- Hirdetés -

Rekordárbevétel az Euronicsnél

|

- Hirdetés -

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó, hogy a tradicionális, szakkereskedői hátterű áruházlánc esetében az online értékesítés növekedése az üzlethálózatban elért fejlődést is jócskán felülmúlta.

Az előző évhez képest több mint 11 százalékkal nőtt 2021-ben az Euronics kiskereskedelmi árbevétele, elérve a 71 milliárd forintot. A hazai háztartási kis- és nagygép, valamint a szórakoztató elektronikai eszközök forgalmazásában vezető szerepet betöltő magyar tulajdonú vállalatnál az online értékesítési üzletág kiemelkedően teljesített. A webshopon keresztül elért forgalom csaknem 20 százalékkal meghaladta a 2020. évi teljesítményt.

Ezzel együtt az árbevétel döntő része a 64 szaküzletből álló országos üzlethálózaton keresztül zajló értékesítésekből származott, amely szintén kétszámjegyű növekedést mutat az előző évhez képest.

Az értékesítés megyei bontását vizsgálva a legnagyobb árbevétel Pest megyéhez köthető. Budapest nélkül is csaknem 12 milliárd forint forgalmat ért el a cég ebben a régióban. Második helyen a főváros áll a képzeletbeli dobogón, míg a Győr-Moson-Sopron megye a harmadik lett.

„Az elmúlt években, már a pandémiás időszakot megelőzően és attól függetlenül is, folyamatosan az omnichannel értékesítési modellünk tökéletesítésén dolgoztunk, amely az országos üzlethálózat és a webshop egymást segítő és kiegészítő integrált működtetését jelenti. Fontos kiemelnem a stratégiai üzletágként kezelt online értékesítési csatornánkban az árbevételünk több éve tartó dinamikus növekedését: 2 éve még csak a 12. legnagyobb árbevételű webshopnak számítottunk az országban – 2021-re már a 6. helyen végeztünk. Ilyen előkelő helyezést egyedüliként értünk el teljes egészében magyar tulajdonú cégként” – mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója.

Az akadozó szállítási láncok ellen a rugalmasság a megoldás

A koronavírus-járvány miatt bevezetett utazási korlátozások 2021-ben is erősen érintették a nemzetközi szállítmányozást, ez a műszaki cikkek piacán is érezhető volt. A háztartási kis- és nagygépek kategóriájában az alapanyaghiányok következtében a vállalatok nem feltétlenül olyan eszközöket gyártottak, amelyekre szüksége volt a piacnak, hanem amit módjukban állt. Ennél is nagyobb problémát jelentett, hogy a pandémia során az otthoni munkavégzés és oktatás hírtelen növelte meg a keresletet olyan termékek iránt, mint a laptopok, tabletek, PC-k és a gyártásukhoz szükséges chipek. Ez a sokkszerű növekedés sokszor késéseket eredményezett a kereskedők felé és a rendelések átütemezését tette szükségessé. Kereskedői oldalon a nagyfokú rugalmasság lett a siker kulcsa a folyamatosan változó igények és erőforrások összehangolásakor. A szállítási láncok akadozása leginkább a televíziók és a mobiltelefonok kategóriáját érintette, ahol a szállítási anomáliák áremelkedést és a fix szortiment fenntartásának nehézségeit eredményezték. Azonban a cég üzleteiben mindebből keveset láthattak a vevők.

„Tanulva a 2020-as év pandémiás nehézségeiből, sokkal hosszabb távra terveztünk előre és növeltük a beszerzésünket, amikor erre lehetőségünk nyílt. A vásárlói igényeket azért tudtuk maximálisan kiszolgálni 2021-ben is, mert gyorsak és rugalmasak voltunk, illetve több mint három évtizedes beszállítói kapcsolataink is kifejezetten előnyt jelentettek számunkra a szűkös készletek elosztásánál. A 64 boltból álló üzlethálózatunk is a segítségünkre volt ebben a helyzetben, hiszen a boltokat raktárként is használjuk, így képesek voltunk olyan mennyiségeket felhalmozni a termékekből, amely elegendő volt ahhoz, hogy minden esetben alternatívát tudjunk kínálni az ügyfeleknek, így sem az áruhiány, sem a jelentős árnövekedés nem azonnali és akkut módon érintette a céget” – tette hozzá Fazekas Bálint.

Nem változott a legnépszerűbb termékek listája

A legnépszerűbb cikkcsoportok terén egyáltalán nem történt változás az előző évhez képest. Árbevétel alapján változatlanul a 32 col (81 cm) fölötti tévék voltak a legkeresettebbek a 2021-es évben, majd az előltöltős mosógépek és a kombi, alulfagyasztós hűtőszekrények következtek. Különbséget az egyes márkák erősorrendjében láthatunk, amelyet szintén erőteljesen befolyásoltak az ellátási lánc nehézségei.

