- Hirdetés -

Főszerkesztői ajánló – itt az új Marketing&Media

|

A sors olyan, mint egy részeges szabász

 

Ha magyarázatot akarunk találni, hogy miért harcolnak az emberek, első körben a neurológiához, a pszichológiához, az etológiához, az antropológiához kell fordulni. Sigmund Freud az agressziót eredetileg az egyén frusztrált szexualitásából vezette le, Konrad Lorenz pedig territoriális elméletet alkotott, és azt állította, hogy a csak létfenntartási okból és a csak más fajok egyedeire vadászó ember idővel átalakult a saját fajtája egyedeit is megölő agresszív gyilkossá.

John Keegan, a Brit Királyi Katonai Akadémia professzora a Hadviselés története című könyvében részletesen kifejti, miért is harcolnak az emberek. Én gyermekkoromban azért harcoltam a szüleimmel, hogy katonatiszt lehessek. Ez mondjuk a 80-as években volt. Most azért háborog a lelkem, hogy vajon mi a fenének kellenek egyáltalán katonák a földön.

Egyedül a józan eszem és a történészi vénám sugallja azt, hogy egy olyan világ, amiben nem léteznének „törvénytisztelő” hadseregek, lakhatatlan volna, az élet minden bizonnyal teljes káoszba fordulna. Mégis, nagyon nehéz most elhinnem, olvasnom és látnom, hogy a délszláv háborút követően ismét pattanásig feszült lett a helyzet a szomszédunkban.

Ebben a háborús információkkal átitatott hírfolyamban kell most a médiának a helyzet magaslatán lennie és totálisan felelősségteljesen helytállnia. Ami egyrészt azért nem könnyű feladat, mert az utóbbi években felerősödött a politika befolyásoló ereje, az álhírek készítésére pedig komoly arzenálok létesültek. Másrészt a háborús helyzet nagyon komoly csapásokat mérhet a média- és a reklámpiac gazdasági alapjaira, ezáltal jelentősen meggyengülhetnek a piaci szereplők függetlenségének és működésének zálogát jelentő piaci bevételi források.

 

Az már tény, hogy világmárkák tucatjai állították le vagy függesztették fel termelésüket, forgalmazásukat és hirdetési tevékenységüket Oroszországban. Március 8-ig közel 300 topbrand jelentette be működésének átmeneti szüneteltetését, és biztosak lehetünk abban, hogy ez a szám azóta jócskán tovább emelkedett.

Az még kérdéses, hogy a járványtól meggyengített reklámpiacon globálisan és Magyarországon milyen hatása lesz a háborúnak rövid és középtávon, ezáltal milyen következményekkel kell majd számolnia a médiapiacnak, ha az esetlegesen tovább fokozódó háborús bizonytalanság miatt a topmárkák óvatosabb marketingtevékenységre váltanak.

De, ahogy az lenni szokott, senki sem lehet biztos abban, hogy mit fog hozni a következő pillanat. Rejtő Jenőnek köszönhetően csak azt tudjuk, hogy „a sors olyan, mint egy részeges szabász, mikor belevág a szövetbe még nem lehet tudni, hogy felöltő lesz-e belőle vagy nadrág”.

Simon Krisztián

 

Az viszont biztos, hogy megjelent a Marketing&Media magazin legújabb száma, amelyben izgalmas összeállításokat és érdekes interjúkat olvashatnak. Tévépiaci mellékletünkben többek között Kolosi Péterrel és Fischer Gáborral készült interjúk találhatók, míg a „Women in Tech, Media, Marketing” mellékletünkben a nők helyzetét járjuk körül, a médiapiac elismert és sikeres női vezetőivel, mint például Blaskó Nikolett és Pácsonyi Daniella beszélgettünk. A következő napokban a legérdekesebb összeállításokból és interjúkból részleteket közlünk majd az mmonline.hu-n is.

Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9 980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...