- Hirdetés -

Megvannak az InnoMax-díj nyertesei

|

- Hirdetés -

A dróntechnológia alkalmazása a tájtervezésben, a virtuális valóság tanulást segítő lehetőségeinek kiaknázása, szakkollégiumi kurzusok digitalizációja – ilyen és ezekhez hasonló ötletek nyertek a nonprofit szervezetek számára kiírt Invitech InnoMax-díjon. A már tizenkettedik alkalommal megszervezett innovációs seregszemlén az oktatás, a felzárkóztatás, a fenntarthatóság és a környezetvédelem kapott főszerepet.

Az idei díjak odaítélésében a neves zsűri mellett már a nyilvánosságra is nagyobb szerep hárult, több ezer szavazat érkezett a benevezett ötletekre. A hazai infokommunikációs szolgáltató Invitech, a már hagyományosan az Effekteam Egyesület szakmai együttműködésével szervezett pályázatán a győztesek között ott volt az orosházi Németh Imre Alapítvány, amely drónok és VR-felszerelések segítségével kívánja gazdagítani az iskoláskorú gyermekek számítástechnika oktatását, és ezekhez kíván egy kiképző parkot létrehozni. A Kompánia Alapítvány a szociálisan hátrányos helyzetű és tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek fejlődését elősegítő, a virtuális valóságot is segítségül hívó foglalkozásaihoz nyert anyagi támogatást, míg a Dél-Alföldi Urbanisztikai Egyesület Szeged városának fontosabb fejlesztéseit, az azokkal kapcsolatos terveket szeretné szemléletesebbé tenni egy applikációs segítségével, amely városi séták közben mutatná meg az elképzeléseket interaktív módon.

„Öröm látni, ahogy az innovatív megoldások, a modern technológia vívmányai beépülnek a mindennapi életünkbe, erről az InnoMax-díj is jó visszajelzést ad évről évre. Mi, magyarok igen szép helyezést érünk el a világban tudósainknak, szakembereinknek köszönhetően, ha digitalizációról beszélünk. Kiemelt cél, hogy országunk ezen a téren a jövőben is fel tudja venni a versenyt a nemzetközi mezőnyben, ezért nagy figyelmet fordítunk a digitális fejlesztésekre és az oktatásra. Fontos törekvés, hogy az olyan előremutató megoldásokat mint a dróntechnológia, vagy a virtualizáció, beépítsük a hétköznapjainkba, ahogyan azt az Invitech pályázatának győztesei teszik” – fogalmazott Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium digitalizációért felelős helyettes államtitkára, a zsűri tagja.

A közönségdíjas pályázat nem kisebb célt, minta az ökológiai válság lassítását tűzte ki célul. A Magyar Permakultúra Egyesület a fenntartható tájtervezéssel és az abban alkalmazott dróntechnológiával nevezett és nyert. Az eszközpályázat győztese pedig az EVK Szakkollégium digitális szakmai kollaborációs tér kialakítását célzó ötlete, amely még jobban hozzájárul a kurzusok, tréningek online térbe való áthelyezéséhez.

„Nagy utat járt be az InnoMax-díj az alapítása óta, a kezdeti években a legtöbb civil szervezet honlapot akart készíteni, fejleszteni, aztán jöttek az alkalmazások, most pedig örömmel látom, hogy ma már olyan modern technológiai eszközökkel segíthetjük az iskolások informatikai oktatását, amivel még szemléltethetőbb lehet a tananyag, de segítséget nyújthatunk a várostervezés megismertetéséhez, sőt, az ökológiai kihívások kezeléséhez is. Ahogy a világ, azon belül a digitalizáció még hatványozottabban gyorsul, úgy lesznek a pályázatok is egyre izgalmasabbak évről évre. Jó érzés megtapasztalni, hogy az ügyfeleink mellett, az egyes társadalmi csoportokon segítő civilek innovatív ötleteinek megvalósításában is segíteni tudunk” – nyilatkozta Marton László, az Invitech vállalati értékesítési vezérigazgató-helyettese, a zsűri tagja.

