- Hirdetés -

Rekordárbevétel az Euronicsnél

|

- Hirdetés -

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó, hogy a tradicionális, szakkereskedői hátterű áruházlánc esetében az online értékesítés növekedése az üzlethálózatban elért fejlődést is jócskán felülmúlta.

Az előző évhez képest több mint 11 százalékkal nőtt 2021-ben az Euronics kiskereskedelmi árbevétele, elérve a 71 milliárd forintot. A hazai háztartási kis- és nagygép, valamint a szórakoztató elektronikai eszközök forgalmazásában vezető szerepet betöltő magyar tulajdonú vállalatnál az online értékesítési üzletág kiemelkedően teljesített. A webshopon keresztül elért forgalom csaknem 20 százalékkal meghaladta a 2020. évi teljesítményt.

Ezzel együtt az árbevétel döntő része a 64 szaküzletből álló országos üzlethálózaton keresztül zajló értékesítésekből származott, amely szintén kétszámjegyű növekedést mutat az előző évhez képest.

Az értékesítés megyei bontását vizsgálva a legnagyobb árbevétel Pest megyéhez köthető. Budapest nélkül is csaknem 12 milliárd forint forgalmat ért el a cég ebben a régióban. Második helyen a főváros áll a képzeletbeli dobogón, míg a Győr-Moson-Sopron megye a harmadik lett.

„Az elmúlt években, már a pandémiás időszakot megelőzően és attól függetlenül is, folyamatosan az omnichannel értékesítési modellünk tökéletesítésén dolgoztunk, amely az országos üzlethálózat és a webshop egymást segítő és kiegészítő integrált működtetését jelenti. Fontos kiemelnem a stratégiai üzletágként kezelt online értékesítési csatornánkban az árbevételünk több éve tartó dinamikus növekedését: 2 éve még csak a 12. legnagyobb árbevételű webshopnak számítottunk az országban – 2021-re már a 6. helyen végeztünk. Ilyen előkelő helyezést egyedüliként értünk el teljes egészében magyar tulajdonú cégként” – mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.

Az akadozó szállítási láncok ellen a rugalmasság a megoldás

A koronavírus-járvány miatt bevezetett utazási korlátozások 2021-ben is erősen érintették a nemzetközi szállítmányozást, ez a műszaki cikkek piacán is érezhető volt. A háztartási kis- és nagygépek kategóriájában az alapanyaghiányok következtében a vállalatok nem feltétlenül olyan eszközöket gyártottak, amelyekre szüksége volt a piacnak, hanem amit módjukban állt. Ennél is nagyobb problémát jelentett, hogy a pandémia során az otthoni munkavégzés és oktatás hírtelen növelte meg a keresletet olyan termékek iránt, mint a laptopok, tabletek, PC-k és a gyártásukhoz szükséges chipek. Ez a sokkszerű növekedés sokszor késéseket eredményezett a kereskedők felé és a rendelések átütemezését tette szükségessé. Kereskedői oldalon a nagyfokú rugalmasság lett a siker kulcsa a folyamatosan változó igények és erőforrások összehangolásakor. A szállítási láncok akadozása leginkább a televíziók és a mobiltelefonok kategóriáját érintette, ahol a szállítási anomáliák áremelkedést és a fix szortiment fenntartásának nehézségeit eredményezték. Azonban a cég üzleteiben mindebből keveset láthattak a vevők.

„Tanulva a 2020-as év pandémiás nehézségeiből, sokkal hosszabb távra terveztünk előre és növeltük a beszerzésünket, amikor erre lehetőségünk nyílt. A vásárlói igényeket azért tudtuk maximálisan kiszolgálni 2021-ben is, mert gyorsak és rugalmasak voltunk, illetve több mint három évtizedes beszállítói kapcsolataink is kifejezetten előnyt jelentettek számunkra a szűkös készletek elosztásánál. A 64 boltból álló üzlethálózatunk is a segítségünkre volt ebben a helyzetben, hiszen a boltokat raktárként is használjuk, így képesek voltunk olyan mennyiségeket felhalmozni a termékekből, amely elegendő volt ahhoz, hogy minden esetben alternatívát tudjunk kínálni az ügyfeleknek, így sem az áruhiány, sem a jelentős árnövekedés nem azonnali és akkut módon érintette a céget” – tette hozzá Fazekas Bálint.

