet a hazai ingatlanpiacon. Zömében még mindig a befektetők keresik őket, azonban erősödött az otthonteremtési céllal szerződők köre is a kislakásokat választók között a fővárosban. A csekély, 20 négyzetméteres vagy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...