„A számokat legérzékletesebben talán úgy írhatnánk le, hogy az év során annyi háztartási kisgépet adtunk el, mint két vidéki nagyváros lakossága, és becsléseink szerint legalább minden harmadik háztartásban található valamilyen új Euronicsban vásárolt háztartási gép.”– nyilatkozta Fazekas Bálint.

Új termékkategóriákkal bővült a kínálat

2021-ben is tudatosan bővítette szortimentjét az Euronics. „A 2020-ban bevezetett Kert és Barkács termékkör 2021-re a céges növekedés egyik motorjává nőtte ki magát. A kategória árbevétele több mint ötszörösére nőtt az előző évhez képest. De a szintén új, az e-mobilitás kategóriájába tartozó e-bike termékekből is mintegy 1200 terméket adtunk el 2021-ben. Az év második felében fókuszba került drogéria és vegyiáru cikkcsoport is új sikertermékeink körét gyarapítja, és nagy reményeket fűzünk az év végén bevezetett sport és játék kategóriákhoz is. A célunk, hogy ha valaki vásárol nálunk egy háztartási gépet, egyből megvásárolhassa az ahhoz kapcsolódó kiegészítő és szervesen kapcsolódó termékköröket is. Természetesen az új termékkörök esetében is lehetőség van a díjmentes bolti átvételre – az ország legnagyobb fizikai hálózata vagyunk, így kvázi átvevőpontokként is üzemelnek üzleteink” – tette hozzá az Euronics kereskedelmi ügyvezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Rengeteg terméket vitt házhoz a Tesco

Tíz éve indította el házhozszállítási szolgáltatását a Tesco Budapesten, a versenytársak között elsőként. Azóta az áruházlánc 874 településen viszi házhoz az online rendelt termékeket országszerte 2,7 millió háztartásba. A kiszállítók a tíz év alatt...
televízió nézettség

Hétből hat estét nyert a TV2

Múlt héten kicsit csökkent a főműsoridős különbség az RTL és a TV2 között, de az utóbbi még így is kényelmes előnnyel vezet. Továbbra is magas nézőszámmal fut a TV2-n a Sztárban sztár és a...

Extra kijelzővel jön az új csúcsmobil

A fejlett kijelzőtechnológiák terén végzett, átfogó kutatás és fejlesztés (K+F) figyelemre méltó eredménye a HONOR Magic5 sorozat, amely a Magic5 Lite és a Magic5 Pro készülékeket foglalja magába. A Magic5 széria szíve egy bámulatos...

Lassan ébredezik a használtautó-piac

Februárban a DataHouse előzetes adatai szerint 64 900 személygépkocsi cserélt gazdát, ami ugyan 4 százalékkal alatta marad a januári 67 700-as mennyiségnek, ám ha a naptárhatással korrigálunk – február a legrövidebb hónap –, ez...

Mit tenne, ha visszamehetne az időben?

Miközben a 18-65 éves magyar internetezők 38 százalékának nincs semmilyen hosszú távú pénzügyi terve, és a többség pesszimista a közeljövőt illetően, a megkérdezettek több mint harmada kezelné a jelen problémáit a jövőjébe történő beruházással....

Sajtódíjat indít a Siemens

Újraindítja médiadíját a Siemens, amellyel a technológia területén kimagasló minőségű munkát végző újságírókat és tartalomkészítőket kívánja elismerni. A Siemens Media Award 2023 regionális sajtópályázatra Közép- és Kelet-Európa hét országában (Ausztria, Horvátország, Magyarország, Lengyelország, Szerbia,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas változás az Euronics-nél

Az aktuális vásárlói elvárásoknak és igényeknek megfelelően teljesen újraértelmezte budaörsi üzletét az Euronics. Az áruházi térben minden elemet úgy alakítottak ki, hogy vezesse és segítse a látogatót. A több mint 200 millió forintos beruházással...

Még mindig fontos szerep jut a tévének

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. Azonban egyre bővül azon szituációk és tevékenységek köre, ahogyan és amikor bekapcsoljuk...

Panorámakivetítővel érkeznek a luxus-BMW-k

A BMW Head-Up kijelző új nemzedéke a NEUE KLASSE modellgenerációban érkezik meg az utakra. A BMW Panorámakivetítő piaci premierjét Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke erősítette meg.A BMW teljesen új technológiai platformot fejleszt...

Ezek lehetnek az idei év okos trendjei

Az utóbbi hónapokban újra szárnyra kaphattak a gyártók és a fejlesztők, és hozzánk is végre elérhettek régóta várt okos otthoni innovációk a globális chiphiány mérséklődésével és az ellátási láncok akadozásának javulásával. Sok technológiai újdonsággal,...

Egymást érik az Ukrajna elleni támadások

Az orosz invázió 2022 februári kezdete óta példátlanul intenzívvé váltak az Ukrajna elleni adattörlő (wiper) támadások, az ESET Research most elkészítette az ilyen típusú kibertámadások idővonalát. Jó hír, hogy sok tervezett incidenst sikerült időben...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....