- Hirdetés -

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

|

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket szociális távolságtartás mellett élvezhetnek, mint például a kerékpározást, a golfot és a teniszt. A sportturizmus is virágzik Európában, a megkérdezettek egyharmada sportos nyaralást tervez 2022-ben.

A Mastercard Sportgazdasági Index részeként több mint 10 000 európai megkérdezésével készült felmérés szerint az emberek több mint kétharmada (67%) tervezi, hogy 2022-ben ellátogat egy sporteseményre - szemben a 2021-es 42%-kal. A legnépszerűbb választás a labdarúgás, a kosárlabda és a tenisz. Ugyanakkor az európaiak fele új sportokat is megszeretett az elmúlt időszakban – ilyenek például az esportok - így a következő időszakban ezekre az eseményekre is egyre többen látogatnak majd el.

A korlátozások viharos évei sokak számára tették lehetetlenné az élő sportesemények látogatását. A testmozgás népszerű alternatívává vált, ezen belül is azok a sportok, amelyek szociális távolságtartással is végezhetők. A Mastercard Economics Institute a Mastercard összesített és anonimizált értékesítési adatait elemezve világított rá, hogy az olyan sportokra, mint a kerékpározás, tenisz és a golf fordított kiadások meghaladták a járvány előtti szintet.

Összességében a Mastercard Sportgazdasági Index reményteljes évet vetít előre a világjárvány folyamatos hatásaival küzdő ágazat számára. A Mastercard Economics Institute elemzése szerint az európai fogyasztók sportcikkekre, szolgáltatásokra és élményekre fordított kártyás kiadásai 2021-ben 2,5%-kal nőttek a járvány előtti szinthez képest (2019). A sportcikkek kiskereskedelmi forgalma - például a golfütők, teniszlabdák és kerékpárok - pedig 14,6%-kal emelkedett.

Mivel az európaiak több mint fele (51%) többet mozog, mint a járvány előtt, és 60%-uk inkább otthon vagy a szabadban edz - mintsem edzőteremben vagy szabadidőközpontban - az sem meglepő, hogy a sportcikkek ágazatának növekedése jelentősen meghaladta az európai fogyasztói kiadások növekedését.

Mindennek elsősorban a szociális távolságtartással kompatibilis sportok adtak nagy lökést, amelyek 2021 második felében, a korlátozások feloldása után kétszámjegyű növekedést értek el. Ha 2021 második felét összehasonlítjuk a világjárvány előtti (2019) időszakkal, az elemzés azt mutatja, hogy a kiadások a kerékpározásnál nőttek a legnagyobb mértékben (több mint egyharmaddal), ezt követte a tenisz (közel egyharmaddal) és a golf (nagyjából egyötödével).

A sportélet izgalmas 12 hónap előtt áll: a múlt hónapban már el is kezdődött a Mastercard által szponzorált Hahnenkamm Alpesi Sí Világkupa az ausztriai Kitzbühelben. Az európaiak pedig remélik, hogy visszatérhetnek és élőben láthatják kedvenc csapataikat és versenyzőiket. Sokak számára ugyanis nem kielégítő, ha a sporteseményeket csak a televízión keresztül követhetik. Tízből négy ember elveszíti érdeklődését a sport iránt, ha nem tud személyesen részt venni a mérkőzéseken vagy versenyeken. A stadionok zárva tartása esetén a hangulat és a társasági élet hiánya áll az első helyen - ami rávilágít az élő sportesemények fontosságára az európai kultúra és társadalom szempontjából.

A síelés egyébként is az európai sportturizmus egyik sarokkövét képezi: az emberek 34%-a készül idén a kontinens havas csúcsaira. Tavaly, amikor tavasszal és ősszel fokozatosan újra megnyíltak a sípályák, Ausztriában, Franciaországban, Olaszországban, valamint Svájcban a nemzetközi látogatók sportra fordított kiadásai meghaladták a járvány előtti szintet. Bár a változó korlátozások továbbra is befolyásolják az ágazatot, az európaiak síelni vágyása így is nyilvánvaló. De a felmérés szerint az európaiak nem csak télen aktívak, a megkérdezettek egyharmada tervezi, hogy 2022-ben sportos nyaralásra megy.

„Örömmel látjuk, hogy a fogyasztói bizalom pozitívan emelkedik, és hogy az új és visszatérő rajongók izgatottan várják a 2022-es élő sporteseményeket" - mondta Jeannette Liendo, a Mastercard Europe marketing és kommunikációs alelnöke. "A sport az európai kultúra kritikus eleme - mind nézőként, mind résztvevőként. Büszkék vagyunk arra, hogy 2022-ben a régió számos izgalmas sportversenyét és eseményét szponzorálhatjuk"."

A következő 12 hónap során a Mastercard a kontinens legnépszerűbb európai sportversenyeit szponzorálja majd, köztük az UEFA Bajnokok Ligáját, a The Opent, a Roland Garrost, a női rögbi-világbajnokságot és a League of Legends Európa-bajnokságot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...