- Hirdetés -

Ezek lesznek 2022 szépségápolási trendjei

|

Az évek óta húzódó Covid 19 járvány az egész világra nagy hatást gyakorolt minden tekintetben. Az elmúlt időszakban világunk sokszor összedőlni látszott, majd újra életre kapott, amely hullámok merőben megváltoztatták az élethez való hozzáállásunkat, átgondolásra és priorizálásra ösztönöztek bennünket elveinkkel és nézeteinkkel kapcsolatban. A világ megváltozása életünk minden területét, így a szépségápolásról alkotott képünket is befolyásolja, amely a szépségipari trendek alakulására is kihat. Az AVON szakértői összegyűjtötték nekünk, milyen változások történtek a szépségápolási trendeket illetően, mik lesznek az idei év meghatározó irányzatai, amelyek talán a pandémia utáni életünkbe is elkísérhetnek bennünket.

A bezártság és a bizonytalanság időszaka fenekestül felfordította szépségápolási szokásainkat. Az elengedett hajfestés, az otthon kotyvasztott pakolások, sminkrutinunk minimalizálása és bőrápolási rutinunk egyszerűsítése mind a pandémiás időszakban született szépségtrendek, amelyek alapvetően önmagunk elfogadását és szeretetét erősítették. De vajon ezek az új szokások megmaradnak a járványhelyzet után is? Nézzük sorjában, milyen szépségápolási trendek várhatók 2022-ben.

Szépségszalon a fürdőszobánkban

Az elmúlt években fürdőszobánk igazi szépségszalonná alakult. A pandémia kezdete óta ugrásszerűen megnövekedett az arctisztítók, a fürdő- és masszázstermékek eladása, hiszen a szépségszalonok, kozmetikák és wellness központok bezárása házi kezelésekre kényszerítettek bennünket. Az AVON szakemberei szerint a szalonok újranyitásával a professzionális kezelések terén rövid távú kiugrás és "bosszúköltés" figyelhető meg, de a fogyasztói ismeretek bővülésének, a magánszemélyek által is beszerezhető kozmetikai termékek minőségjavulásának és a megnövekedett kísérletezési kedvnek köszönhetően, az otthoni luxuskezelések beillesztése a jövőben is szépségrutinunk része maradhat.

Skinimalizmus” elterjedése

Az elmúlt évtizedekben elterjedni látszottak a több, egyfunkciós terméket használó bonyolult szépségrutinok, amelyek térhódítását a pandémia felerősítette. A világ újranyitásával azonban ezek a trendek hanyatlani látszanak, az AVON szakemberei szerint új trend alakul, amelynek hosszú jövőt jósolnak. A szakemberek kutatásából kiderül, hogy manapság a nők csupán 10%-a használ naponta ötnél több bőrápoló terméket, 64%-uk pedig legfeljebb hármat. Az összetett, időigényes – nem mellesleg, jóval költségesebb – több terméket rétegező rutinok helyett visszatérnek a többfunkciós termékek használatához, elterjedni látszik a „skinimalizmus” trendje.

A tudományba vetett bizalom erősödése

Mivel a világ egészségének jövőjét folyamatosan fenyegeti a Covid járvány, a hatékony vakcinák kifejlesztésének nyomán a tudósok igazi hősökké váltak. A tudósok és kutatók iránti bizalom hatalmasat nőtt az elmúlt időszakban, a lakosság 64%-a megbízik tanácsaikban. Ennek nyomán az AVON szakértői joggal feltételezik, hogy fellendülés várható azon bőrápolási termékek piacán, amelyek tudományos bizonyítékokon alapuló hatékonyságot mutatnak és kifejlesztésük középpontjában a tudomány áll. Ezek közé sorolhatjuk a vállalat egyik legújabb innovációját is, az Avon Anew regeneráló szérumot, amely az AVON tudósai által feltalált Protinol™ technológiával segít két kollagéntípus termelődését serkenteni bőrünkben.

