- Hirdetés -

Újradefiniálta magát a Lexus

|

2021-ben a Lexus megerősítette célkitűzését, hogy ügyfelei és a társadalom igényeit szem előtt tartva folytassa fejlődését, újradefiniálva közép és hosszútávú stratégiai irányvonalát. Az átalakulás középpontjában az elektrifikáció még magasabb szintre emelése, az intuitív technológiák, a teljesítmény és a magával ragadó formavilág áll.

Az RX400h 2005-ös bemutatkozása óta a Lexus élen jár az elektrifikáció terén a prémium autózás világában, 2019-ben pedig, miután bemutatták a „Lexus Electrified” víziójukat, biztossá vált, hogy a márka pozíciója az újabb, még fejlettebb, elektrifikált prémium modellek bemutatásával tovább erősödik majd a szegmensen belül A mára Európában 99%-ban környezetbarát öntöltő hibrid elektromos autókat kínáló Lexus most tovább fokozza a tempót, hogy segítsen megvalósítani a karbonsemleges társadalmat.

2021. december 14-én Akio Toyoda, a környezetbarát luxusautó-márka Lexust is jegyző Toyota világszintű elnöke bejelentette, hogy a Lexus 2030-ra akkumulátoros elektromos járművek (BEV) teljes palettáját kínálja majd, amelyek az előrejelzések szerint az észak-amerikai, a kínai és az európai eladások 100 százalékát teszik majd ki. Ez egy olyan lépés, amely igyekszik a Lexus ügyfeleinek jelenlegi és jövőbeli igényeit is megjósolni, hozzáférést biztosítva számukra az akkumulátoros elektromos járművek széles skálájához, melyek világszínvonalú biztonsági funkciókkal és a Lexustól megszokott kiváló kidolgozással vannak felvértezve.

A Lexus küldetése – hogy egyensúlyt teremtsen a kiváló teljesítmény és a környezettudatosság között – együtt jár azzal, hogy a márka 2025-ig 10 vadonatúj részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) modell bevezetését tervezi. A Lexus új fejezetének céljai között szerepel, hogy a társadalom egésze érdekében folytassa innovációs törekvéseit, és olyan márkává váljon, amelyik nem csak megfelel a vásárlói igényeinek, hanem felül is múlja a várakozásokat.

A jövő már 2021-ben elkezdődött

A Lexus fejlődésének középpontjában az olyan technológiai fejlesztések állnak, amelyek kellemes élményeket biztosítanak az ügyfelek számára a márkával való találkozás első pillanatától kezdve – már azelőtt, hogy a vásárló belépne a márkakereskedésbe. 2021 februárjában a Lexus bemutatta a Monogramot, egy új digitális kiskereskedelmi eszközt, amely egy helyen egyesíti az online és a helyszíni élményt, valós idejű árakat és rugalmasságot biztosítva az ügyfeleknek, hogy úgy, akkor és ott tudjanak vásárolni ahogyan, amikor és ahol szeretnének. A készletek, az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) és a finanszírozás integrálásával a Lexus nagyobb átláthatóságot tudott biztosítani az ügyfelek számára, miközben a kereskedők rendelkezésére tudta bocsátani azokat az eszközöket, amelyekre szükségük van az ügyfelek igényeinek felméréséhez.

Az új technológiák jövő járműveibe való zökkenőmentes integrálására irányuló erőfeszítés részeként bemutatták a Lexus Interface rendszert, amely lehetővé teszi a vezetők számára, hogy könnyen hozzáférjenek kedvenc zenéikhez, éles és tiszta térképen navigálhassanak, és a Google érdekes pontok keresőmotorjának segítségével könnyen megtalálják kedvenc célpontjaikat. Egyes szolgáltatásoknál a jármű vásárlásának vagy lízingelésének időpontjától lehetőség volt ingyenes próbaidőszakot igénybe venni. Ennek lejártával előfizetéses konstrukcióban lehetett tovább használni a szolgáltatásokat.

A csúcstechnológiát a 2022-es Lexus NX és (az Európában egyelőre nem elérhető) Lexus LX modellek mutatják be, melyekben megtalálható a Lexus Interface rendszer, az okostelefont slusszkulcsként használó digitális kulcs funkció vagy éppen a belső visszapillantót egy nagyfelbontású kamerával helyettesítő digitális visszapillantó, amely maximumra növeli a vezető látóterét az autó háta mögött.