A pályázatok elbírálásában Solymár Károly Balázs és Marton László mellett részt vett Dr. Molnár Klára, az Effekteam Egyesület igazgatója; Chikán Attila, az ALTEO Group vezérigazgatója; valamint Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...

Így lehet sikeres a digitális átállás

Az ipari vállalkozások 94 százaléka szerint a digitális átalakulás nagy hatással lesz a működésükre a következő 2-3 évben, ugyanakkor 55 százalékuk még mindig csak részben felkészült a hatékony digitalizációra – derül ki a Schneider...

Egyre népszerűbb a telekocsizás

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és...

Újabb GLAMOUR Bookazine érkezik

A szerkesztőség hitvallása szerint olyan „időtálló” kiadványt készítettek ismét, amit a kávézóasztalra majd a könyvespolcra szánnak. A címlapot – melyen Pataki Ági filmproducer és green_of_daisy, azaz Bukovicsné Békefi Daisy go green nagykövet szerepelnek –...

A Stevie Awards for Women döntőjében Samu Tímea

A The Stevie Awards for Women in Business díjon shortlistes lett a Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója által vezetett és megvalósított „keresdagalambot” projekt, a Communication&Marketing (developed for/by women) kategóriában. A The Stevie...

Tovább erősít játék-fronton a Netflix

Új videojáték-stúdiót hoz létre a Netflix, ez már a negyedik műhely lesz, ahol a streaming-óriás számára készítenek majd játékokat. A cég egyelőre nagyon kezdőnek számít a játékpiacon, a múlt hónapban napi szinten csak 1,6...

Jövőre sem lesz könnyebb az életünk

Recesszió, gyorsuló infláció, vészesen romló külső egyensúly - a GKI Gazdaságkutató Zrt. előrejelzése 2022-re és 2023-ra.A GKI jelenlegi előrejelzése a szokásosnál is nagyobb bizonytalanság közepette készült, ráadásul a tendenciák megértését nehezíti a gazdasági folyamatok...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ösztöndíjprogramot indít a Central Médiacsoport

Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is. A...

Jó ügyért kampányol a Tesco és Nestlé

Szeptember 29. és október 12. között újfent közös kampányt hirdet a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület munkájának támogatására, melynek keretében a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben vásárolt, meghatározott termékek értékének egy...

Újabb funkcióval bővült a Huawei okosórája

A HUAWEI WATCH GT 3 Pro EKG alkalmazása megkapta az Európai Unió CE tanúsítványát, amely jelzi, hogy az applikáció megfelel a vonatkozó uniós szintű biztonsági, egészségügyi és környezetvédelmi előírásoknak. Mostantól a WATCH GT 3...

Saját szódát tervezett Budának a Hello Agency

A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette. Az új terméket a Fény Utcai...

Nem spórolnak a divatcikkeken a magyarok

A magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést – derül ki a Glami kutatásából.A GLAMI Fashion...
- Hirdetés -

Don't Miss

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Busásan megtérül a fenntartható terméktervezés

Bár még csak a vállalatok 22 százaléka tette a terméktervezési stratégiája kulcsfontosságú elemévé a fenntarthatóságot, annak beemelése egyre sürgetőbbé válik nemcsak a környezettudatosság, de annak egyéb hosszútávú pozitív hatásai miatt is.A szervezeteknek be kell...

Tudatosságra tanítanak Ördög Nóráék

Tapasztalatok, személyes történetek, sikerek és kudarcok – Ördög Nóra előtt megnyíltak a PlanAll Day – A Tudatosság Napja előadói. A Corinthia Hotel Budapestben november 11-én tartandó egész napos rendezvényen Almási Kitti, Csufor Lilla, Gangel...

Élelmiszervásárlásnál nem nézzük a fenntarthatóságot

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait, miközben sem a hazai eredet, sem pedig a fenntarthatóság nem számít lényegesnek. Ez utóbbi azért...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....