- Hirdetés -

Mindent bevetünk

|

- Hirdetés -

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.

 

- Nagyon komoly bővülés előtt áll a Wizz csapata, a tervek szerint pár éven belül több száz új gép állhat a flottába. A kérdés csak az, van-e elég légiutas-kísérő és pilóta ehhez a piacon.

- Folyamatosan, minden bázisországunkban toborzunk, hiszen 2030-ig 500 repülőgépünk lesz (most 152 van). Ez a hatalmas növekedés azt is jelenti, hogy több ezer légiutas-kísérőt és a pilótát kell folyamatosan felvennünk. Bár most egyik iparágban és egyik országban sem könnyű toborozni, a Wizz Air által biztosított versenyképes juttatási csomag és a nagyon izgalmas, nem 9-től 5-ig tartó irodai munka úgy tűnik, hogy vonzza a jelentkezőket. Mindent bevetünk, hogy meggyőzzük, majd magunkhoz csábítsuk azokat az álláskeresőket, akik szeretnek repülni, szeretik a változatosságot, illetve akik akár külföldön is szívesen dolgoznának, hiszen nemcsak magyarországi pozíciókat tudunk ajánlani, hanem csaknem 20 országban dolgozhatnak a kollégáink.

 

- Elég sok embert kellett elbocsátani a Covid miatt. Aki elment, azt vissza lehet hívni?

- Nemcsak, hogy vissza lehet, hanem a 2020-ban elbocsátott kollégáink túlnyomó többsége szerencsére ismét velünk dolgozik. A Wizz olyan dinamikusan fejlődött az elmúlt két évben is, hogy boldogan vettünk vissza sok, korábban elbocsátott munkatársunkat. Tavaly március óta több mint 1500 új kolléga csatlakozott a céghez. Ez, ha jól számolom, azt jelenti, hogy a hétvégéket is beleértve naponta négy új munkatárs lett a Wizz család tagja.

- Mi az előnye, ha valaki légitársaságnál dolgozik? Azt szokták mondani, hogy sokat lehet utazni, bár azért ez mégsem nyaralás. - A rugalmas és folyamatosan változó munkakörnyezet, valamint a légitársaság stabilitása mindenképpen nagy előny. Nem mindennap ugyanabba az irodába, ugyanahhoz az asztalhoz kell leülnöd, hanem minden egyes nap máshová repülsz, minden járaton más és más kollégákkal dolgozol együtt, naponta több száz vagy akár több ezer utassal találkozol, ügyelsz a biztonságukra és a kényelmükre. Nagyon fiatal és vidám a csapat, jó a hangulat. A munka maga valóban nem „nyaralás”, de mondj egy olyan munkát, ahol ma egész nap csak a közösségimédia-platformokon barangolhatsz, miközben jól is keresel? És ne felejtsük el, hogy lehet akármilyen szürke, esős, felhős, havas, „ágyban maradós” idő a földön, a felhők felett mindig süt a nap. Ez egy olyan élmény, amit még én sem tudok megunni.

- Milyen lesz a nyár az utazási piacon? Mennyi utassal számoltok?

– Erős nyárra számítunk, nagyobb a kapacitásunk, mint tavaly, illetve tavalyelőtt. Csak az idén több mint 30 új repülőt tervezünk átvenni, ami jelentős kapacitásbővítést jelent. Ezekre az egyenesen a gyárból átvett gépekre keressük a személyzetet.

Simon Krisztián

A Radó Andrással készült interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media legújabb, jövő héten megjelenő számában lesz olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót...

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Rekordnyereséget ért el a Xiaomi

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra vonatkozóan.A Xiaomi korrigált nettó nyeresége...
televízió nézettség

A The Floor és a Tények áll az élen

Célcsoporttól függően az RTL-es The Floor és a TV2 hírműsora volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. A Zsákbamacska és a Drága örökösök nem hozott túl jó nézőszámokat, heti átlagban sokat erősödött a Tények, de...

Erősen nyitott az HBO új dokumentumfilmje

Május 21-e, kedd óta elérhető a Maxon Hörcher Gábor kreatív dokumentumfilmje, az Emma és Eddie: A képen kívül, amely rögtön a top 3-ban nyitott, pontosabban a Dűne: Második rész után a legnézettebb film lett...

Erősen árérzékenyek lettek a hazai sörfogyasztók

A tavalyi adatok alapján a sörfogyasztás a volumen helyett a minőség felé mozdult el – állítják az Auchan szakértői. A klasszikus ízek a legkedveltebbek, emellett a csökkentett energia- és alkoholtartalom került előtérbe. A legjobban...

Világhírű festőművésszel dolgozott a BMW

A párizsi Pompidou központban ünnepelte világpremierjét a BMW Art Cars kollekció huszadik guruló műalkotása, amelyet a világhírű amerikai festőművész, Julie Mehretu álmodott valóra. A 20-as rajtszámot viselő BMW M Hybrid V8 versenyautó június 15-én...

Bababolt szekciót indít az eMAG

Tavaly az eMAG vásárlói közel 50 ezer csomag pelenkát és további 120 egyéb baba-mama terméket rendeltek online kereskedőtől. Az ilyen termékeket rendelő felhasználók sajátossága, hogy tízből hat rendelésből hatot este 9 és éjfél között...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakulóban a hazai rendezvénypiac

Turbulens éveken van túl a rendezvényipar, amely nemcsak hazánkban, de a nemzetközi színtéren is komoly változásokat hozott. A COVID-intézkedések valósággal a földbe állították piacot: 2020-ban az események 80 százalékát kényszerültek lemondani a magyar cégek,...

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót...

Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia (MI) által érintett ágazatokban ugrásszerűen nőtt a termelékenység, az MI-t használó állások egyre nagyobb számban jelennek meg és akár 25 százalékos bérprémiumot kínálnak - derül ki a PwC Global AI Jobs...

Így teljesített a K&H az első negyedévben

A K&H Bank 21,4 milliárd forintos nettó nyereséget, míg a K&H Biztosító az extraprofitadó miatt negatív eredményt ért el 2024 első negyedévében. A pénzintézet minden területen jól teljesített az első három hónapban: a betétek,...

Mégsem lesz akkora áremelés

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint májusban a vállalkozói szféra és a lakosság kilátásai sem változtak érdemben áprilishoz képest. A GKI konjunktúraindexe hibahatáron belül csökkent. A cégek foglalkoztatási...

Don't Miss

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...