- Hirdetés -

Új podcast platformot építenek YouTube-on

|

- Hirdetés -

Az Apple és a Spotify mellett a Google is versenybe száll a podcast hirdetési piac súlyos dollármillióiért. A YouTube-on építenek új podcast platformot, integrálják a hirdetési rendszerükbe, sőt, akár többszázezer dollárral tömik ki a podcast készítőket. Mikor lép vajon a Facebook?

A YouTube Music zenei streaming app megjelenése után a podcast piacon is a Spotify és az Apple nyomába ered a kaliforniai videómegosztó szolgáltatás, méghozzá komoly tervekkel - derült ki a PodNews birtokába jutott belső dokumentumokból.

A podcast piaci hírekre szakosodott portálhoz eljuttatott belső használatú prezentációból egyértelműen kiderül, hogy a YouTube felületére integrált podcast lejátszó alkalmazás érkezik a közeljövőben, ráadásul nem babra megy a játék: a tavaly több mint 300 millió dolláros podcast hirdetési piacból szeretne szeletet hasítani ezzel a fejlesztéssel a Google, a YouTube tulajdonosa, miután a hirdetési technológiájukkal összehangolják a podcastokkal, nagy lépést téve a az audio hirdetési piac uralásáért is.

Sándorfy Adrián, a hazai Brocasterz podcast marketing ügynökség ügyvezetője szerint még épp jókor kapcsolt a YouTube, ha a 2021-es évben minden eddigi rekordot megdöntő podcast piac hirdetési pénzeire fáj a foga. A Podsights és az Inside Radio kutatásaiból kiderül ugyanis, hogy a tavalyi évben már csak az amerikai piacon 300 millió dollár felett pörgő audio hirdetési piac 2022-ben várhatóan további 18%-kal fog növekedni, ezzel a legdinamikusabban fejlődő digitális reklámozási alternatívát jelenti.

A Google már 2018 óta jelen van a podcast piacon, saját Google Podcasts nevű applikációjával, mely azonban nem tudott az Apple és a Spotify fejére nőni. A mostani döntés a cég erőforrás- és tudás-koncentrációjának tűnik: a meglévő podcast platform vegyítése a legnagyobb streaming platformon a Google Ads-szel, a legnagyobb online hirdetési rendszerrel logikus lépésnek tűnik a dollármilliókért folytatott harcban.

Ez a lépés pedig nem csak az amerikai, hanem a globális piacra, így a tavaly már 800.000 egyedi, aktív podcast hallgatót számláló magyar piacra is pezsdítően fog hatni - vallja Sándorfy Adrián podcast szakértő. A Spotify mellett ugyanis immár a legnagyobb streaming platform, a YouTube is olyan audio hirdetési rendszert fejleszt, mely bármelyik podcast készítőnek és bármelyik podcastekben hirdetni kívánó vállalkozásnak hamarosan elérhetővé válik. A 2020-as és 2021-es évek a Spotify podcast piaci felvásárlásaitól volt hangos: az Anchor podcast platform mellett megvásárolták a Megaphone nevű audio hirdetéskiszolgáló céget, valamint legutóbb a Podsights és Chartable nevű, kifejezetten podcast statisztikák kimutatására létrejött szoftvercégeket, mostanra pedig már egymilliárd dollár felett invesztáltak a podcast piac uralásába.

A YouTube által megszellőztetett 84 oldalas prezentációból kiderül, hogy a videómegosztó felületeire integrálva lehet majd podcast-eket hallgatni, könnyebbé teszik a műsorkészítőknek az epizódok feltöltését RSS feed alapján, beépítik a rendszer fejlett kereső-algoritmusaiba a podcast epizódokat, de a nagy durranást a hirdetési és analitikai rendszerrel való integráció jelenti.

A YouTube ismert arról, hogy olyan hirdetési modellt követ, amivel részben a műsorkészítőket is honorálja az ő műsoraik alatt lejátszott hirdetések után. Jelen esetben is ezzel lehet számolni.

Podcasteket eddig is nagy számban hallgattak a videómegosztón a felhasználók, de azok eddig videófájlokként feltöltött hanganyagok voltak, vagy kifejezetten az epizódhoz forgatott videós hibrid podcastek. Hirdetésekkel a Google Ads rendszerén keresztül eddig is meg lehetett jelenni a podcast videók előtt/alatt, de ez nem terjedt ki a kifejezetten audio formátumú hirdetéstípusokra, és a célzási lehetőségek sem voltak kifejezetten a podcast iparághoz igazítva - véli Sándorfy Adrián, aki jelenleg podcast ügynökségével közel 30 műsort készít, első sorban cégek számára.

Márciusi hírek szerint ráadásul olyannyira komolyan gondolja a YouTube a podcast piac meghódítását, hogy a független podcastkészítőket 50.000 dollárral, míg a nagyobb podcast ügynökségeket akár 300.000 dollárral is támogatja, hogy magas minőségű videós tartalmat is gyártsanak a podcast adásokhoz, ami bizony költséges feladat.