2021 augusztusában a Lexus elindította a mobilról elérhető baleseti asszisztens szolgáltatást is, ami egy azonnali támogatás, amely elérhető már pillanatokkal az esetleges esemény után. A baleseti asszisztens azáltal, hogy útmutatást nyújt a járművezetőknek a baleseti dokumentáció, valamint a kárigénylési és -kezelési szolgáltatások útvesztőjében, segíti a vezetőket a szükség pillanatában, a balesetet követő kritikus percekben.

A jövő járműve elektrifikált

A „Lexus Electrified” vízió alapköveként tavaly márciusban a Lexus bemutatta az LF-Z Electrified koncepciót. A márka teljesítménnyel, stílussal és technológiával kapcsolatos jövőképét bemutató koncepció egy új, „DIRECT4” névre keresztelt négykerékhajtási technológiát vonultat fel. Ez az elektromotor erejének azonnali reakciókészségét használja fel a jármű mind a négy kerekének külön-külön irányítására, amelynek segítségével kiváló és rendkívül rugalmas vezetési élményt tud nyújtani – többek között ez különbözteti meg az autót a hagyományos járművektől. Fejlett funkciók egész sora elérhető az autóhoz, mint például a mesterséges intelligenciával támogatott hangvezérlés, a biztonságos és finom ajtónyitást és -zárást biztosító E-Latch rendszer, vagy a parancsra elsötétedő vagy éppen kitisztuló elektrokromatikus panorámatető – hogy csak néhányat említsünk. Noha az LF-Z sorozatgyártásra érett változatára még várnunk kell néhány évet, a mára több, mint 2 millió öntöltő hibrid elektromos autót értékesítő Lexustól megszokhattuk, hogy legfuturisztikusabbnak ható tanulmányautói is megjelennek az országutakon.

A márka egyik legújabb elektrifikált modellje a Lexus új plug-in hibridje, a 2022-es NX 450h+. Mivel az NX 450h+ bármikor képes tisztán elektromosan, kizárólag akkumulátor segítségével, vagy csak belső égésű motorral működni, a két világ legjobbját nyújtja. Az eredmény egy olyan jármű, amely az NX teljes kínálatának leggyorsabb 0-100 km/órás sprintjét tudhatja magáénak, míg kombinált fogyasztása a WLTP norma szerint 0,9-1,1 liter 100 kilométeren.

A jövő a kifinomult és zökkentőmentes vezetési élmény új szintjét hozza

A Lexusnál a prémium életérzést nagyrészt a Lexus „Élje át a pillanatot” filozófiája határozza meg, amely 2022-ben is minden új modellben megtestesül. A Lexus elektronikusan vezérelt összkerékhajtási rendszere például új magasságokba emeli a már amúgy is sportos SUV vezetési élményt. A merész F SPORT csomaggal párosítva – amellyel egyedi hűtőrácsot, valamint dinamikus első és hátsó lökhárítókat is kap az autó – például az NX 350 és NX 450h+ modelleknek is még tovább javul az eddig is legendás vezethetősége.

A luxus új korszakára szabott formák

A luxust gyakran a jól eltalált formák határozzák meg, és a Lexus bebizonyította, hogy ez 2022-ben is kiemelt hangsúlyt kap. Minden egyes új Lexuson érezhető a világ vezető autótervezőinek második helyezettje lett – is látható volt. Az LF-Z koncepció leleplezésekor a Lexus előrevetítette emblémájának megújulását is, amely a 2022-es NX modellel jelent meg sorozatgyártásban. A klasszikus „L” embléma helyett az autó hátulján a Lexus teljes neve feltűnik nagybetűkkel, ezzel letisztultabb, modernebb megjelenést biztosítva. Ez csupán az egyike azon kisebb módosításoknak, amely a luxus jövőbeli formáit vetítik előre.

Folyamatosan az autóipari technológiák élvonalában

A Lexus márka négy új pillére – az Advanced Technology, a Lexus Electrified, a Lexus „Élje át a pillanatot” filozófiája és a Lexus Design – mögött a prémium autóipar nagy lépést tett előre 2022-ben.

A jelentős eredményektől (például a világszerte eladott 2 millió elektrifikált modell) az apró előrelépésekig (például a hátsó embléma megváltoztatása) minden egyes lépést az emberközpontú gondolkodás irányított. A Lexus ezt a DNS-e részévé tette, a jövőt pedig ügyfeleinek igényei alapján gondolja folyamatosan újra. Amikor a következő nagy kihívás kibontakozik, és az energiával való globális kapcsolatunk átalakul, a Lexus mutatja majd az utat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...