- Hirdetés -

Nagyon megugrott az elektromos autók eladása a BMW-nél

|

2022 januárja és márciusa között a müncheni központú vállalatcsoport világszerte összesen 596 907 darab új autót értékesített, amelyben a tisztán elektromos meghajtású modellek portfólióját 149,2 százalékkal nagyobb érdeklődés övezte, mint egy évvel korábban.

A BMW Group több mint kétszer annyi tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt adott el 2022 első negyedévében, mint az előző esztendő megegyező időszakában: a 35 289 darab zéró emissziójú autó a 2021 első negyedévében produkált értékesítési teljesítmény 149,2 százaléka. A legkorszerűbb hajtáslánc-technológiák rendkívül széles portfóliójának köszönhetően a BMW Group mindegyik piacán képes kiszolgálni ügyfelei eltérő mobilitási igényeit, amely az idei esztendő első három hónapjában világszerte 596 907 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellre érkező megrendelésben teljesedett ki. Ez 6,2 százalékkal elmarad a vállalatcsoport eddigi legeredményesebb évkezdésének számító tavalyi első negyedév mutatójától. Az erős évkezdés után a negyedév üzleti fejlődését nagymértékben beárnyékolták a rendkívül változékony piaci körülmények, a Kelet-Európában kialakult geopolitikai helyzet hatásai és a koronavírus-járvány visszaszorítása érdekében Kínában meghozott korlátozó intézkedések. A müncheni központú vállalatcsoport azonban mindent egybevetve jól ellensúlyozta a kedvezőtlen hatásokat.

„Egyértelműen az elektromos mobilitás térnyerésének népszerűsítésére koncentrálunk. Az első negyedévben tovább fokoztuk a 2021-ben beindult értékesítési lendületünket és tökéletes úton haladunk afelé, hogy a tisztán elektromos meghajtású modellek elé 2022-re kitűzött növekedési céljainkat maradéktalanul teljesítsük” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Érzelmekben gazdag, innovatív termékeink és minden igényt kielégítő hajtáslánc-technológiáink iránt világszerte töretlen ügyfélérdeklődés mutatkozik. Vonzó termékpalettánk, magas fokú gyártási rugalmasságunk és kiváló működési modellünk okán 2022-ben is a tavalyi esztendő kimagasló értékesítési eredményeit várjuk, a kihívást jelentő piaci körülmények ellenére is” – tette hozzá.

A vállalatcsoport újradefiniálja Európában alkalmazott értékesítési modelljét

A BMW iX és a BMW i4 piaci bevezetésekor a BMW Group nagymértékben digitalizálta az ügyfelei által használt felhasználói felületeket, megteremtve a két technológiai zászlóshajó hatékony, típusra szabott marketingjéhez szükséges feltételeket. Ez mindkét modell esetében várakozásokat felülmúló rendelésszámot eredményezett.

Új értékesítési- és marketingstratégiájával a vállalatcsoport az ügyfélélményt helyezi az értékesítés középpontjába. A következő lépésben a BMW Group a változó ügyfélelvárásoknak, a digitalizációval szemben támasztott egyre átfogóbb követelményeknek és az online járműértékesítés iránti igényeknek fog megfelelni. „Hisszük, hogy Európában egy új páneurópai ügynökségi modell jelenti az értékesítés jövőjét. A közvetlen ügyfélkapcsolatra és a könnyed, teljes egészében digitalizált, prémium ügyfélélményre összpontosítunk” – fogalmazott Pieter Nota. A BMW Group jelenleg Európában működő márkakereskedő partnerei közreműködésével dolgozik eme új modell részleteinek foganatosításán. „Európában alkalmazott értékesítési modellünket úgy képzeljük el, hogy az minden résztvevő számára előnyökkel járjon: számunkra, márkakereskedő partnereink számára, és mindenekelőtt ügyfeleink számára” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja.

