- Hirdetés -

Ezért éri meg odafigyelni a sokszínűségre

|

- Hirdetés -

Stratégiai előny a sokszínűség, a magyar vállalatok mégis lemaradtak a nemek közötti egyenlőség biztosításában. Szerencsére több jó példa áll a diverzitás megteremtésére törekvő cégek előtt.

A sokszínűség stratégiai előny a vállalatoknál. A világ legnagyobb és legsikeresebb cégei már 10-15 éve felismerték és átalakították döntéshozói, vezetői csoportjaikat, hogy ki tudják használni a sokszínű vezetőség által létrehozott különböző látásmódokat.

„Főleg a nemi egyenlőtlenség a legnyilvánvalóbb példája a sokszínűség és a befogadás hiányának.A munkaerőben majdnem felerészben jelenlévő nők a vezetési csoportokból annál jobban hiányoznak, minél feljebb megyünk. Ez nemcsak azért problémás, mert ma már több hölgy végez a magyar felsőoktatásban, és jobb eredményekkel, hanem mert a nők sokszor teljesen más élettapasztalatait, tudását elherdálja, ezáltal nem tudja kamatoztatni némely társaság. Érdekes megfigyelni, hogy gyakran az olyan cégeknél is csak férfiak döntenek, ahol a vásárlók, az ügyfelek nagyrésze nő. Vezetői csoportjainkba be kell hozni a másfajta szemléleteket, értékeket, tapasztalatokat, és ez versenyelőnyt jelent” – mondta el Heal Edina, a nők és férfiak egyenlő esélyeiért dolgozó Egyenlítő Alapítvány vezetője. A hazai nagyvállalatok vezetőségében nagyon alacsony a nők aránya, nyolc százalék alatt van a topmenedzsmentben, míg a multinacionális cégeknél ez gyakran 50-50 százalék.

A Procter & Gamble globálisan minden szinten 50-50 százalékos nemek közötti hányad elérésére törekszik. A vezetőinek 48, a középvezetőinek az 52 százaléka nő. „A P&G-nél három olyan területre összpontosítunk, ahol a legnagyobb hatást gyakorolhatjuk. A nemek közötti előítéletek leküzdése érdekében kihasználjuk, hogy a reklámban és a médiában jelentős hangot képviselünk. Vállalati és márkaprogramok, valamint politikai érdekérvényesítés révén felszámoljuk a lányok oktatása és a nők számára biztosított gazdasági esélyteremtés előtt álló akadályokat. A cégen belül pedig befogadó, nemek közötti egyenlőséget biztosító környezetet teremtünk, miközben a nemek és a különböző ágazatok közötti egyenlőségért küzdünk, hogy mindenki teljes mértékben kiaknázhassa a benne rejlő lehetőségeket. Emellett elkötelezett szervezetekkel működünk együtt, egyesítve erőforrásainkat, hogy nagyobb hatást érjünk el” – mondta el Krubl Yvette, a Procter & Gamble Magyarország kommunikációs vezetője.

„A világ 80 országában jelenlévő JCDecaux működését eltérő kultúrák és szokások alakítják. Ezek kombinációja teszi befogadóvá, agilissé és rugalmassá a vállalatcsoport egészét és a magyar leánycéget, amely szintén komoly hangsúlyt fektet a nemek közötti egyenlőségre. Ez támogatja a gyors döntéshozatalt és a hatékony cselekvési képességet” – mondta el Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója. A cég létszámának a 42 százaléka hölgy, ez az arány a szellemi munkakörökben ennél is magasabb, 63 százalék.

Hatásos történetek

A nemek közötti egyenlőség globális tekintetben is rendkívül fontos az Unilever számára, több kezdeményezés és jelentős előrelépés volt a vállalatnál a témával kapcsolatban. 2020-ban a cég menedzsmentszinteken is világszerte elérte a „gender balance”-t.

„Úgy gondolom, ez hatalmas eredmény, ami köszönhető mindazon kezdeményezéseknek, akcióknak, amiket teszünk (rugalmas munkaidő, kismamák támogatása visszajövetelkor, kispapáknak nemrég bevezetett fizetett egy hónapos távollét). Helyi szinten is figyelünk minderre. Jelenleg, a kereskedelmi irodánkat tekintve, a vezetői szinteken 47,8 százalék a nők aránya. Van még dolgunk, de közel állunk a kívánatos arányhoz” – emelte ki Nagy Annamária, az Unilever Hungary & Adria HR strategic directora.

A sokszínűség az egyik vezérelv a vállalat HR-stratégiájában. Tavaly három területen dolgoztak: gender-, generációs különbségek, illetve szivárványcsaládok. „Fantasztikus programsorozatot szerveztünk e témák körül külsős inspiráló előadók bevonásával. Igazán megérintő volt, amikor a kollégák a saját példáikon keresztül meséltek az adott témáról. Igazi érzelmi hullámvasút volt, és biztos vagyok benne, hogy olyan hatást értek el ezek a történetek, hogy mindannyian még  napokig, hetekig a hatásuk alatt voltunk” – emelte ki Nagy Annamária.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Vidus Gabriella vezeti a TOP50 médiás rangsort

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett idén a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es rangsora élén, ezzel már hetedszer szerezte meg az első pozíciót. A második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági...

Magyar hősökről készült különleges fotósorozat

Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe,...

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Vidus, Vaszily, Guttengéber – ők vezetik az idei TOP50-es listát

Hetedik alkalommal végzett a médiapiaci Top 50 rangsor élén Vidus Gabriella, ezzel az első helyek számában beérte Dirk Gerkenst. A listán szereplők többségét a médiavállalatok adták, azonban az idén már több beosztott vezető került...

Vidus Gabriella vezeti a TOP50 médiás rangsort

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett idén a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es rangsora élén, ezzel már hetedszer szerezte meg az első pozíciót. A második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági...

Magyar hősökről készült különleges fotósorozat

Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe,...

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Podcast

Ha eszközként kezeljük, máshogy állunk hozzá

Talán túl sok sci-fi-t néztünk gyerekkorunkban és azért viszonyulunk fenntartásokkal a mesterséges intelligenciához, aminek ma már a számítógépes játékok világától elkezdve az orvosi diagnosztikáig szinte mindenhol hasznát veszik. De tény, hogy kikerülhetetlen, így kérdés,...

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....