Már napok óta izgatottan várjuk a netről rendelt új hintaágyat, vagy éppen a mennyei, habos cappuccinot készítő kávégépet, de a csomag csak nem jön. Eltelik egy nap, eltelik két nap, de még se híre, se hamva a futárnak. Végül a beígért 3. napon sem csengetnek, és se felhőtlen hintázás, se habos kávé nem vár ránk. Elmarad az élmény, amire a vásárlás gombra való kattintáskor számítottunk. Egy rosszul megválasztott csomagküldő cég pontosan ezt a kellemetlenséget idézheti elő. (x)
Ha olajozottan működő webshopot és elégedett vásárlókat szeretne, ismerje meg részletesebben is az ideális futárcég kiválasztásának fontosságát!
Mit várnak el a vásárlók 2022-ben egy webshoptól?
- Pontosan azt, amit rendeltek. Ha a termék úgy néz ki, mint a képeken, illetve a termékleírásokban felsorolt funkciók is szállítják az ígérteket, akkor a vásárlók garantáltan elégedettek lesznek és megbízható webshopként könyvelik el vállalkozását.
- Ügyfélbarát kiszolgálást. A chat operátorok segítőkészsége, a csomagküldés hatékonysága és a vezetőség panaszkezelési elvei egyaránt sokat nyomnak a latban. 2022-ben a felhasználók gyors válaszokat és probléma esetén minél hamarabbi megoldást várnak.
Mi az a céges márkaépítés?
- A céges márka vagy brand a vásárlók és a potenciális vásárlók fejében kialakult kép egy adott vállalatról. Ez a kép végső soron mindig a pozitív vagy a negatív irányba billenti a mérleg nyelvét. A webshopok – mint minden más vállalkozás – célja, hogy építsék presztízsüket a köztudatban, és a vásárlók bátran ajánlják ismerőseiknek is a céget. A tudatos márkaépítés pedig alaposan felpörgeti az eladási számokat.
Miért döntő tényező a megfelelő csomagküldő cég kiválasztása?
Vásárlói időben átvehetik a megrendelt árut
Ha a webshopjában feltüntetett házhozszállítási időt logisztikai partnere maradéktalanul betartja, akkor vásárlói joggal érzik úgy, hogy minden a terv szerint ment.
Tegyük fel, hogy valaki külső raktáron lévő terméket rendel Öntől, aminek 2-5 munkanap az ígért házhozszállítási ideje. Amennyiben a vásárlója a 2. munkanapon megkapja a csomagot, teljes mértékben elégedett lesz. De ha a 3. vagy éppen a 4. munkanapon, esetleg csak péntek délután csenget a futár, akkor sem fog senki panaszkodni, hiszen cége tartotta a szavát. Persze a mai, elképesztően magas fordulatszámon pörgő világban mindenképpen célszerű a legkorábbi házhozszállítás biztosítására törekedni.
A legfontosabb, hogy a csomagküldés folyamata egy A-tól Z-ig kitalált rendszer alapján kerüljön kialakításra. Ehhez pedig profi logisztikusok munkája szükséges, akik számára nyugodt szívvel szervezheti ki a szállítmányozási feladatokat.
Több pozitív értékelést kaphat
Emberként úgy vagyunk drótozva, hogy elsősorban a kitaposott, biztonságos ösvényt követjük. Hogy melyik ösvény nem rejt kardfogú tigrist, azt környezetünk példáiból próbáljuk leszűrni. Pontosan ez történik akkor is, amikor valaki a rendelés előtt még utánanéz az adott webshoppal kapcsolatos véleményeknek, hogy megbizonyosodjon, valóban megbízható oldalról tervez-e rendelni.
A házhozszállítási idő maximális betartásának és a vásárlói elégedettségnek köszönhetően sokkal több pozitív vélemény érkezhet a Google Cégem és Facebook fiókjára, továbbá azokra az árösszehasonlító oldalakra és egyéb platformokra, amelyeken webshopja képviseli magát. Ugyanis ha valaki elégedett volt a termékkel és összességében a teljes szolgáltatással, szívesebben osztja meg örömét egy-egy komment formájában a vásárlói vélemények között.
Rendszeresen visszatérő vevőket szerezhet
A sikeres marketing rendszert üzemeltető webshopok újból és újból visszacsábítják korábbi vevőiket, hogy nézzenek szét a további termékek között. Ha a házhozszállítás már az első alkalommal is zökkenőmentes volt, valószínűleg a második rendelés során sem lesz probléma – a futárcégek így segítenek a vásárlói bizalom építésében.
Mik azok a remarketing kampányok?
Találkozott mostanában olyan webshop reklámjával más weboldalon, ahol már korábban legalább egy terméket megtekintett? Például éppen a kedvenc focicsapatáról szóló cikk olvasása közben a reklámfelületen felbukkantak a 2 hete vagy akár fél éve nézegetett téli kabátok vagy sportfelszerelések? Ez esetben remarketing kampánnyal találkozott, aminek célja a korábbi látogatók újbóli megszólítása. Ha ezt a technikát még nem vetette be, mindenképpen tegyen vele próbát, hiszen elsőre még a legjobb webshopok sem gyakran generálnak eladást.
Vállalkozása megítélésében jelentős szerepet játszik, hogy egy szakmailag igazán felkészült vagy csupán egy félprofi csomagküldő céget választ. Ha vásárlói mindig időben és sérülésmentesen kézhez kapják a megrendelt terméket, azzal folyamatosan építi a céges márkáját. Ha viszont gyakran becsúsznak a késések, vagy éppen minden második szállítmány ripityára törik, az porig rombolhatja vállalkozása hírnevét. Fordítson legalább annyi időt a csomagküldő cég kiválasztására, mint webshopja felépítésére! (x)