- Hirdetés -

Új márka a magyar autópiacon

|

A Duna Autó cégcsoport megállapodást írt alá a közel 100 éves autógyártási hagyományokkal rendelkező MG márkával. Az elmúlt években teljes megújuláson átesett, brit eredetű márka magyarországi importőri jogát a cégcsoport Duna Motors Disztribúció Kft. néven bejegyzett vállalata nyerte el, amely hamarosan megkezdi az országos márkakereskedői hálózat kiépítését.

A brit hagyományokat az intelligens autóipari technológiákkal és korszerű formanyelvvel ötvöző Morris Garages, azaz MG márka küldetése, hogy a legfejlettebb technológiák a lehető legszélesebb vásárlói réteg számára váljanak elérhetővé. Ennek a törekvésnek ékes bizonyítéka, hogy az MG modellek világszerte gyorsan növekvő népszerűségnek örvendenek a fogyasztók körében.

Az MG 2021-ben a világ 5 kontinensén éves szinten 470 000 autót értékesített és 6 országban található gyártóüzeme. A Morris Garrages márka napjainkra nemcsak a brit, hanem a globális autóipar történetében is ikonikussá vált.

2017-ben az MG a leggyorsabban növekvő márka az Egyesült Királyságban, Thaiföldön, Chilében és Ausztráliában.

2018-ban világszerte 323 kereskedésből álló hálózattal rendelkezett. 2018 az MG számára mérföldkőnek számító év az értékesítési sikerek terén: Dél-Amerikában 64%-os, az Egyesült Királyságban 104%-os, Ázsiában 107%-os, a Közel-Keleten 534%-os és Óceániában 708%-os növekedést ért el.

2019-ben az MG globális értékesítési volumene 139 000 autóra nőtt. Ugyanebben az évben az MG a Fülöp-szigeteken elnyerte "Az év áttörő márkája" címet.

2020-ban a chilei szaksajtó által szervezett "Best 2020 Awards" díjátadón elnyerte a "Legjobb márka" címet.

2021-ben az MG elektromos modelljei meghódítják Nyugat-Európát.

 

Európai szárnyalás

Az MG az utóbbi évek egyik legdinamikusabban fejlődő autómárkája. Az Egyesült Királyságon kívüli európai terjeszkedését 2019 végén kezdte meg a hollandiai székhelyű MG Motor Europe létrehozásával. A márka modelljeit jelenleg az Egyesült Királyságon kívül 17 nyugat-európai országban forgalmazzák (Németország, Svédország, Norvégia, Belgium, Hollandia, Dánia, Izland, Írország, Luxemburg, Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Portugália, Ausztria, Málta, Finnország és Svájc). Mára több mint 400 MG márkakereskedés és szervizpont működik Nyugat-Európában, és az értékesítés növekedési üteme is figyelemreméltó: 2019-hez képest 2021-ben a chiphiány és a koronavírus-járvány ellenére is több mint három és félszeresére növelte eladásait.

A márka B-szegmensbe tartozó kompakt elektromos SUV modelljét, az MG ZS EV-t gyorsan megszerette a piac és a fogyasztók, hiszen kimagasló helyezéseket ért el az értékesítési eredményei alapján:

Svédországban 2021-es bevezetésekor az ország második legnagyobb példányszámban eladott autója lett, ezzel eladási rekordot döntött;

Hollandiában a TOP 10-be került az elektromos járművek szegmensében;

Norvégiában összességében 2021-ben a 8. legkelendőbb autó volt, az EV-piacon pedig a 7. legnépszerűbb elektromos autó – 4,85%-os piaci részesedéssel;

Belgiumban 2021-ben „Az év családi autójának” választották az elektromos kategóriában.

A siker az innovatív, megbízható technológiára épülő, a bizonyítottan európai mércével is kiváló minőségű, az alternatív hajtásláncokat előtérbe helyező modellpalettának, illetve a minden modellhez biztosított 7 éves garanciának is köszönhető. A nyugat-európai eredményeket fenntartva az MG 2022-ben Közép-Kelet-Európa meghódítását tűzte ki célul.

Az MG Magyarországon

Az MG márka expanziós stratégiájának részeként a közép-kelet-európai terjeszkedés egyik első lépése az, hogy – a Duna Autó csoporttal kötött együttműködési megállapodás részeként – a régióban az elsők között Magyarországon kezdi forgalmazni autóit.

Az MG magyarországi indulásakor hat különböző modellel képviselteti magát, melyek együtt teljes mértékben lefedik a mai kor igényeit: benzines, plug-in hibrid, illetve teljesen elektromos hajtáslánccal szereltek. Mivel az MG elkötelezett a környezetvédelem és a fenntarthatóság irányában, ezért a modellkínálat a jövőben elsődlegesen teljesen elektromos meghajtású járművekkel fog bővülni.

A magyarországi értékesítés a 3. negyedévben indul: a fejlett ellátási láncra épülő, rendkívül hatékony tervezési-gyártási folyamat eredménye, hogy az MG márka az autóipar jelentős részét sújtó chiphiány ellenére is képes a tervezett volumen legyártására. Ezt a biztos hátteret a márka tulajdonosa, a SAIC Motor Corporation szavatolja, amely Kínában a legnagyobb, globálisan pedig a 8. legjelentősebb járműgyártó vállalat. Ilyen alapokra építkezve, a Duna Autó több mint 30 éves kereskedelmi tapasztalatát felhasználva, minden bizonnyal nagymértékben járul majd hozzá az MG további európai sikereihez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...