Az elmúlt egy évben több mint 400 millióval nőtt a közösségi felületek aktív használóinak száma, de közel 200 millióval bővült a netezők száma is világszinten – derül ki a We Are Social és a Hootsuite közös, Digital 2022 című jelentéséből. Az elemzés szerint a 16-64 éves internetezők naponta közel 7 órát töltenek a weben.
A Digital 2022 tanulmány szerint a Földön 2022 januárjában mintegy 7,91 milliárd ember él. Az emberek kétharmada – 67,1 százalék – rendelkezik telefonnal, majdnem ötmilliárdan interneteznek, a közösségi felületeket pedig 4,62 milliárd ember használja.
A mobilpenetráció esetében csak minimális növekedés volt az elmúlt egy évben, a mobiltulajdonosok száma mindössze 1,8 százalékkal bővült. A netezőké már 4 százalékkal nőtt, míg a közösségi médiát használóké 10,1 százalékkal nőtt, ami azt jelenti, hogy egy év alatt 424 millió aktív felhasználóval bővült a Facebook, a TikTok, az Instagram és a hasonló oldalak tábora.
A jelentés kitért arra is, hogy mennyi időt szánnak a felhasználók az egyes eszközökre és tevékenységekre. A Digital 2022 szerint naponta 6 órát és 58 percet netezik átlagosan egy 16-64 év közötti internet használó. Érdekesség, hogy a felhasználók túlnyomó többsége, 92,1 százaléka mobiltelefonról, vagy arról is használja a világhálót. Összehasonlításként a tévézéssel töltött idő 3 óra 20 perc ugyanebben a csoportban, átlagosan. A közösségi médiára szánják a legtöbb időt a felhasználók, naponta közel 2,5 órát töltenek az ilyen felületek böngészésével.
A legtöbben – a 16-64 éves internetezők 61 százaléka – információk keresésére használja a világhálót. A családdal és barátokkal való kapcsolattartást 55,2 százalék jelezte, míg a harmadik leggyakoribb ok a használatra a friss hírekről és történésekről való tájékozódás 53,1 százalékkal. A videók, tévéműsorok és filmek online megtekintése, valamint az információgyűjtés arról, hogyan kell bizonyos dolgokat megcsinálni – főzés, barkácsolás, kertészkedés, stb. - a 4. és 5. leggyakoribb oka a nethasználatnak.
A közösségi média felületek közül a Facebook a legnépszerűbb, 2,9 milliárd aktív felhasználóval, a YouTube 2,56 milliárd, míg a Whatsapp kétmilliárd felhasználót tudhat magáénak. Az elmúlt évek nagy felfedezettje, a TikTok pedig már egymilliárdos tábornál tart, amivel a hatodik a rangsorban.
A teljes jelentés itt érhető el.