Nem változott a legnépszerűbb termékek listája

A legnépszerűbb cikkcsoportok terén egyáltalán nem történt változás az előző évhez képest. Árbevétel alapján változatlanul a 32 col (81 cm) fölötti tévék voltak a legkeresettebbek a 2021-es évben, majd az előltöltős mosógépek és a kombi, alulfagyasztós hűtőszekrények következtek. Különbséget az egyes márkák erősorrendjében láthatunk, amelyet szintén erőteljesen befolyásoltak az ellátási lánc nehézségei.

„A számokat legérzékletesebben talán úgy írhatnánk le, hogy az év során annyi háztartási kisgépet adtunk el, mint két vidéki nagyváros lakossága, és becsléseink szerint legalább minden harmadik háztartásban található valamilyen új Euronicsban vásárolt háztartási gép.”– nyilatkozta Fazekas Bálint.

Új termékkategóriákkal bővült a kínálat

2021-ben is tudatosan bővítette szortimentjét az Euronics. „A 2020-ban bevezetett Kert és Barkács termékkör 2021-re a céges növekedés egyik motorjává nőtte ki magát. A kategória árbevétele több mint ötszörösére nőtt az előző évhez képest. De a szintén új, az e-mobilitás kategóriájába tartozó e-bike termékekből is mintegy 1200 terméket adtunk el 2021-ben. Az év második felében fókuszba került drogéria és vegyiáru cikkcsoport is új sikertermékeink körét gyarapítja, és nagy reményeket fűzünk az év végén bevezetett sport és játék kategóriákhoz is. A célunk, hogy ha valaki vásárol nálunk egy háztartási gépet, egyből megvásárolhassa az ahhoz kapcsolódó kiegészítő és szervesen kapcsolódó termékköröket is. Természetesen az új termékkörök esetében is lehetőség van a díjmentes bolti átvételre – az ország legnagyobb fizikai hálózata vagyunk, így kvázi átvevőpontokként is üzemelnek üzleteink” – tette hozzá az Euronics kereskedelmi ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rekordszámú pályázat érkezett az Európai Mobilitási Hét programjaira

Minden korábbinál több, 206 pályázatot nyújtottak be települések az Európai Mobilitási Hét programjaira a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. tájékoztatása szerint. A 180 millió forintos pályázati keretet idén az Energiaügyi Minisztérium biztosította, a támogatásokat vissza...

Aki csak teheti, lecsap a jelenlegi csok-ra

A korábbi csúcsoktól még jócskán elmarad, de február óta tendenciaszerűen növekszik a jelzáloghitel-szerződési volumen, ami az ingatlanpiac élénkülésére is utal. Vincze Krisztián, a GV Hitelközpont országos hitelközvetítő hálózat ügyvezető tulajdonosa arról beszélt, a családi...

Új arculattal érkezik a 20. Verzió Filmfesztivál

Idén 20. alkalommal rendezik meg a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivált.  November 22-29. között megújult logóval, az idei fókusztémához illeszkedő friss arculattal és kivételesen gazdag programmal, több, mint 80 filmmel jelentkezik az esemény....

Hamarosan indul a Könyvfesztivál

Az idei Nemzetközi Könyvfesztivál a Millenárison 140 kiállítóval, 40 külföldi szerzővel, 180 programmal és több mint 200 dedikálási lehetőséggel várja látogatóit a Parkban, a Nagycsarnokban (B épület), az Üvegcsarnokban (D épület), az Európa Ponton...

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....