Az öregedés újragondolása

Az AVON kutatása szerint az 55 év feletti nők közül ötből kettő már nem sorolja a ráncokat és a finom vonalakat legjelentősebb bőrhibái közé. A világjárvány felerősítette az élet törékenységének tudatosságát, melynek következtében az öregedéshez való hozzáállás jelentősen megváltozott. Az emberek most jobban értékelik az életet, mint valaha, úgy gondolják, az öregedés egy ajándék, és ennek megfelelően változott az öregedéshez, mint szépségproblémához való hozzáállásuk is. Sok éven keresztül a fiatalság volt a szépség legfőbb forrása, de manapság az autentikus öregedés a legújabb szépségideál. Azok a termékek, amelyek azt állítják, hogy megőrzik, utánozzák vagy visszahozzák a fiatalságot, már nem ugyanúgy szólítják meg a vásárlókat. Napjainkban egyre nagyobb az igény arra, hogy az öregedést elfogadják ahelyett, hogy menekülnének előle, a bőrápoláson túl pedig a szépségápolásban is elmozdulás tapasztalható, például egyre több nő szeretné letenni a hajfestéket és elfogadni haja természetes őszülését is.

Az öregedés felértékelődésével párhuzamosan az aktuális trendek is hozzájárultak ahhoz, hogy a narratíva olyan irányba változzon, ahol a szűrő nélküli hitelességet a látszólagos tökéletesség elé helyezik. Ezt jól alátámasztja például a TikTok közösségi médiaóriás felemelkedése is, amely globális platformot adott az "igazi" embereknek, és ezzel ellentrendet hozott az Instagram nagyon csiszolt világával szemben, amely oly sokáig dominált.

Végeredményképpen, a trendváltozás a bőrápolás és a szépségápolás szempontjából nem az öregedés elleni küzdelem megszűnéséről szól, hanem a hiteles öregedés felértékelődéséről és elfogadásáról. Megértjük a bőrünket és meg akarjuk adni neki, amire szüksége van ahhoz, hogy egészséges, erős és ragyogó legyen, bármilyen életszakaszban is vagyunk. Saját magunkból szeretnénk kihozni a maximumot, nem pedig mások ideáljainak megfelelni.

Digitális fejlődés

A digitális átalakulás nem új fogalom a szépségipar számára, de mostanra prioritássá vált. Megnövekedett a szépségápolási termékek online beszerzése, így a legtöbb szépségipari vállalat mára üzemeltet webshopot, amelyek tekintetében törekednek hasonló vásárlói élményt nyújtani, mint a személyes értékesítés során. Mivel a nők 44%-a állítja, hogy sminktermék vásárlásakor nehezen találja meg a számára legmegfelelőbb árnyalatot, - amely problémát az üzletek bezárása tovább fokozott - az iparág digitális környezetben újraalkotta a színek próbálgatásának élményét. Egyre elterjedtebbek a megfelelő smink és kozmetikum árnyalatok kiválasztását segítő online programok, és úgy tűnik, hogy a fogyasztók ugyanolyan lelkesen kísérleteznek és játszanak online, mint személyesen.

Visszatérnek az élénk színek

A járvány előtti- és alatti időszakban a sminkelési trendek polarizálódása nyilvánvaló volt. Mivel világszerte jellemző volt a kötelező maszkviselés, 2020-ban a rúzsok eladása jelentősen visszaesett. Az AVON kutatásában résztvevő nők 67%-a mondta azt, hogy a világjárvány lehetővé tette számára, hogy természetesebb megjelenést válasszon, azonban a jelentésből az is kiderül, hogy a nők vágynak arra, hogy újra kiöltözhessenek, újra szép és feltűnő sminkeket használhassanak, így a pandémia lecsengése után várhatóan előkerülnek az élénk árnyalatok, hódítani fognak a színes szemhéjak és vibráló rúzsok.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...