A BMW márka több mint félmillió darab új autót értékesített

Friss és innovatív termékpalettájának köszönhetően a BMW márka is jó eredménnyel zárta 2022 első negyedévét. Ügyfelei magas fokú érdeklődését a világszerte eladott több mint félmillió darab (szám szerint 519 796 darab) új autó igazolja. A BMW 4-es sorozat, amely a márkára jellemző vezetési élményt sportos eleganciával egyesíti, kiváltképp lenyűgöző értékesítési teljesítményt ért el: a január és március közötti időszakban majdnem kétszer annyi példány talált gazdára (27 704 darab), mint egy évvel korábban.

A BMW Group az elektromos mobilitás térnyerésének népszerűsítésére összpontosít

A müncheni központú vállalatcsoport a január és március között eltelt három hónapban a kihívást jelentő piaci körülmények ellenére is 35 289 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt értékesített, amellyel a tavalyi esztendő tükrében több mint megduplázta (+149,2 százalék) első negyedéves értékesítési teljesítményét. Az elektromos mobilitás térnyerésének népszerűsítéséhez legfőképp a BMW iX és a BMW i4 járult hozzá, amelyek a bajor prémiummárka ügyfelei számára hamarosan a világ összes piacán elérhetővé válnak. A 2022-es évre a BMW ismét célul tűzte ki, hogy az előző esztendőhöz képest megduplázza tisztán elektromos meghajtású autói értékesítési mennyiségét.

A BMW Group ezzel párhuzamosan a tisztán elektromos meghajtású modellek portfólióját tekintve is magasabbra helyezi a mércét: a vállalatcsoport gyáraiban idén már összesen 15 tisztán elektromos meghajtású modell lát majd napvilágot – az előszériás modelleket is beleértve –, amelyekkel a BMW Group a képviselt szegmensei mintegy 90 százalékát le fogja fedni. A portfólión a BMW i4, a BMW iX és a MINI Cooper SE mellett a BMW négy népszerű modellsorozatának képviselője is megtalálható lesz: a BMW 3-as sorozat, a BMW 5-ös sorozat, a BMW X1 és a BMW X3. 2022-ben az új BMW 7-es sorozat e tekintetben is kulcsfontosságú szerephez jut, hiszen az első BMW i7 is világpremierjét ünnepli.

Modellpalettája gyors bővülésének és a tisztán elektromos meghajtású újdonságok iránt mutatkozó intenzív ügyfélérdeklődések következtében a BMW Group arra számít, hogy 2022-ben a tisztán elektromos meghajtású modellek eladási mutatója jelentős mértékben növekszik, 2025 végére pedig célja, hogy több mint kétmillió darab tisztán elektromos meghajtású autója guruljon a világ útjain.

A kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztett Neue Klasse modellgeneráció az évtized közepén debütál majd, jelentős mértékben hozzájárulva a BMW Group értékesítési teljesítményének növekedéséhez.

A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak majd, a Rolls-Royce Motor Cars pedig 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a jövőben szintén kizárólag olyan tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál majd, mint például a metropoliszok új elektromos bajnoka, a BMW CE 04.

Az érzelmekben gazdag BMW M modellek továbbra is magas ügyfélkeresletnek örvendenek

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH a beszállítói nehézségek ellenére is 3,1 százalékos értékesítési növekedéssel zárta 2022 első negyedévét. Ez szám szerint 39 055 darab új autó eladását jelenti, a nagyteljesítményű modellek iránt mutatkozó töretlen ügyfélérdeklődést igazolva. A BMW M3 és a BMW M4 modellpárosa, amely tavaly debütált a piacon, hatalmas népszerűségnek örvend. A Mexikóban készülő BMW M240i xDrive Coupé sikeres bevezetése mellett a BMW M GmbH egy másik fontos mérföldkővel is színesítette jubileumi esztendeje első negyedévét: márciusban bemutatkozott az első tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modell, a BMW i4 M50 is. 2022 különleges év a BMW M márka számára, hiszen május 24-én fennállása 50. évfordulóját ünnepli.

