A 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a vasárnapi RTL Híradó bizonyult a hét legnézettebb műsorának. Az RTL Klub és a TV2 között ismét meglehetősen szoros volt a verseny. Utóbbi hétköznap, előbbi hétvégén teljesített jobban.
Nézettségi szempontból különösebb felfordulást nem hozott az elmúlt hét a korábbihoz képest – ahogy már a LinkedIn oldalunkon is olvashatták. Az RTL Klub és a TV2 közötti differencia a 18-49 évesek körében és főműsoridőben 1,2 százalékpontot tett ki, előbbi 13,9 százalékos, utóbbi 12,7 százalékos (lineáris) közönségarányt ért el.
A hétfőtől péntekig terjedő időszakot a TV2 nyerte, miután 14,6 százalékos share-t hoztak össze az RTL Klub 14,4 százalékával szemben. Az RTL Klub megint a hétvégén nyerte meg a hetet. Szombaton az RTL Klub 10,4 százalékos, a TV2 8,1 százalékos közönségarányt produkált. A vasárnapi főműsoridőben az RTL Klub 14,8 százalékos, a TV2 8 százalékos share-t ért el.
A teljes portfóliókat nézve is 1,2 százalékpontot tett ki a két piacvezető közötti különbség. Az RTL Magyarország 29,4 százalékot, a TV2 Csoport 28,2 százalékot hozott össze. A nemzetközi csatornacsoportok versenyében az AMC visszavette a vezetést 6,7 százalékkal, őket a 6,1 százalékos ViacomCBS és az 5,2 százalékos Antenna Group követte.
4. hét / 3. hét / 2. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,9% / 14,4% / 14%
TV2 – 12,7% / 13,3% / 13,5%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (4. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 5,3% (5,8%)
Híradó – 18,9% (20,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,7% (18,1%)
Keresztanyu – 17,2% (17,9%)
Nyerő páros – 11,2% (11,5%)
TV2
Remények földje – 14,8% (15,4%)
Tények – 17,5% (17,3%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,7% (12%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 16,3% (16,3%)
Ahogy látható, a hétköznapokat az Exatlonnak köszönhetően húzta be a TV2. A Keresztanyu még állta velük szemben a sarat, de a Nyerő páros már csak ahhoz képest teljesített jól, hogy ismétlésről volt szó. A hétvégi saját gyártású tartalmak közül A Tanár 12,2 százalékos közönségarányt és 152 ezres nézőszámot ért el a 18-49 éveseknél. A Cápák között pedig 19,1 százalékot, illetve 262 ezres nézőszámot hozott az RTL Klubnak. Mindkettő nyerte a műsorsávját.
A hét legnézettebbje címet azonban kicsavarták a Cápák között kezéből, bár házon belülről jött a trónfosztó: a vasárnap esti RTL Híradó bizonyult listavezetőnek a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is. Előbbinél 269 ezres, utóbbinál 895 ezres nézettséget ért el. A 18-49 éveseknél a 262 ezres nézettségű Cápák között futott be a második helyre. A teljes lakosságnál pedig a keddi Tények volt a második, 812 ezres nézőszámmal.
A TV2 legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél változatlanul az Exatlon, annak is a csütörtöki adása volt, amire 203 ezren voltak kíváncsiak a kereskedelmi célcsoportból. A teljes lakosság körében az Exatlon a TV2 második legnézettebbjének bizonyult 660 ezres nézőszámmal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.