- Hirdetés -

Meglepően keveset tudunk az alkoholról

|

- Hirdetés -

Úgy érzed te mindent tudsz az alkoholról? A Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata 2021-ben Magyarországon is elindította DRINKiQ kampányát, melynek keretében a tudatos és felelősségteljes alkoholfogyasztás fontosságára hívta fel a figyelmet. A sikeres tavalyi kampány után a Diageo most magyar egyetemeken és saját közösségi oldalain keresztül juttatta el a DRINKiQ üzenetét még több emberhez. A 10 kérdésből álló DRINKiQ kvíz segítségével ellenőrizhetjük, hogy mennyire vagyunk tisztában az alkohollal kapcsolatos alapvető információkkal.

 

Az elmúlt időszakban hazánkban 7.200 ember tesztelte a DRINKiQ kvíz segítségével, hogy mennyit is tud az alkoholról. Az eredményekből azt láthatjuk, hogy a tavalyi évhez hasonlóan, a kitöltők átlagosan 10-ből 6 kérdésre adtak helyes választ. A kérdéseknek köszönhetően kideríthetjük, hogy mennyit tudunk az alkoholról, illetve annak szervezetünkre gyakorolt hatásairól.

 

1. Az emberek majdnem 70%-a szerint gyorsabban be lehet rúgni attól, hogy keverjük a sört, a bort és a szeszes italokat.

Ez egy tévhit, hiszen a hatás attól függ, hogy mennyit iszol, és nem attól, hogy mit.

2. A kitöltők több, mint ¼-e nem tudta, hogy ha egy azonos súlyú férfi és nő ugyanolyan mennyiségű alkoholt iszik, akkor nem egyformán érzik annak hatását.

A máj az alkoholt egy alkohol-dehidrogenáz (ADH) nevű enzim segítségével bontja le. A nők szervezete kevesebb ADH enzimet tartalmaz, ezáltal, ha a férfiakkal azonos mennyiségű alkoholt isznak, erősebben érzik a hatásait.

3. Az emberek több mint 70%-a nem tudta, hogy egy pohár szeszes ital (3 cl), egy pohár sör (2,5 dl) vagy egy pohár bor (1 dl) tartalmazza-e a legtöbb alkoholt.

Az igazság az, hogy egy egységnyi adag szeszes ital, sör vagy bor, ugyanannyi alkoholt tartalmaz. A szervezetre gyakorolt hatást az határozza meg, hogy mennyit iszol, és nem az, hogy mit.

4. A kitöltők több mint 11%-a szerint a gyerekeknek szabad egy kevés alkoholt inniuk, hogy megtanulják, felnőttkorukban majd hogyan fogyasszanak felelősen alkoholt.

A gyerekeknek és a kiskorúaknak soha nem szabad alkoholt inniuk. A korai életkorban történő alkoholfogyasztás rengeteg kárt okozhat, például káros hatással lehet az agy fejlődésére, továbbá növeli a mentális betegségek, az alkoholmérgezés, a sérülések és a balesetek kockázatát.

5. A válaszolók közel negyede úgy gondolja, hogy a sörivás egészségesebb mint egy pohár bor vagy kevert ital, például koktél elfogyasztásánál.

Egy egységnyi adag szeszes ital, sör vagy bor ugyanannyi alkoholt tartalmaz. Egy egységnyi italban általában 10–15 ml az alkoholtartalom. A szervezetre gyakorolt hatást az határozza meg, hogy mennyit iszunk, és nem az, hogy mit.

6. Az emberek közel 65%-a tudta, hogy ha csak bort iszik és kerüli a sört és a szeszes italokat, azzal nem tudja csökkenteni a bevitt kalóriákat.

Az italban lévő kalóriamennyiség az alkohol erősségétől, a felszolgált adag mennyiségétől, valamint az italban megtalálható egyéb összetevőktől és mix-alapanyagoktól függ.

A kampány megjelenése más országokban

A kampány hazánkon kívül 4 másik kelet-európai országban is bevezetésre került: Bulgáriában, Csehországban, Horvátországban és Romániában, így (a magyar eredményekkel összesen) 33.000 kitöltést generálva az 5 országban. Habár hasonló eredmények születtek mindegyik országban, néhány egészen eltérő adat is megfigyelhető. Csehországban például a kitöltők majdnem fele, míg Bulgáriában több mint a fele tudta, hogy a sör, bor és szeszesitalok keverésével nem lehet gyorsabban berúgni – ami egy, a magyarokénál magasabb DRINKiQ-t jelent. Az 5 országban kitöltők 85%-a állítja, hogy a kvíz kitöltése után kevésbé valószínű, hogy ittasan fog vezetni a jövőben, illetve 77% érzi úgy, hogy most már többet tud az alkoholról, és annak szervezetre gyakorolt hatásairól.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....