A dróntechnológia alkalmazása a tájtervezésben, a virtuális valóság tanulást segítő lehetőségeinek kiaknázása, szakkollégiumi kurzusok digitalizációja – ilyen és ezekhez hasonló ötletek nyertek a nonprofit szervezetek számára kiírt Invitech InnoMax-díjon. A már tizenkettedik alkalommal megszervezett innovációs seregszemlén az oktatás, a felzárkóztatás, a fenntarthatóság és a környezetvédelem kapott főszerepet.
Az idei díjak odaítélésében a neves zsűri mellett már a nyilvánosságra is nagyobb szerep hárult, több ezer szavazat érkezett a benevezett ötletekre. A hazai infokommunikációs szolgáltató Invitech, a már hagyományosan az Effekteam Egyesület szakmai együttműködésével szervezett pályázatán a győztesek között ott volt az orosházi Németh Imre Alapítvány, amely drónok és VR-felszerelések segítségével kívánja gazdagítani az iskoláskorú gyermekek számítástechnika oktatását, és ezekhez kíván egy kiképző parkot létrehozni. A Kompánia Alapítvány a szociálisan hátrányos helyzetű és tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek fejlődését elősegítő, a virtuális valóságot is segítségül hívó foglalkozásaihoz nyert anyagi támogatást, míg a Dél-Alföldi Urbanisztikai Egyesület Szeged városának fontosabb fejlesztéseit, az azokkal kapcsolatos terveket szeretné szemléletesebbé tenni egy applikációs segítségével, amely városi séták közben mutatná meg az elképzeléseket interaktív módon.
„Öröm látni, ahogy az innovatív megoldások, a modern technológia vívmányai beépülnek a mindennapi életünkbe, erről az InnoMax-díj is jó visszajelzést ad évről évre. Mi, magyarok igen szép helyezést érünk el a világban tudósainknak, szakembereinknek köszönhetően, ha digitalizációról beszélünk. Kiemelt cél, hogy országunk ezen a téren a jövőben is fel tudja venni a versenyt a nemzetközi mezőnyben, ezért nagy figyelmet fordítunk a digitális fejlesztésekre és az oktatásra. Fontos törekvés, hogy az olyan előremutató megoldásokat mint a dróntechnológia, vagy a virtualizáció, beépítsük a hétköznapjainkba, ahogyan azt az Invitech pályázatának győztesei teszik” – fogalmazott Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium digitalizációért felelős helyettes államtitkára, a zsűri tagja.
A közönségdíjas pályázat nem kisebb célt, minta az ökológiai válság lassítását tűzte ki célul. A Magyar Permakultúra Egyesület a fenntartható tájtervezéssel és az abban alkalmazott dróntechnológiával nevezett és nyert. Az eszközpályázat győztese pedig az EVK Szakkollégium digitális szakmai kollaborációs tér kialakítását célzó ötlete, amely még jobban hozzájárul a kurzusok, tréningek online térbe való áthelyezéséhez.
„Nagy utat járt be az InnoMax-díj az alapítása óta, a kezdeti években a legtöbb civil szervezet honlapot akart készíteni, fejleszteni, aztán jöttek az alkalmazások, most pedig örömmel látom, hogy ma már olyan modern technológiai eszközökkel segíthetjük az iskolások informatikai oktatását, amivel még szemléltethetőbb lehet a tananyag, de segítséget nyújthatunk a várostervezés megismertetéséhez, sőt, az ökológiai kihívások kezeléséhez is. Ahogy a világ, azon belül a digitalizáció még hatványozottabban gyorsul, úgy lesznek a pályázatok is egyre izgalmasabbak évről évre. Jó érzés megtapasztalni, hogy az ügyfeleink mellett, az egyes társadalmi csoportokon segítő civilek innovatív ötleteinek megvalósításában is segíteni tudunk” – nyilatkozta Marton László, az Invitech vállalati értékesítési vezérigazgató-helyettese, a zsűri tagja.
A pályázatok elbírálásában Solymár Károly Balázs és Marton László mellett részt vett Dr. Molnár Klára, az Effekteam Egyesület igazgatója; Chikán Attila, az ALTEO Group vezérigazgatója; valamint Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója.