Több termékszegmensben is jelentősen növelte az értékesítését a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletága 2021-ben Magyarországon. Mintegy kétszer annyi viselhető okoseszközt adott el a vállalat tavaly hazánkban, mint 2020-ban, továbbá 48 százalékkal nőtt a vezeték nélküli fülhallgatók és 40 százalékkal a notebook kategóriaértékesítése. A vállalat szerint az idei évben az okostelefonok eladása is új lendületet kap majd köszönhetően többek között a most bemutatott két új zászlóshajó modellnek, a HUAWEI P50 Pro és az összehajtható HUAWEI P50 Pocket okostelefonoknak.
A viselhető okoseszközök piacán már egy évvel korábban is kiemelkedően teljesített a vállalat, 2021-ben pedig újabb eszközöket – WATCH FIT, WATCH 3, WATCH GT 3 – mutatott be a magyar piacon. Ennek is köszönhető, hogy az egy évvel korábbihoz képest mintegy 90 százalékkal nőtt a Huawei által értékesített viselhető okoseszközök száma Magyarországon. Az üzletág legtöbb termékszegmense szintén kiválóan teljesített: a notebook kategória értékesítése 40 százalékkal, a vezeték nélküli fülhallgatóké pedig 48 százalékkal nőtt. Az okostelefonok eladásai pedig a tavalyi év végén újra lendületet kaptak a nova9 készülék októberi bemutatását követően.
A Huawei tavaly számottevően, az egy évvel korábbihoz képest majd a duplájára növelte értékesítését az online csatornákon és ehhez hozzájárult a vállalat közelmúltban megnyílt webshopja is.
Az idei évben várhatóan az okostelefon szegmens további lendületet kap, 2022 január végétől két új zászlóshajó termék, a HUAWEI P50 Pro és a HUAWEI P50 Pocket okostelefonok is kaphatók lesznek Magyarországon. Emellett a tavalyi évhez képest idén a magyar vásárlók számára elérhető Huawei okostelefon modellek száma is jelentősen nő.
„Eredményes évet tapasztaltunk 2021-ben, szinte minden termékkategóriában kiugró értékesítési eredményeket értünk el – mondta el Thomas Liuchao, a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletágának ügyvezető igazgatója. – Komoly siker emellett, hogy a Huawei márka ismertsége és elismertsége továbbra is kiemelkedően magas, 98%-os a magyarok körében. Várakozással vegyes izgalommal tekintünk a jövőbe, hiszen idén is számos újdonsággal készülünk, és bízom benne, hogy a magyar vásárlók jól fogadják ezeket a termékeket.”
A vállalat idei célkitűzése, hogy minden meglévő termékkategóriában növelje a márkaismertségét és a piaci részesedését. Egyrészt jelentős mértékben bővíti termékkínálatát 2022-ben, emellett folytatja Smart Scenario elnevezésű stratégiáját, amelynek középpontjában a PC-k, tabletek, okostelefonok, okosórák közötti minél egyszerűbb és gördülékenyebb, teljes ökoszisztémát alkotó együttműködése áll.
Az eseményen a Huawei az európai országokkal párhuzamosan Magyarországon is bemutatta két új csúcskategóriás okostelefontmodelljét. A fotózás szerelmeseinek készült HUAWEI P50 Pro-ba teljesen új kamerarendszert épített a gyártó. A Dual-Matrix duplagyűrűs kamerarendszer egy RGB kamerát, egy monokróm kamerát és egy többspektrumú érzékelőt is tartalmaz, ezáltal lehetővé teszi, hogy a felhasználók rendkívüli tisztaságú és élethű képeket készítsenek nagy dinamikatartománnyal. A gyártó egy akár 100-szoros zoomolásra képes telefotó kamerával, egy ultraszéles látószögű kamerával és képstabilizátorral is felszerelte a készüléket, így a felhasználó könnyedén készíthet stabil, nagy felbontású fényképeket kis tárgyakról vagy távoli tárgyakról, miközben a készüléket a kezében tartja.
A vállalat másik újdonsága, a kompakt, összecsukható HUAWEI P50 Pocket. A középen elhelyezett csuklópántnak köszönhetően az okostelefon szimmetrikusan összecsukható, amelyet a Huawei exkluzív többdimenziós zsanérszerkezete tesz lehetővé. A felhasználók két független képernyőt használhatnak, egy főképernyőt belül és egy fedőlapi kijelzőt kívül. A P50 Pocket szintén rendelkezik a P50 Pro képalkotó technológiai alapjaira tervezett új, ultraspektrum kamerarendszerrel.