Fejlesztési szempontból az új funkciók, mint például a két futball mérkőzés párhuzamos nézése jelentett kihívást – mondta Malatinszky Péter, a TV2 Csoport digitális média igazgatója az újdonságnak számító TV2 Play Prémium szolgáltatásukról. A szakember beszélt arról is, hogy ez miben nyújt többet a TV2 Playhez képest.
– Amikor tavaly elindult a TV2 Play, akkor azt nyilatkozta, hogy teljes egészében hazai fejlesztésről van szó. Ez igaz a TV2 Play Prémiumra is?
– Igen, a TV2 Play Prémium esetén is hazai fejlesztésről beszélhetünk. Továbbra is fontos szempont számunkra, hogy gyorsan tudjunk reagálni a felmerülő fogyasztói igényekre, valamint a platform folyamatos fejlődésével kapcsolatos ötleteinket is gyorsan, költséghatékonyan meg tudjuk valósítani. Ezen felül a fejlesztői és design csapat nagy mértékű involválását is továbbra is kiemelten fontosnak tartjuk. Természetesen előny volt, hogy a TV2 Play már meglévő design elemei rendelkezésünkre álltak, de így is találkoztunk szakmai kihívásokkal. Fejlesztési szempontból az új funkciók, mint például a két futball mérkőzés párhuzamos nézése jelentett kihívást. Ezen felül az interaktív műsorújság is nagyobb feladat elé állított minket, amely a rendszerünk több részéről is használ adatot, valamint jó pár technikai funkcióval rendelkezik, így ennek összehangolása is újabb fejlesztési megoldásokat igényelt. A voucher kódos beléptető rendszer és az ehhez köthető „user journey” is új elemek fejlesztését követelte meg. A fejlesztési kihívásokon felül design oldalról is volt feladatunk és újításra törekedtünk. Például a Prémium alá tartozó tartalmak vizuális megkülönböztetése, vagy akár a technikai oldalról is említett két közvetítés párhuzamos megjelenítése, a műsorújság vagy maga a beléptetési folyamat is ezek közé tartoztak.
– Mik azok a tartalmak, amelyek eddig a TV2 Playen voltak elérhetők, de mostantól csak a TV2 Play Prémiumon belül lesznek hozzáférhetők?
– A Mozi+, Moziverzum és TV2 Kids csatorna tartalmai azok, amelyek eddig a TV2 Playen mindenki által elérhetőek voltak eddig és most átkerültek a TV2 Play Prémium alá.
– Mi az, ami eddig a TV2 Playben nem állt a felhasználók rendelkezésére, de a TV2 Play Prémiumban már ott van?
– Jelentős hozzáadott érték, hogy a korábban különálló felületként működő, előfizetéshez kötött Spíler Extra tartalmai teljes mértékben integrálásra kerültek és a Spíler Extra, mint külön álló felület meg is szűnt. Így rengeteg sportközvetítés is elérhető a TV2 Play Prémium részeként. Kiemelném, hogy a Spíler Extrához képest is lesz hozzáadott értéke az új szolgáltatásunknak, még pedig azok a mérkőzések, amelyek a Spíler Tv csatornákon sem láthatóak (a közeljövőben egyszerre akár 10 élő közvetítés közül is választhat majd a felhasználó), ráadásul a webfelület esetén egyszerre két mérkőzést is nézhetnek egy képernyőn. A Spíler Extra tekintetében egy interaktív műsorújságot is fejlesztettünk, amelyben értesítést kérhetnek a felhasználók az élő online közvetítésekre, vagy innen is visszanézhető a már felkerült tartalom.
– Azt tervezik-e, hogy műsorok, sorozatok új részei már a tévés premier előtt is elérhetők legyenek az új szolgáltatásban?
– Egyelőre ezzel nem számolunk, de természetesen vannak terveink újításokra tartalmi szempontól is.
– A TV2 Play Prémiumra a nézők nem direktben fizethetnek elő, hanem csak akkor férhetnek hozzá, ha a műsorszolgáltatójuk erről megállapodik a TV2-vel. Hasonló megoldást alkalmaznak az RTL Most+-nál is, viszont akadnak arra is példák, – mint az HBO Max és a Filmbox+ esetében – hogy a tévés csomagok részeként és közvetlenül is előfizethetők hasonló szolgáltatások. Mennyire jelentett dilemmát, hogy a két megoldás közül melyiket válasszák?
– Nem okozott dilemmát, adta magát a megoldás számunkra, hiszen a TV2 Csoport 14 lineáris csatornája elérhető a műsorterjesztő partnereinknél az alap, vagy a családi tévécsomagok részeként. Az HBO Max, Netflix és hasonló felületek meglátásunk szerint más csoportba tartoznak, ezért is illik hozzájuk eltérő üzleti modell.
– Egyelőre a mindig TV Prémium családi csomagjának előfizetői kaphatnak kódot az új szolgáltatáshoz. Hol tartanak a tárgyalások a többi szolgáltatóval?
– Több szolgáltatóval is folyamatban vannak a tárgyalások, amint ezek a megállapodások létrejönnek, arról természetesen a műsorterjesztők azonnal értesítik az előfizetőiket, nálunk pedig a felületen megjelenik majd az adott szolgáltató neve a választhatók között.
– Már több mint egy éves tapasztalatuk van a TV2 Play szolgáltatással. Ez alapján mennyire néznek ezen más tartalmakat a nézők, mint a lineáris csatornáikon? Tehát például a heti nézettségi toplista terén nagy a különbség a TV2 Play és a lineáris lista között?
– Általánosságban elmondhatjuk, hogy a fő műsoraink arányaiban nagyobb részét teszik ki a nézettségünknek a TV2 Playen, mint a lineáris csatornák esetén. Általában a televízióban is sikeres tartalmak generálják a TV2 Play esetén is a legnagyobb forgalmat, de nagy eltérés lehet közöttük műsortípusától függően. Egy napi sorozat nagyon ritka esetben tud akkora forgalmat generálni, mint egy show vagy reality műsor. Ez a különbség nem ekkora mértékű a lineáris nézettségben. Ezen felül, ami kiemelkedő különbség, hogy a TV2 Play esetén nagy jelentőséget kapnak a lineáris tartalmainkból, teljes adásokból előállított rövid tartalmak. Ebben az esetben is igaz, hogy egy napi sorozatból kisebb mennyiségű érdekes rövid tartalom állítható elő, mint mondjuk egy realityből amely érdeklődést keltene a TV2 Play felületén.