A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz éve a világ legnagyobb streaming szolgáltatójának, közel 30 milliárd dolláros bevétellel és ötmilliárd dollár fölötti nyereséggel zárták 2021-et.
A múlt év végén 221,8 millió előfizetője volt a Netflixnek világszerte, ez 18,2 millióval volt több, mint egy évvel korábban, csak a tavalyi utolsó negyedévben több mint 8 millióval bővült a Netflixes tábor. Ez egyébként a rendkívül erős év végi kínálat fényében nem is meglepő, hiszen az eddigi legsikeresebb sorozatuk, a Squid Game a harmadik negyedév végén érkezett, így igazából az utolsó három hónapra volt komoly hatása. De ekkor mutatták be a Nagy pénzrablás utolsó öt epizódját, érkezett a Vaják második évada, a Cobra Kai újabb évada, illetve a sztárokkal teletömött Red Notice és a Ne nézz fel! is ekkor került be a kínálatba.
Ráadásul a kilátások sem túl kedvezőek, a mostani negyedévre például 2,5 millió új előfizetővel számol a cég, szemben az elemzői várakozásokban szereplő 5,9 millióval. A bejelentés hatására rögtön látványos zuhanásnak indult a társaság részvényének árfolyama, 20 százalékot veszített értékéből.
Pedig üzleti szempontból nem zárt rossz évet a Netflix, 29,7 milliárd dolláros árbevételt értek el, ami 20 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A tavalyi nyereség 5,1 milliárd dollár volt, ez több mint 80 százalékos növekedésnek felel meg éves összevetésben.