Minden eddiginél gyorsabban és egyszerűbben juthatnak hozzá a vidéki kistermelők áruihoz a nagyvárosok lakói a Falusi Kosár startup és a mesterséges intelligencián alapuló kiszállításokra specializálódott DoDo együttműködésének köszönhetően. A gazdák terményeit a termőföldről közvetlenül a vásárlókhoz eljuttató webshopban leadott rendelések akár aznap megérkeznek a szállítási címekre.
Két innovatív cég, a Cápák között televízióműsorból is megismert Falusi Kosár és az okoslogisztikai fejlesztésekben élenjáró cseh DoDo fogott össze annak érdekében, hogy a vidéki magyar gazdák terményei minél több vásárlóhoz eljuthassanak, akár már a megrendelés napján. A hazai kistermelők minden energiáját leköti a kiváló minőségű élelmiszerek előállítása, amelyek értékesítésére, reklámozására viszont már kevés idejük jut. Ezért jelent számukra komoly segítséget a Falusi Kosár által létrehozott online piactér, ahol az érdeklődők egy helyen böngészhetnek a különböző zöldségek, gyümölcsök, tejtermékek, húsok, pékáruk, fűszerek, illetve lekvárok és italok között. A szolgáltatás felépítése során kiderült, hogy a termékek gyors és pontos eljuttatása a megrendelőhöz nemcsak az élelmiszerek frissességének megőrzése, de a vásárlók elégedettsége érdekében is elengedhetetlen.
A szállítási feladatok teljesítésének megtervezése során a DoDo saját fejlesztésű, mesterséges intelligencián alapuló platformja segítségével a célállomások elhelyezkedését, az elérhető útvonalakat, a forgalmi helyzet várható alakulását és az áru hűtésigényét egyaránt figyelembe veszi. Ez nemcsak a szállítási idő lerövidítéséhez és az élelmiszerbiztonság teljes körű garantálásához járul hozzá, de egyben kiszámíthatóvá teszi a megrendelések átvételét a vásárlók számára. A hűtött árukat az előírt hőmérsékleti határértékek fenntartása érdekében minden esetben thermoboxokban elkülönítve, jégakkukkal hűtve szállítják a DoDo futárjai.
Kiemelten fontos alapelv mind a Falusi Kosár, mind a DoDo számára a zöld szempontok érvényesítése. A cseh okoslogisztikai cég ehhez a megtett út, s így a kiszállítás üzemanyag- illetve hűtésigényének optimalizálásával járul hozzá, míg a gazdák terményeit értékesítő online platform a zero waste jegyében a csomagolóanyagok visszagyűjtésével, a hulladéktermelés minimalizálásával, illetve lehetőség szerint a csomagolásmentes megoldások előnyben részesítésével járul hozzá.
„Nagy örömömre szolgál, hogy adatvezérelt kiszállítási megoldásainkat egy olyan nemes cél teljesülése érdekében hasznosíthatjuk, mint a magyar gazdák által előállított termékek közvetlen eljuttatása a vásárlókhoz. Futárjainkkal együtt azon dolgozunk, hogy a megrendelt élelmiszerek gyors és pontos házhoz szállítása révén egyre több és több hazai kistermelő terményei váljanak elérhetővé a nagyvárosokban élők számára” – mondta el Sáfár Károly, a DoDo Country Managere.
A DODO jelenleg Budapesten és az agglomerációban szállítja házhoz a Falusi Kosár online piacterén megrendelt élelmiszereket. A két szolgáltató jelenleg is dolgozik a kiszállítási területek további bővítésén, hogy a jövőben már akár Miskolcon, Debrecenben és Szegeden is kitudják terjeszteni szolgáltatásukat.