Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.
- Nagyon komoly bővülés előtt áll a Wizz csapata, a tervek szerint pár éven belül több száz új gép állhat a flottába. A kérdés csak az, van-e elég légiutas-kísérő és pilóta ehhez a piacon.
- Folyamatosan, minden bázisországunkban toborzunk, hiszen 2030-ig 500 repülőgépünk lesz (most 152 van). Ez a hatalmas növekedés azt is jelenti, hogy több ezer légiutas-kísérőt és a pilótát kell folyamatosan felvennünk. Bár most egyik iparágban és egyik országban sem könnyű toborozni, a Wizz Air által biztosított versenyképes juttatási csomag és a nagyon izgalmas, nem 9-től 5-ig tartó irodai munka úgy tűnik, hogy vonzza a jelentkezőket. Mindent bevetünk, hogy meggyőzzük, majd magunkhoz csábítsuk azokat az álláskeresőket, akik szeretnek repülni, szeretik a változatosságot, illetve akik akár külföldön is szívesen dolgoznának, hiszen nemcsak magyarországi pozíciókat tudunk ajánlani, hanem csaknem 20 országban dolgozhatnak a kollégáink.
- Elég sok embert kellett elbocsátani a Covid miatt. Aki elment, azt vissza lehet hívni?
- Nemcsak, hogy vissza lehet, hanem a 2020-ban elbocsátott kollégáink túlnyomó többsége szerencsére ismét velünk dolgozik. A Wizz olyan dinamikusan fejlődött az elmúlt két évben is, hogy boldogan vettünk vissza sok, korábban elbocsátott munkatársunkat. Tavaly március óta több mint 1500 új kolléga csatlakozott a céghez. Ez, ha jól számolom, azt jelenti, hogy a hétvégéket is beleértve naponta négy új munkatárs lett a Wizz család tagja.
- Mi az előnye, ha valaki légitársaságnál dolgozik? Azt szokták mondani, hogy sokat lehet utazni, bár azért ez mégsem nyaralás. - A rugalmas és folyamatosan változó munkakörnyezet, valamint a légitársaság stabilitása mindenképpen nagy előny. Nem mindennap ugyanabba az irodába, ugyanahhoz az asztalhoz kell leülnöd, hanem minden egyes nap máshová repülsz, minden járaton más és más kollégákkal dolgozol együtt, naponta több száz vagy akár több ezer utassal találkozol, ügyelsz a biztonságukra és a kényelmükre. Nagyon fiatal és vidám a csapat, jó a hangulat. A munka maga valóban nem „nyaralás”, de mondj egy olyan munkát, ahol ma egész nap csak a közösségimédia-platformokon barangolhatsz, miközben jól is keresel? És ne felejtsük el, hogy lehet akármilyen szürke, esős, felhős, havas, „ágyban maradós” idő a földön, a felhők felett mindig süt a nap. Ez egy olyan élmény, amit még én sem tudok megunni.
- Milyen lesz a nyár az utazási piacon? Mennyi utassal számoltok?
– Erős nyárra számítunk, nagyobb a kapacitásunk, mint tavaly, illetve tavalyelőtt. Csak az idén több mint 30 új repülőt tervezünk átvenni, ami jelentős kapacitásbővítést jelent. Ezekre az egyenesen a gyárból átvett gépekre keressük a személyzetet.
Simon Krisztián
A Radó Andrással készült interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media legújabb, jövő héten megjelenő számában lesz olvasható.