- Hirdetés -

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

|

- Hirdetés -

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár az utolsó szakaszra valamelyest lassult a folyamat az őszi tetőzést követően, összességében 2021 utolsó negyedéve 80 százalékkal több hirdetést hozott, mint az előző év azonos időszaka – derül ki a Profession.hu friss, negyedéves jelentéséből.

Magyarország vezető állásportálja, a Profession.hu saját adatbázisa alapján elkészítette 2021 utolsó negyedévére vonatkozó jelentését a hazai munkaerőpiac helyzetéről. A kutatásból látható, hogy Zala, Baranya és Vas megyékben nőtt a leginkább a toborzási kedv a vizsgált időszakban, miközben Komárom-Esztergom, Békés, valamint Jász-Nagykun-Szolnok esetében ez kevésbé volt jellemző – de e területeken is növekedést mértek.

Az ország egész területén látványosan erősödik a munkaerő-toborzás

A tavalyi év azonos időszakához képest közel másfélszeresére gyarapodtak a meghirdetett állások Zala megyében, amelyet Baranya, Pest és Vas megye követ sorrendben. A fővárosban is közel kétszeres növekedés történt, amely után Somogy, Bács-Kiskun, Heves, Győr-Moson-Sopron és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye áll, mind 60 százalék feletti emelkedéssel. Csökkenés az ország egyetlen megyéjében sem volt tapasztalható: a kevesebb hirdetést feladó területeken is legalább 35 százalékos pozitív elmozdulás rajzolódik ki az előző év azonos időszakához mérten.

Nőtt a toborzási kedv a vendéglátásban

Országosan a legtöbb szakembert szakmunkára keresték az utolsó negyedévben; a második legintenzívebben toborzó területnek a fizikai, segéd és betanított munka, míg a harmadiknak az értékesítés és kereskedelem bizonyult. A legnagyobb hirdetési volumennövekedést a vendéglátás, hotel, idegenforgalom kategória produkálta a tavalyi év azonos időszakához képest. A második leginkább fellendülő terület 131 százalékkal az adminisztrációs, irodai munka, amelyet a szakmunka követ (117%). A legalacsonyabb emelkedés a mezőgazdaság, környezet, valamint az építőipar, ingatlan kategóriában történt, ahol szintén pozitív irányba mozdultak el az adatok: az előbbinél 38, míg az utóbbinál 40 százalékkal gyarapodtak a feladott álláshirdetések a Profession.hu adatbázisában.

Magyarország különböző térségeiben eltér a szakemberek iránti kereslet, az egységesen mindenhol vezető vendéglátóipar munkaerő-felvétele mellett változó a vállalatok emberi erőforrás igénye. Győr-Moson-Sopron megyében a második legnagyobb volumennövekedés a marketing (340 százalékos emelkedés), illetve az IT programozás (200%) álláshirdetések feladásában jelent meg; Veszprémben szintén a marketingesek iránti kereslet nőtt látványosan (350%), valamint az adminisztráció (167%), míg Fejérben az SSC (400%) és az IT üzemeltetés (275%).

A passzív jelöltek felkeresése és a sokcsatornás toborzás is megoldást jelenthet

A tavalyi évet a munkaerőhiány jellemezte, amely a koronavírus-járvány következtében instabillá vált gazdasági helyzet után köszöntött be. „2021 őszére tetőzött a munkavállalókért folytatott küzdelem a piacon, ekkor már a cégek harmada nyilatkozott arról, hogy az idei évre növelni fogják a toborzási, illetve HR költségvetését. A hatékony toborzáshoz ma már a passzív, de potenciális munkaerő felkeresésében is érdemes gondolkodni, nem csupán az aktív álláskeresőkben. Jelentős változást láthattunk a munkáltatók toborzási gyakorlatában: egy év alatt megduplázódott azoknak a cégeknek a száma, amik egyszerre több csatornán, párhuzamosan kezdtek bele a toborzásba és a jelölt adatbázisunkat is igénybe vették. Nem látható egyelőre számottevő fordulat az idei évre a munkaerőpiac dinamikáját illetően, valószínűsíthető, hogy a korábbi tendenciák erősödnek majd tovább” – magyarázza Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója.

