- Hirdetés -

Nagyon bejött az Euronicsnak az Emarsys

|

Jobb megnyitási arány, sokkal több átkattintás, kevesebb spam és 80 százalékos bevételnövekedés – hosszú évek hírleveles problémáit oldotta meg az SAP Emarsys marketing automatizációs rendszere az Euronicsnál.

Magyarország második legnagyobb műszaki kiskereskedelmi áruházlánca a 64 üzlettel rendelkező Euronics. A nemzetközi márka hazai franchise jogaival rendelkező, 100%-ban magyar tulajdonú Vöröskő Kft. több mint 30 éves múltra tekint vissza a műszaki cikkek offline értékesítésében. Az online kereskedelem intenzív növekedése, amely még a pandémia kitörése előtt kezdetét vette, szükségessé tette, hogy a vállalat az online értékesítési és marketing stratégiáit is újrafogalmazza, új lendületet adva a webshop teljesítésének.

„A bolthálózati értékesítésben kifejezett versenyelőnyünk a szakértékesítői modell, amely azt jelenti, hogy képzett értékesítői kollégáink képesek a vásárlói igényeket pontosan felmérve mindig a vevő számára a legtestreszabottabb ajánlat megfogalmazására. Ezt a tömeges testreszabást szerettük volna megvalósítani az online csatornában is. Olyan teljeskörű marketing automatizációs rendszert kerestünk, ahol minden adatot egy helyen tudunk kezelni” – mondta el Hunyady Beatrix, az Euronics Magyarország / Vöröskő Kft. marketing igazgatója.

A helyi vezetésű vállalat választása azért esett az SAP Emarsys rendszerre, mert ez a megoldás lehetővé tette a vásárlók profilozását, a többcsatornás, illetve online kampányok integrált kezelését és az elmúlt években az elsősorban hírlevélalapú vásárlói kampányok során felgyülemlett gyakorlati buktatók kiiktatását.

Az Euronics 2020. nyarán küldte ki az első olyan hírlevelet, amelyet már az SAP Emarsys rendszere kezelt. A korábbi hírlevélrendszer egyik legnagyobb hátránya az volt, hogy a levelek jelentős része a felhasználók spam mappájába került, emiatt a megnyitási arány tartósan alacsony maradt. Az SAP Emarsys erre a problémára többféle megoldással is szolgál: a küldés előtti kézbesíthetőségi jelentés például megmutatja, mennyire ideális a hírlevél mérete, vagy került-e spam-gyanús szó a tárgymezőbe. Az optimalizált idejű kiküldés segítségével a levél pedig a címzettek számára legjobb időpontban küldhető, így a felhasználók nagyobb valószínűséggel nyitják meg az üzenetet.

A 2020-as és 2021-es első félévi forgalmi adatok összehasonlítása jól mutatja, hogy az SAP Emarsys-szal az Euronics valódi áttörést ért el. A hírlevelek megnyitási aránya közel 11 százalékkal javult, az átkattintási arány 6,5 százalékos növekedést mutatott, ez pedig összességében 80 százalékos bevételnövekedést hozott ezen a csatornán.

A hatékonyságjavuláshoz hozzájárult az is, hogy az SAP Emarsys többféle automatizált üzenet küldését is lehetővé teszi. Az Euronics számára az egyik legfontosabb ilyen üzenet a gyors kosárelhagyáshoz kötődik. Azok a felhasználók, akik terméket helyeztek el a kosarukba, de vásárlás nélkül távoztak, 20 perc után egy figyelmeztető üzenetet kapnak. Ez segít abban, hogy végleges döntést hozzanak a termék megvételéről. Egy másik hasznos funkció a price drop. Ennek segítségével azt tudják jelezni a felhasználó számára, ha az általa korábban megtekintett termék ára minimum 5%-kal csökkent.

Nézd meg a weboldalam, megmondom ki vagy

A rendszer segítségével nem csak a hírleveleket lehet személyre szabni. A különböző webchannel kampány funkciók azt is lehetővé teszik, hogy a honlap is a látogató egyéni igényeihez alkalmazkodjon. A bannercsere során az Euronics a felhasználó profilja alapján a weblap egyes bannereit váltja személyes üzenetre.

A szalagkampányok időzíthető és szerkeszthető üzeneteket mutatnak az oldal alján és tetején. Ezt a funkciót az Euronics főleg a pandémia idején, a vásárlási információk megosztására alkalmazta. A popup kampányokat szintén kreatívan használta a cég. Egy-egy felugró üzenettel segítette például azoknak a döntését, akik több terméket is megtekintettek és láthatóan nehezen választottak ezek közül.

Van élet a Black Friday után is

Hunyady Beatrix szerint ezek az eszközök kulcsfontosságúak abban, hogy a marketing szempontjából csendesebb időszakokban is fenntartsák a vásárlók érdeklődését. A nagy akciók, például a Black Friday, a különböző sportesemények vagy szezonális kiárusítások idején az embereket ugyanis sokkal könnyebb egy-egy jól megválasztott márkával és árponttal impulzív vásárlásra ösztönzi, olyan termékek esetében is, amelyek megvásárlását korábban kifejezetten nem tervezték. Az év nagy részében azonban az automatizáció és a személyre szabott ajánlatok segítségével elhelyezett tartalmak hozzák a hírlevélből származó forgalom nagyobb hányadát szemben az ad-hoc ajánlatokkal, melyek a felhasználó korábbi vásárlói vagy böngészési előzményeire épülnek.

„Az offline fókuszról az online-ra átállás nem csupán egy kapcsoló átállítását jelenti, hanem egy folyamatos fejlesztés lehetőségét kínálja, mérhető eredményekkel, állandó pozitív visszacsatolással” – magyarázza Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója. „Ügyfeleink körében azt látjuk, hogy a rendszerek bevezetése után újabb és újabb funkciókat hoznak be, ezzel növelve forgalmukat, javítva hatékonyságukat.”

Ezzel a hozzáállással viszonyul az SAP Emarsys rendszeréhez az Euronics is. Hunyady Beatrix elmondta, hogy a cég jövőbeni tervei között szerepel egy integrált hűségprogram bevezetése, melynek keretben az email marketinghez használható adatbázist bővítik az offline vásárlói adatokkal is. Ez egy újabb meghatározó mérföldkő lesz az Euronics esetében a teljeskörű omni-channel vásárlói élmény megvalósításában. Ahogy a szakember fogalmazott, ennek kihasználásával az SAP Emarsys automatizációs lehetőségek száma végtelen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...