A MINI márka enyhe emelkedéssel kezdte az évet

A MINI világszerte 75 487 darab új autót adott el 2022 első negyedévében, amellyel 1,1 százalékkal szárnyalta túl az előző esztendő megegyező időszakának teljesítményét. Január és március között 8 925 darab tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modell talált gazdára. A brit prémiumgyártó eközben maximálisan a tisztán elektromos jövő felé vezető útra összpontosít. Az új MINI modellgeneráció háromajtós képviselője már a téli tesztköröket futja. A MINI új modellcsaládja a gokartos vezetési élmény elektromos formáját és a digitalizáció innovációit egyesítve ígér maximális ügyfélélményt – a hangsúlyt minden tekintetben a fenntarthatóságra és a minimális ökológiai lábnyomra helyezve.

A Rolls-Royce Motor Cars mintegy 18 százalékkal növelte eladásait

2022 első három hónapjában a Rolls-Royce Motor Cars világszerte 1 624 darab luxusautót értékesített, amely 17,7 százalékkal múlja felül az előző esztendő első negyedéves teljesítményét, egyúttal a brit luxusautó-gyártó 117 éves fennállásának legmagasabb első negyedéves értékesítési mutatója. A Rolls-Royce Motor Cars modelljei iránt egytől egyig kimagasló ügyfélérdeklődés mutatkozik, olyannyira, hogy a vállalat előrendelései már 2023 elejéig érnek. A Rolls-Royce Motor Cars nemrégiben jelentette be, hogy első tisztán elektromos meghajtású luxusautója, a Rolls-Royce Spectre 2023 utolsó negyedévében ünnepli világpremierjét, és hogy palettáján 2030-tól kizárólag zéró emissziójú modellek sorakoznak majd.

BMW Motorrad: a sikeres növekedési stratégiát erős évkezdés támasztja alá

A BMW Group kétkerekű divíziója 11,3 százalékkal több, szám szerint 47 403 darab robogót és motorkerékpárt értékesített 2022 januárja és márciusa között, mint egy évvel korábban. Ez a BMW Motorrad fennállásának eddigi legeredményesebb évkezdése, amely egyúttal a divízió sikeres növekedési stratégiáját is nyomatékosítja. A BMW Motorrad sikerét a magával ragadó termékportfólió, a rendkívül változatos modellpaletta és a megannyi újdonság piaci bevezetése együttesen garantálja.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínai partnereivel szorosan együttműködve a BMW Group 2022 első negyedévében 208 507 darab új autót adott el Kínában, amely a kihívást jelentő piaci körülmények ellenére mindössze 9,2 százalékos értékesítési csökkenést jelent. A tisztán elektromos meghajtású modellek eközben kiválóan teljesítettek és az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 207,9 százalékos értékesítési növekedéssel zártak. A BMW iX és a BMW i4 mellett a kimagasló teljesítményhez a BMW iX3 is nagymértékben hozzájárult.

Az Egyesült Államokban a BMW és a MINI értékesítési eredményei 3,7 százalékkal növekedtek és szám szerint 80 590 darabon zártak. Ez lehetővé tette, hogy a vállalatcsoport tovább folytassa a tavalyi év értékesítési lendületét.

Európában 220 076 darab BMW és MINI modell talált gazdára az év első három hónapjában, ami a tavalyi esztendő megegyező időszakának tükrében 7,8 százalékos csökkenést jelent. Március végéig eladott 8 410 darab tisztán elektromos meghajtású autójával a németországi piac ugyanakkor aránytalanul nagy mértékben járult hozzá az elektromos mobilitás térnyeréséhez. Otthoni piacán a BMW Group 2022 első negyedévében összesen 61 552 darab új BMW és MINI modellt értékesített.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...