A videó és a podcast formátum keveredése már évek óta tartó trend Sándorfy Adrián szerint, számos nemzetközi és hazai podcast már képi tartalommal együtt is elérhető, akárcsak a hazai csúcstartó, Friderikusz Sándor podcast-je. A videókészítés a podcastekhez az egyik legerősebb podcast marketing eszköz is, mivel ezáltal teljesen más célközönséget lehet elérni, kiaknázva jelenleg is a YouTube videókra optimalizált algoritmusait - ezért is került be a videós marketing eszközök kiaknázása a Brocasterz “Nagy Podcast Marketing Útmutató” című szakcikkébe, mely ingyenesen elérhető minden tartalomkészítőnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar okosotthon-megoldás hódít Kanadában

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai...

Hosszabbít a nyárnyitó fesztivál

A tervezettnél is hosszabb lesz, öt napig tart Magyarország legújabb fesztiválja, az Örvényesvölgy Fesztivál! A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával megvalósuló, már eddig is izgalmas gyerekprogramokban bővelkedő eseménysorozatot a szervezők egy további...

Kiderült, mennyit költünk egészségügyre

A magyarok elsősorban az ellátáshoz való gyorsabb hozzájutás és a nagyobb odafigyelés miatt hajlandóak fizetni a magánorvosi ellátásért, ám érthető módon sokak számára jelent visszatartó erőt ezzel kapcsolatban, hogy nincs pénzük a fizetős ellátásra,...
Szerencsekerék Kasza Demcsák

A Szerencsekerék nyerte a hetet

Tovább erősödött a TV2, főként a hétköznap esti műsoraiknak köszönhetően. A heti műsoros toplista élén a Szerencsekerék végzett, az RTL-es produkciók közül A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt és ott volt az...

Gigamagazinnal ünnepel a Street Kitchen

Extra mellékletekkel, megújult magazindizájnnal és egy brutális nyereményjátékkal örvendeztetik meg az olvasókat.Tizedik születésnapját ünnepli a Street Kitchen, amelynek csapata az elmúlt egy évtizedben közel 9000 receptet és 7760 percnyi videós tartalmat készített a sütés-főzés...

A Well PR-ral újít a Gránit Pólus

Az ország több ikonikus ingatlanát üzemeltető Gránit Pólus csoport nemcsak arculatában, de teljes kommunikációjában is megújul. Ingatlanpiaci szerepén túl azzal is értéket kíván teremteni, hogy segít eligazodni a jövő társadalmi, környezeti és technológiai trendjeinek...

Új vezetővel erősít a Kulcs-Soft

2023. májusától Szabó Márton tölti be a magyar piac egyik jelentős szoftvercége, a KKV-k számára ügyviteli, könyvelési és bérszámfejtési szoftvermegoldásokra specializálódott Kulcs-Soft termékfejlesztési vezetői pozícióját. Márton neve összekapcsolódik a leglátogatottabb magyar fejlesztésű közösségi oldallal,...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Idén Veszprém lesz a kiemelt helyszín a Múzeumok éjszakáján

Június 24-én, szombaton rendezik meg a Múzeumok éjszakáját, amelynek kiemelt helyszíne az idén Veszprém lesz. A tavalyihoz hasonlóan idén is több száz helyszínen több ezer programmal készülnek a múzeumok és kiállítóterek, koncertekkel, tárlatvezetésekkel, interaktív...

Messze még a streaming-láz vége

Bár a piac legnagyobb szolgáltatói már lassabban nőnek, egy friss előrejelzés szerint messze még a streaming-láz vége. A Digital TV Research prognózisa alapján az SVOD-előfizetések száma 2022 és 2028 között 400 millióval nő majd...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több programmal csábít a balatoni fesztivál

A nyár kellős közepén, július 27-én másodszor indul el Zamárdiban a ZamJam fesztivál, amelynek kínálata mostanra sok-sok újdonsággal bővült. 20 helyszínen közel 100 programmal várja a látogatókat a teraszokon, utcákon és tereken, szárazföldön és...

Magyar okosotthon-megoldás hódít Kanadában

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai...

Hosszabbít a nyárnyitó fesztivál

A tervezettnél is hosszabb lesz, öt napig tart Magyarország legújabb fesztiválja, az Örvényesvölgy Fesztivál! A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával megvalósuló, már eddig is izgalmas gyerekprogramokban bővelkedő eseménysorozatot a szervezők egy további...

Kiderült, mennyit költünk egészségügyre

A magyarok elsősorban az ellátáshoz való gyorsabb hozzájutás és a nagyobb odafigyelés miatt hajlandóak fizetni a magánorvosi ellátásért, ám érthető módon sokak számára jelent visszatartó erőt ezzel kapcsolatban, hogy nincs pénzük a fizetős ellátásra,...
Szerencsekerék Kasza Demcsák

A Szerencsekerék nyerte a hetet

Tovább erősödött a TV2, főként a hétköznap esti műsoraiknak köszönhetően. A heti műsoros toplista élén a Szerencsekerék végzett, az RTL-es produkciók közül A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt és ott volt az...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....