A Viber 3 hónapos ingyenes próbaverziót biztosít az üzleti csevegésekhez, egyúttal bemutatta a közelmúltban indított Csatornákat és AR-lencséit, valamint betekintést nyújtott az új hirdetési lehetőségekbe és a felhasználói élményt erősen növelő botok szerepébe.
2022. április 7-én a Viber vezetősége Budapestre látogatott, hogy két év után újra megrendezzék hálózatépítő workshopjukat. A rendezvényen a Viber szakemberei az üzleti üzenetváltások fontosságának növekedéséről, valamint a legfrissebb digitális marketing trendekről tartottak előadást. A Viber legújabb, kifejezetten vállalkozások részére kialakított eszközei segítenek a marketingcélok elérésében és megerősítik a felhasználók lojalitását, ezt a magyarországi és régiós esettanulmányok is alátámasztják. Az előadók az eseményen kiemelték, hogy a vállalat célja, hogy nemzetközi szinten “szuperalkalmazássá” váljon.
A vállalati kommunikáció új korszaka
Az okostelefonok használata és az okostelefonokkal eltöltött órák száma folyamatosan növekszik, a Viber pedig helyzetéből adódóan a lehető legtöbbet tudja kihozni ebből a trendből. Csak Magyarországon a Viber felhasználói évente több százmillió hívást indítanak, több, mint hétmilliárd üzenetet küldenek, a vállalat pedig végtelen lehetőséget biztosít a felhasználók és a márkák közötti kapcsolódásra. A Viber arra törekszik, hogy ebből a trendből a felhasználók és a márkák egyaránt profitáljanak, így folyamatosan új megoldásokat biztosít a felhasználók és márkák közötti kapcsolattartásra.
Már Magyarországon is elérhető a Viber legújabb , Csatornák funkciója, amely kitűnő közvetítési lehetőséget biztosít a tartalomgyártók számára. A Csatornák maximális aktivitást biztosítanak fejlett moderációs eszközökkel, az új kommentelési funkció pedig kiemelkedő kapcsolatfelvételi arányt garantál az influencerek, médiavállalatok, sportklubok és egyéb közösségek számára. A Csatornák funkciót csak Magyarországon 2,3 millió ember használja: például az egyik legnépszerűbb magyarországi sportfókuszú médium, a Nemzeti Sport, a főzésre és receptekre specializálódott Nosalty, valamint számos egyéb sportklub és szervezet, mint például a WWF Hungary, az Etesd, a Fradi és a Vasas.
A Viber Lencsék funkció kitűnő példa az alkalmazáson belüli AR-fókuszú kreatív megoldásokra, melyek Magyarországon is nagy sikert arattak, és segítenek a márkáknak a Z-generációs és fiatalabb felhasználók elérésében. A tavaly októberi indulást követő első három hónapban a magyar felhasználók több, mint egymillió lencsét készítettek. A funkció integrálásának köszönhetően a vállalatok innovatív megoldásokkal javíthatják a felhasználói élményt, és egyedi megoldásokkal bővíthetik termékeiket és szolgáltatásaikat.
A natív, organikusan illeszkedő hirdetések egyre népszerűbbek a láthatóságukat és felhasználóbázisukat növelni kínáló márkák számára, főként a különböző célcsoportokra szabható lehetőségeknek köszönhetően. Az elmúlt évben a Viber havi hirdetési megjelenései meghaladták a 250 milliót, a legnépszerűbb hirdetési témák a kiskereskedelem, az utazás, az élelmiszerek, a közlekedés és a telekommunikáció voltak.
A Viber üzleti megoldásai - többek között a chatbotok és az Üzleti Üzenetek - tovább erősítik a felhasználók és márkák közötti közvetlen kommunikációt. 2021-ben Magyarországon a vállalat az alábbi eredményeket érte el:
40%-os növekedés a Viber chatbotok számában, ahol a vásárlók automatikus válaszokat kapnak kérdéseikre a nap bármely szakában. A chatbotok lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy éjjel-nappal ügyfeleik rendelkezésére álljanak anélkül, hogy pluszköltség merülne fel - egyúttal leveszik a terhet az alkalmazottak válláról, akik így a komplexebb ügyféligényekkel tudnak foglalkozni.
61%-os növekedés a Viber Üzleti Üzeneteknél. A funkció célja, hogy egyetlen csatorna segítségével közelebb hozza a márkákat a felhasználókhoz, és egy helyen biztosítson mindent, ami a sikeres együttműködéshez vezet.
A Viber várakozásai szerint a párbeszéd-jellegű üzleti üzenetek száma tovább fog nőni - globálisan és Magyarországon egyaránt. Annak érdekében, hogy a márkák megismerjék ezt a kétirányú kommunikációs megoldást, a Viber promóciós próbaidőszakot indított: 2022. április 4-től 2022. június 30-ig a globális piacokon minden, első párbeszédes üzenetét elküldő márka 90 napig ingyenes párbeszédes üzeneteket kap az első üzenet elküldésétől számítva.
"Az emberek ma már nem akarnak különböző alkalmazásokat használni különböző igényekre. A felhasználók átlagosan idejük 77%-át töltik három kedvenc alkalmazásukkal, és idejük majdnem felét egyetlen alkalmazással" - mondta Konstantin Kostadinov, a Rakuten Viber közép- és kelet-európai vezető értékesítési igazgatója. "Az emberek manapság egy kaput keresnek számos lehetőséghez egy helyen, a Viber pedig folyamatosan fejleszti és még tovább erősíti az alkalmazást, hogy egy olyan kényelmes hely legyen, amely maximálisan kielégíti a felhasználók igényeit".