- Hirdetés -

Rekordárbevétel az Euronicsnél

|

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó, hogy a tradicionális, szakkereskedői hátterű áruházlánc esetében az online értékesítés növekedése az üzlethálózatban elért fejlődést is jócskán felülmúlta.

Az előző évhez képest több mint 11 százalékkal nőtt 2021-ben az Euronics kiskereskedelmi árbevétele, elérve a 71 milliárd forintot. A hazai háztartási kis- és nagygép, valamint a szórakoztató elektronikai eszközök forgalmazásában vezető szerepet betöltő magyar tulajdonú vállalatnál az online értékesítési üzletág kiemelkedően teljesített. A webshopon keresztül elért forgalom csaknem 20 százalékkal meghaladta a 2020. évi teljesítményt.

Ezzel együtt az árbevétel döntő része a 64 szaküzletből álló országos üzlethálózaton keresztül zajló értékesítésekből származott, amely szintén kétszámjegyű növekedést mutat az előző évhez képest.

Az értékesítés megyei bontását vizsgálva a legnagyobb árbevétel Pest megyéhez köthető. Budapest nélkül is csaknem 12 milliárd forint forgalmat ért el a cég ebben a régióban. Második helyen a főváros áll a képzeletbeli dobogón, míg a Győr-Moson-Sopron megye a harmadik lett.

„Az elmúlt években, már a pandémiás időszakot megelőzően és attól függetlenül is, folyamatosan az omnichannel értékesítési modellünk tökéletesítésén dolgoztunk, amely az országos üzlethálózat és a webshop egymást segítő és kiegészítő integrált működtetését jelenti. Fontos kiemelnem a stratégiai üzletágként kezelt online értékesítési csatornánkban az árbevételünk több éve tartó dinamikus növekedését: 2 éve még csak a 12. legnagyobb árbevételű webshopnak számítottunk az országban – 2021-re már a 6. helyen végeztünk. Ilyen előkelő helyezést egyedüliként értünk el teljes egészében magyar tulajdonú cégként” – mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.

Az akadozó szállítási láncok ellen a rugalmasság a megoldás

A koronavírus-járvány miatt bevezetett utazási korlátozások 2021-ben is erősen érintették a nemzetközi szállítmányozást, ez a műszaki cikkek piacán is érezhető volt. A háztartási kis- és nagygépek kategóriájában az alapanyaghiányok következtében a vállalatok nem feltétlenül olyan eszközöket gyártottak, amelyekre szüksége volt a piacnak, hanem amit módjukban állt. Ennél is nagyobb problémát jelentett, hogy a pandémia során az otthoni munkavégzés és oktatás hírtelen növelte meg a keresletet olyan termékek iránt, mint a laptopok, tabletek, PC-k és a gyártásukhoz szükséges chipek. Ez a sokkszerű növekedés sokszor késéseket eredményezett a kereskedők felé és a rendelések átütemezését tette szükségessé. Kereskedői oldalon a nagyfokú rugalmasság lett a siker kulcsa a folyamatosan változó igények és erőforrások összehangolásakor. A szállítási láncok akadozása leginkább a televíziók és a mobiltelefonok kategóriáját érintette, ahol a szállítási anomáliák áremelkedést és a fix szortiment fenntartásának nehézségeit eredményezték. Azonban a cég üzleteiben mindebből keveset láthattak a vevők.

„Tanulva a 2020-as év pandémiás nehézségeiből, sokkal hosszabb távra terveztünk előre és növeltük a beszerzésünket, amikor erre lehetőségünk nyílt. A vásárlói igényeket azért tudtuk maximálisan kiszolgálni 2021-ben is, mert gyorsak és rugalmasak voltunk, illetve több mint három évtizedes beszállítói kapcsolataink is kifejezetten előnyt jelentettek számunkra a szűkös készletek elosztásánál. A 64 boltból álló üzlethálózatunk is a segítségünkre volt ebben a helyzetben, hiszen a boltokat raktárként is használjuk, így képesek voltunk olyan mennyiségeket felhalmozni a termékekből, amely elegendő volt ahhoz, hogy minden esetben alternatívát tudjunk kínálni az ügyfeleknek, így sem az áruhiány, sem a jelentős árnövekedés nem azonnali és akkut módon érintette a céget” – tette hozzá Fazekas Bálint.

Nem változott a legnépszerűbb termékek listája

A legnépszerűbb cikkcsoportok terén egyáltalán nem történt változás az előző évhez képest. Árbevétel alapján változatlanul a 32 col (81 cm) fölötti tévék voltak a legkeresettebbek a 2021-es évben, majd az előltöltős mosógépek és a kombi, alulfagyasztós hűtőszekrények következtek. Különbséget az egyes márkák erősorrendjében láthatunk, amelyet szintén erőteljesen befolyásoltak az ellátási lánc nehézségei.

„A számokat legérzékletesebben talán úgy írhatnánk le, hogy az év során annyi háztartási kisgépet adtunk el, mint két vidéki nagyváros lakossága, és becsléseink szerint legalább minden harmadik háztartásban található valamilyen új Euronicsban vásárolt háztartási gép.”– nyilatkozta Fazekas Bálint.

Új termékkategóriákkal bővült a kínálat

2021-ben is tudatosan bővítette szortimentjét az Euronics. „A 2020-ban bevezetett Kert és Barkács termékkör 2021-re a céges növekedés egyik motorjává nőtte ki magát. A kategória árbevétele több mint ötszörösére nőtt az előző évhez képest. De a szintén új, az e-mobilitás kategóriájába tartozó e-bike termékekből is mintegy 1200 terméket adtunk el 2021-ben. Az év második felében fókuszba került drogéria és vegyiáru cikkcsoport is új sikertermékeink körét gyarapítja, és nagy reményeket fűzünk az év végén bevezetett sport és játék kategóriákhoz is. A célunk, hogy ha valaki vásárol nálunk egy háztartási gépet, egyből megvásárolhassa az ahhoz kapcsolódó kiegészítő és szervesen kapcsolódó termékköröket is. Természetesen az új termékkörök esetében is lehetőség van a díjmentes bolti átvételre – az ország legnagyobb fizikai hálózata vagyunk, így kvázi átvevőpontokként is üzemelnek üzleteink” – tette hozzá az Euronics kereskedelmi ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...