A 18-49 éveseknél A mi kis falunk, a teljes lakosságnál a Sztárban sztár bizonyult listavezetőnek. Az RTL Klub és a TV2 között 1 százalékponton belüli volt a különbség.
Továbbra is nagyon szoros a verseny a két piacvezető kereskedelmi csatorna között (a 18-49 éveseknél és főműsoridőben). Múlt héten visszavette a vezetést az RTL Klub, de az előnyük kevesebb mint 1 százalékpontot tett ki a TV2 előtt. Előbbi 14,4 százalékot, utóbbi 13,5 százalékot ért el. Csak a hétfőtől péntekig terjedő időszakot nézve ennél nagyobb volt az RTL Klub előnye, 14,8 százalékot ért el a főműsoridős közönségarányuk, miközben a TV2-é 12,9 százalék volt. Rendhagyó módon a szombat estét megnyerte a TV2 18,4 százalékkal a 15,1 százalékos share-t hozó RTL Klub előtt. Vasárnap szoros versenyben az RTL Klub nyert 12,2 százalékkal, a TV2 11,7 százalékot produkált.
A teljes médiacsoportokat vizsgálva az RTL Magyarországnak volt erősebb hete, 29,1 százalékos share-t hoztak össze, a TV2 Csoport pedig 27,1 százalékkal zárta az elmúlt hetet. A nemzetközi portfóliók külön versenyében ismét jól teljesített a Paramount (exViacom), 7,2 százalékot tett ki a heti share-jük, majd az AMC következett 6,6 százalékkal, az Antenna Group pedig kerek 5 százalékkal.
13. hét / 12. hét/ 11. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,4% / 13,5% / 13,4%
TV2 – 13,5% / 14,2% / 13,2%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (13. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Szerelem van a levegőben – 4,7% (5,1%)
Híradó – 22,5% (20,4%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 19,1% (18,2%)
Keresztanyu – 16,9% (16,1%)
Híradó – 12,7% (10,8%)
Hotel Margaret – 9,4% (8,2%)
TV2
Remények földje – 19,3% (20,9%)
Tények – 18,5% (18,7%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 11,1% (12,8%) – szerdától szombatig
Exatlon Hungary – 14% (15,5%)
Tények – 8,3% (11,2%)
Ahogy az megszokott, csatornaátlag felett hozott a Keresztanyu az RTL Klubon. Az Exatlon is megugrotta a TV2 átlagát, de nem sokkal. Szegény Hotel Margaret pedig heti átlagban továbbra is alulról nézegette a 10 százalékos szintet.
A szombati főműsoridőt a Sztárban sztárnak köszönhetően tudta nyerni a TV2. A műsor évadzárója 19,1 százalékos közönségarányt ért el. Érdekes módon az RTL Klub esti műsorait nem viselte meg az erősebb konkurencia: a Séf meg a többiek 15,8 százalékos, A mi kis falunk pedig 20 százalékos közönségarányt hozott. Egy héttel korábban ugyanez a Séfnél 14,8 százalék, A mi kis falunknál 20,9 százalék volt egy nem túl erős filmmel szemben.
Vasárnap este a híradó után az RTL Klubnak volt egy rövidebb, 20 perces választási műsorblokkja, ami 18 százalékos közönségarányt ért el. Viszont az esti RTL-es választási műsor (amikor már eredmények is voltak) 12,1 százalékos, a TV2-s párja 11,8 százalékos share-rel futott. Igazából egyik sem túl erős eredmény. Pláne, hogy az M1 választási műsora 13,2 százalékot hozott – szintén a 18-49 éveseknél.
A 18-49 évesek körében A mi kis falunk bizonyult a hét legnézettebb műsorának, a kereskedelmi célcsoportból 257 ezer nézőt vonzott a sorozat. A teljes lakosságnál viszont a Sztárban sztár évadzárója számított listavezetőnek a maga 797 ezer nézőjével. A Sztárban sztár a 18-49-es lista második helyén végzett 226 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a szerda esti RTL Híradóé volt az ezüstérem, ami 724 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Közönségarány: lineáris share. A vizsgált műsor, vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből. Beleértve ebbe a csatornák időeltolásos nézést is.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.