- Hirdetés -

Jól szerepeltek a magyarok a nemzetközi innovációs versenyen

|

A tavalyi évhez képest közel megduplázódott a Hack&Heal nemzetközi ötletversenyen résztvevők és a benyújtott projektek száma: a 48 órás kihívás fókuszában ezúttal is a testi-lelki egészséget célzó szoftveres és hardveres megoldások álltak, a hackathon egyik idei fő témája, az ukrajnai krízis áldozatainak és menekültjeinek támogatása pedig különösen megmozgatta a fejlesztőket és ötletgazdákat. A színes mezőnyből ezúttal is kiemelkedett a hazai szürkeállomány, a 3 fő kategóriából ugyanis kettőt is magyar csapat nyert. Ötletükkel a depressziós betegek ellátását segítő megoldást és egy újgenerációs vérnyomásfigyelő rendszert alkottak.

48 ország, 361 jelentkező, 52 projektmunka – ez az idei Hack&Heal hackathon mérlege számokban. Az ígéretes ötletekkel jelentkező nemzetközi mezőny indulói egyedül vagy 2-5 fős csapatokban mutathatták meg tehetségüket személyesen a budapesti EPAM székházban és a monitorok előtt a digitális térben. A szervező CraftHub, a Prezi és az IBM Budapest Lab spinoff-ja olyan fejlesztéseket várt, melyek megkönnyítik a páciensek mindennapjait, megreformálják a betegellátást vagy egyszerűen csak lelki támaszt nyújtanak a nehéz napokban. „Óriási élmény egy ilyen 48 órás hackermaraton, szinte érezni a lendületet és a kreativitást a levegőben. Nagy öröm számunkra, hogy évről évre több fiatal jelentkezik, látják és érzik, hogy fontos, amit csinálnak, hogy itt valóban lehetőségük van változást hozni a világba” – mondja Baccifava Médea, a CraftHub egyik alapítója.

Innovációkkal az egészségesebb jövőért

A versenyzők már a megmérettetés első napján benyújthatták előzetes projektterveiket a korábban ismertetett 3 kategóriában, ehhez pedig a közreműködő mentorcsapat segítségét is igénybe vehették, mely az eseményt szponzoráló EPAM, Formlabs és Janssen szakembereiből állt össze. A második napon az indulók tovább csiszolgatták ötleteiket és csapatépítő programokon készülhettek a mindent eldöntő zárónapra: ekkor kellett ugyanis leadniuk a végleges munkájukat. A tapasztalt zsűri ezt követően értékelte az egyes kihívások indulóit, és ítélte oda az első díjakat, mely dicsőség mellett csapatonként 1500 eurós nyereményt is jelentett.

Az egészségügyet érintő kihívásokkal foglalkozó kategóriában a magyar Bright Mind fejlesztés nyert. Ötletükkel a depressziós betegek diagnosztizálását és a hatékony kezelés mihamarabbi megkezdését segítik a háziorvos praxisokban az orvos-páciens kommunikáció javításával – a túlzottan leterhelt körzeti rendelők ugyanis gyakran mulasztják el felismerni a problémát. A megoldás ahhoz is hozzájárul, hogy a felismert betegek hosszabb távon is a terápiában maradjanak, és ne lépjenek ki, amint pillanatnyi javulást éreznek. Az egészségügyi innováció kihívás nyertese a szintén hazai Continous Blood Pressure Monitor fejlesztése, egy olyan komplex vérnyomásfigyelő rendszer, amely a vérnyomás értéket az EKG és a pulzoximéter jeleiből vezeti le, az így kapott értékes információkból pedig számos egészségügyi kockázatra, keringési elváltozásra lehet következtetni.

Rengeteg ötlet érkezett az ukrajnai krízis kapcsán

A szervezők a szomszédunkban zajló, és mindannyiunk támogatását, valamint széleskörű összefogást igénylő háborús helyzetre is reagáltak: külön várták az olyan szoftveres és hardveres megoldásokat, melyek a háborús traumák feldolgozást vagy a felmerülő egészségügyi kihívásokat kezelik, illetve bármilyen módon támogatást nyújtanak az arra rászorulóknak. A test és lélek kihívásban így a KyivSupport, egy egyiptomi, pakisztáni és indiai innovátorokból álló csapat nyerte el a zsűri elismerését. A versenyzők felismerték, hogy komoly hiányosságok mutatkoznak az adományozók és az Ukrajnából menekültek közötti kommunikációban, ezért a rászorulók gyakran nem kapják meg a számukra megfelelő segítséget. Projektjükkel ezt a szakadékot igyekezték áthidalni az egészségügyi- és élelmiszerellátást, a szállásszerzést és a szükséges ruházat cikkek biztosítását is érintve. A KyivSupport ezzel a megoldással a fődíjat, egy csúcskategóriás 3D nyomtatót is kiérdemelt.

„Ez utóbbi kategória nagyon megmozgatta a résztvevők fantáziáját, rengeteg érdekes és fontos projektmunka érkezett. Volt olyan megoldás, mely a háború miatt komoly pszichikai terhelés alatt álló kisgyermekek számára kínál szakértő segítséget, mások stresszkezeléssel foglalkozó applikációt hoztak létre, de érkezett olyan érdekes fejlesztés is, mely egy „okos hálózsákkal” igyekszik megóvni a menekülőket a kihűléstől és COVID-19 fenyegetésétől. Igazán lenyűgözött minket és a zsűrit is az elkötelezettség és a lendület, mellyel a versenyzők kiválóan rátapintottak a háborús helyzet legfontosabb kihívásaira és megoldást is kínáltak rájuk” – teszi hozzá Baccifava Médea.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...