- Hirdetés -

Kiderült, idén kikre vadászik a NAV

|

A NAV bármikor, bárkit ellenőrizhet, de azért az egyes adóalanyok nem egyforma eséllyel kerülnek a hivatal látóterébe. Szerencsére a hatóság minden évben kiadja az aktuális ellenőrzési tervét, így ha nem is teljes bizonyossággal, de lehet tudni, mely területek, cégek és személyek számíthatnak intenzívebb ellenőrzésekre az év során. Az idei dokumentumot Karácsony Balázs, a magyarországi BDO adóigazgatója kivonatolta.

Az adózási kötelezettségek szándékos kijátszása sosem volt a nyugalom titka, hiszen a NAV bármikor, sok esetben akár előzetes figyelmeztetés nélkül is ellenőrizhet vállalkozásokat. A hivatal az adóelkerülés és a bűncselekmények leleplezésében és szankcionálásában is egyre hatékonyabb. Ugyanakkor a munkatársaik mind több energiát fordítanak arra, hogy büntetés helyett szakmai támogatást nyújtsanak azoknak az adózóknak, akik nem szándékosan követtek el szabálytalanságot ‒ mutatott rá Karácsony Balázs.

2022-ben az alábbi csoportok, cégek számíthatnak a korábbinál nagyobb valószínűséggel ellenőrzésre:

– a COVID alatt gyorsan felfutott területeken dolgozók, mint például az online kereskedők, a futár és csomagszállító cégek, ideértve az ételkiszállítást végző vállalkozásokat is, valamint a számítástechnikai cikkek kereskedői és a személyfuvarozók;

– az ingatlanközvetítők, a turizmus és a vendéglátóipar;

– illetve azok a „fehérítendő” szektorok, melyek esetén minden évben fokozott a figyelem:

Élelmiszeriparral, mezőgazdasággal összefüggő árukat, terményeket forgalmazó, beszerző adózók (cukor, étolaj, sajt, kávé, csokoládé, liszt, ásványvíz, üdítőital, mák, dióbél, rizs, szója, műtrágya stb.) és az élelmiszerek előállítását végzők;

Építőipari-, valamint építőanyag-kereskedelmi tevékenységet folytatók, (használt) gépjármű- és gépjárműalkatrész-kereskedelmi, valamint gépjárműjavítási tevékenységet végzők, zöldség-gyümölcs nagykereskedelemben érintett vállalkozások.

A NAV kiemelten figyelt területei, feladatai lesznek 2022-ben:

– az online számlák és más beérkezett adatok alapján kockázatosnak minősített adózók vizsgálata;

– nemzetközi információcsere programok alapján indítandó ellenőrzések, kiemelt figyelemmel a transzferárazás területére;

– munkaerő bejelentésével kapcsolatos ellenőrzések (őrző-védő- és takarítócégeknél elsősorban);

– online kereskedelem szereplőinek ellenőrzése, az áfabevétel beszedése érdekében;

– EU-n kívülről behozott importáruk körülményeinek kiemelt vizsgálata;

– a legnagyobb 3000 adófizető közül a NAV igyekszik az idén minél több ellenőrzést elvégezni, különös tekintettel azokra, akiknél ez nem történt meg az utóbbi években.

Fontos hozzátenni, hogy a fenti fókuszterületek csak irányadók. Emellett bármilyen gazdasági társaságnál indulhat ellenőrzés vagy vizsgálat, akár véletlenszerűen, akár azért, mert a rendszer ellenmondásokat talált a benyújtott dokumentumok között. Épp ezért érdemes a „könyvelést” mindig naprakészen tartani, a kötelezettségeket pedig időben megfizetni ‒ hívta fel a figyelmet a BDO szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...