A megújult vállalati stratégia alapján főképp a beföldi és a régiós irodaházpiacon terjeszkedne az Appeninn Nyrt.. A társaság elsősorban Budapesten, valamint Közép-, Kelet- és Délkelet-Európában szerezne magas hozamot ígérő irodaépületeket. Ezek forrását döntően a turisztikai cégek eladásából teremtenék elő, amelyből jutna az ingatlanok energiahatékonysági fejlesztésére is.
Kizárólag a pénzügyi és üzleti szempontok alapján döntenek, a turisztikai portfólió elemeit a fejlesztések szempontjából megfelelő időben kívánják értékesíteni – írja az MTI a vállalat közlése alapján. Stratégiai területként tekintenek a kiskereskedelemre is, ahol szakértők bevonásával, gondos megtérülési számítások alapján bővítenének. A társaság ezen a területen is tervezi a régiós terjeszkedést. A kilépés az új piacokra a járvány és a fejlesztési projektek forrásigénye miatt nehéz volt, de a stratégiamódosítás megteremti a lehetőséget erre is.
Várakozásuk szerint az ingatlanok bérbeadásából származó árbevétel idén elérheti a 9,8 millió eurót (csaknem 3,5 milliárd forint), ami a tavalyi előzetes adatokkal összevetve 0,6 millió eurós (több mint 200 millió forintos emelkedés). Az EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 4,3 millió euróról (körülbelül 1,5 milliárd forint) 4,5 millió euróra (több mint 1,6 milliárd forint), a társaság 172,4 millió euróról (csaknem 62 milliárd forint) 225 millió euróra (több mint 81 milliárd forintra) nőhet.
Az Appeninn megújított stratégiájáról készített összefoglalót csütörtökön a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján tették közzé. A társaság a BÉT prémium kategóriás kibocsátója. Részvényei csütörtökön 250 forinton zártak, árfolyamuk egy éven belül 234 és 329 forint között változott.