A legtöbb jelentkezés a szakmunkásokat kereső álláshirdetésekre érkezett, de még így is munkaerőhiány van ezen a területen

A 2020-ban kiugróan erőteljes jelentkezési hajlandóság 2021 végére felvette a járvány előtt megszokott állapotát – az országos átlagot nézve 22 százalékos csökkenés látható az előző év végén mértekhez képest. Azonban több térségben továbbra is magas a munkavállalók pályázási kedve: Nógrád, Baranya, Borsod-Abaúj-Zemplén, Tolna, Veszprém és Győr-Moson-Sopron megye esetében az előző évi adatokat is túlteljesítették az ideiek.

A legtöbb jelentkezést begyűjtő szakmák rangsorát országos szinten a szakmunka vezeti, azonban az elérhető munkaerő mennyisége még így is elmarad a munkaadók felvételi igényétől: ennél is több szakemberre lenne szükség e területen. Második helyen az adminisztrációs területek, valamint az értékesítés és kereskedelem végzett. Az előző év azonos időszakához képest hasonló ez a felállás – annyi különbséggel, hogy korábban az értékesítés és kereskedelem helyett a fizikai, segéd és betanított munkára jelentkeztek még kimagaslóan sokan. A legnagyobb növekedést a vendéglátás, hotel és idegenforgalmi területen feladott álláshirdetések érték el: a tavalyi eredményhez képest közel 370 százalékos növekedéssel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...

Tovább emelkednek a lakásárak, nehéz helyzetben vannak a vevők

A KSH kiadta legfrissebb, keresetekről szóló gyorstájékoztatóját, amely szerint 2022 márciusában a teljes munkaidőben foglalkoztatottak bruttó átlagkeresete meghaladta a félmillió forintot, ami 17,5 százalékos emelkedést jelent. Hogy mire elég ez a mai emelkedő kamatkörnyezetben,...

Behúzták a féket a vállalkozások

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző...

Rekord árbevételről számolt be az AutoWallis

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet. Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd...

Politikai reklámok miatt büntették a TV2-t

A megrendelő megnevezésének és a megkülönböztető figyelemfelhívás hiánya miatt rótt ki több mint kétmillió forintos bírságot a TV2 szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület helytelenül közvetített virtuális reklám miatt...

People Group néven folytatja a 1080p Reklám- és médiaügynökség

A 1080p Solution Agency-t 2014-ben alapította az akkor még Urbán Zsolt vezette HD Group és a Kádár Tamáshoz és Dévényi Balázshoz köthető Dynamo Budapest azzal a céllal, hogy ötvözzék a két vállalatban lévő reklámügynökségi...

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

Megnyitotta Szlovénia egyetlen Land Rover márkakereskedését az AutoWallis Csoport, így tovább fokozza kiskereskedelmi aktivitását az országban. A lépéssel folytatja nemzetközi terjeszkedését a magyar tőzsde autós vállalata, miután az elmúlt két évben két sikeres akvizíciót...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

További részletek az új különadókról

Mint ismert, a napokban Magyarország Kormánya döntést hozott egy rezsivédelmi és honvédelmi alap létrehozásáról, melynek forrását bizonyos szektorokra kivetett, ún. „extraprofit-különadókból" és további adóintézkedésekből kívánja finanszírozni. A tervezett lépésekről a május 26-i kormányinfón hangzottak...

A Human Telexszel kampányol a Finish

A Reckitt brandjének új, a környezettudatosságot előtérbe helyező kampánya május közepén indult, a márka ügynöksége a Human Telex Advertising & Event.„A Finish számára évek óta kiemelt jelentőséggel bír a környezettudatosság. Küldetésének tekinti, hogy felhívja...

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Újra járvány előtti szinten a turizmus

Két turbulens év után a Mastercard Economics Institue új kutatása azt mutatja, hogy mind az üzleti- mind a szabadidős repülőjegy foglalások száma túllépte a világjárvány előtti szintet, valamint az utasszállító hajók, vonatok és buszok...

Káros a reklámadó a magyar gazdaságra

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei továbbra is fenntartják álláspontjukat: a reklámadó káros a teljes magyar gazdaság számára és nem támogatják a különadó visszavezetését, hiszen a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók...
- Hirdetés -

Don't Miss

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Környezettudatos irodába költözik a Diageo

Az idén 20. évfordulóját ünneplő Diageo Budapest a társadalmi felelősségvállalás jegyében az idei évtől a modern, környezettudatos Green Court Offices irodaházban folytatja működését. Az új iroda kialakítása során számos környezettudatos építőipari megoldást és új...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....