- Hirdetés -

Az Audinál is pörögnek az elektromos autók

|

A világméretű félvezetőhiány ellenére az Audi még mindig gyors ütemben halad a fenntartható mobilitás felé vezető úton a prémium szegmensben. Ez jól érzékelhető az elmúlt évben átadott teljesen elektromos járművek számán, ami 57,5 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ezenkívül az Audi az elmúlt évben több mint kétszeresére növelte teljesen elektromos modellekből álló termékportfólióját. A nehéz beszállítói helyzet ellenére összességében az Audi átadásai megközelítették az előző évi mennyiséget: 2021-ben a négykarikás márka 1 680 512 modellt adott át ügyfeleinek, ami 0,7 százalékkal kevesebb, mint 2020-ban. Az Egyesült Államokban a teljesítmény 5 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

„A 2021-es év kihívásokkal teli volt, de világméretű csapatunk elkötelezett munkájával sikeresen leküzdöttük őket” – mondta Hildegard Wortmann, az AUDI AG Igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Bizakodással tekintünk a jövőbe. A „Vorsprung 2030” projekttel átlátható stratégiát határoztunk meg, és a hosszú távú változtatások iránti elkötelezettségünk jutalma az Audi elektromos járművei iránti nagy kereslet igazolja korábbi döntésünket a kibocsátásmentes hajtásrendszerek mellett. Ezt a lendületet visszük magunkkal 2022-ben is, és szisztematikusan haladunk végig az átalakuláson. A beérkező megrendelések nagy száma is azt mutatja, hogy megfelelő portfólióval rendelkezünk.”

2021 első félévét követően az Audi jó úton haladt a rekordok megdöntése felé: a 981 681 átadott jármű a cég történetének új csúcsa. Ezek után az év második felében vált érezhetővé a tartós félvezetőhiány, ami miatt az átadások a negyedik negyedévben 34,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest.

Azonban a teljesen elektromos modellek értékesítése folyamatosan növekszik. 2021-ben az Audi 81 894 teljesen elektromos járművet adott el – ez 57,5 százalékos növekedést jelent. A tervek szerint 2025-re több mint 20 teljesen elektromos modell lesz az Audi portfóliójában. A márka 2026-tól kezdődően kizárólag teljesen elektromos modelleket fog kínálni.

Az Audi erős kezdéssel indított az Audi e-tron GT1 és az Audi RS e-tron GT2 év eleji bemutatójával. Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron is központi szerepet játszik a négykarikás vállalat villamosítási stratégiájában. Ennek a négy új modellnek köszönhetően az elmúlt évben az Audi több mint kétszeresére növelte a teljesen elektromos modellekből álló termékportfólióját.

A vállalat elektromobilitás melletti egyértelmű elkötelezettsége a beruházási kiadások tervezésében is megmutatkozik: a 2021 végén jóváhagyott tervek alapján az Audi 2022 és 2026 között mintegy 18 milliárd eurót költ majd villamosításra és hibridizációra. A mintegy 37 milliárd eurós összértékű befektetés csaknem fele erre a két előremutató területre irányul.

A komplett modellkínálaton belül a teljesen elektromos járművek mellett különösen az Audi Q3 (+19,2%), az Audi A5 (+8,3%) és az Audi A7 (+9,2%) esetében tapasztalható jelentős növekedés. A SUV szegmens különösen keresett volt: az Audi Q5 (+5,3%) és az Audi Q7 (+5,3%) is erősödött. Az Audi Sport nagy teljesítményű modelljei ismét túlszárnyalták az előző évet, és új rekordot döntöttek 39 356 eladott járművel (+34,2%).

Az Audi Kínában a 2021-es évet 701 289 átadott járművel 3,6 százalékos visszaeséssel zárta. A rekordot döntő 2020-as év után 2021-ben a negyedik negyedévet főként a helyben gyártott járművek esetében tapasztalható félvezetőhiány jellemezte. Az Audi jelentős keresletnövekedést könyvelhetett el az import modellek esetében (+53%). Különösen pozitív fejlődést mutatott az Audi A5 (+96,7%), az Audi Q7 (+74,4%), valamint a teljesen elektromos Audi e-tron (+68,7%). Ezenkívül az Audi Sport modellek értékesítése több mint kétszeresére (+113,4%) nőtt az előző, 2020-as évhez képest.

Az Egyesült Államokban az Audi felülmúlta az előző évi adatokat: a 196 038 jármű 5,0 százalékos növekedést jelentett. Az Audi rekordévet tudhat maga mögött a teljesen elektromos járművek terén, mivel minden eddiginél több teljesen elektromos modellt értékesített az Egyesült Államokban, köztük a 2021 júliusa óta elérhető Audi e-tron GT1-t is, ami az előző évhez képest 52,5 százalékos növekedést jelent. Az Audi e-tron is jelentősen, +34,6 százalékkal nőtt. A SUV-szegmensben tartósan nagy volt a kereslet, amelynek élén az Audi Q3 (+26,5%) és az Audi Q5 (+19,6%) áll. 7796 átadott modellel és 60,5 százalékos növekedéssel az Audi Sport modellek szintén új rekordot döntöttek az Egyesült Államokban. Kanadában 11,2 százalékkal nőtt az átadott járművek száma.

Európában az AUDI AG 617 048 járművet adott át (-0,4%), amivel az előző évi adatok közelében maradt. Az Audi A3 (+3,6%), az Audi Q3 (+5,6%), az Audi Q5 (+18,6%) és az Audi Q8 (+1,8%) iránti kereslet erősödött. A cég jelentős növekedést ért el többek között Franciaországban (+10,2%), Olaszországban (+9,9%) és az Egyesült Királyságban (+9,4%). Dániában és Norvégiában új rekordokat döntött, részben az ott különösen népszerű elektromos modellek miatt. Összességében 31 európai piac teljesített jobban az előző évinél. A négykarikás márka Németországban 180 883 járművet adott át ügyfeleinek (-15,6%). A félvezetőhiány mellett itt is érezhetőek voltak a 2020 második felében bekövetkezett áfacsökkentés hatásai. Az Audi e-tron 10,3 százalékos növekedéssel továbbra is különösen pozitív trend figyelhető meg a cég hazai piacán.

A négykarikás vállalat az előző évhez képest világszerte 3,1 százalékkal, 137 347-re növelte az átadott járművek számát. Az elektromos modellek itt is igen pozitív tendenciát mutattak, 89,6 százalékos növekedéssel.

„Bár a félvezető-ellátás továbbra is feszültséget fog okozni a következő hónapokban, az átadott elektromos modellek számának erőteljes növekedése olyan hátszelet ad számunkra, aminek köszönhetően rendíthetetlenül kitartunk az ütemtervünk mellett” – mondta Hildegard Wortmann. „A beérkező rendelések mennyisége, valamint a valaha volt legmagasabb rendelési hátralék is azt mutatja, hogy megfelelő portfólióval rendelkezünk.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...